Ανακοινώσεις από την σύσκεψη στην Αντιπεριφέρεια Χανίων υπο τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη

Με την διαβεβαίωση πως ο ΒΟΑΚ θα γίνει στην ολότητά του, ολοκληρώθηκε η σύσκεψη η οποία πραγματοποιήθηκε στην Αντιπεριφέρεια Χανίων υπο την προεδρία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη με κύριο θέμα συζήτησης τον νέον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης.

Η σύσκεψη ήταν κεκλεισμένων των θυρών για τους δημοσιογράφους, ενώ αμέσως μετά ο Πρωθυπουργός σε δηλώσεις του ανακοίνωσε πως στους επόμενους έξι με εννιά μήνες αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί οι περιβαλλοντικές μελέτες, έτσι ώστε το έργο να προκηρυχθεί το 2021.

Το έργο θα ξεκινά απο την Κίσαμο είπε ο κ. Μητσοτάκης ενώ σε ότι αφορά στον τρόπο χρηματοδότησης είπε πως έχει γίνει συζήτηση με την ευρωπαϊκή επιτροπή για να χρηματοδοτηθεί από πόρους μας τουλάχιστον το πρώτο σκέλος, ενώ εξετάζεται και η συμπλήρωση της χρηματοδότηση από παράταση πόρων άλλων συμβάσεων.

Πάντως ξεκαθάρισε πως θα υπάρχουν διόδια αλλά με μέριμνα για διευκόλυνση εκείνων των κατοίκων που χρησιμοποιούν τον ΒΟΑΚ συχνά για τις μετακινήσεις τους.

Μεταξύ άλλων, είπε, έχει τεθεί στο τραπέζι η χρήση κερδών από τα ελληνικά ομόλογα που επιστρέφονται στη χώρα μας από το Ευρωσύστημα (SMPs και ANFAs).

«Ο δρόμος, λοιπόν, αυτός μπορεί να προκηρυχθεί και θα προκηρυχθεί εντός το 2021. Από εκεί και πέρα ο ορίζοντας υλοποίησής του εξαρτάται από τις τελικές τεχνικές προδιαγραφές. Θεωρώ, όμως, ότι άπαξ και το έργο προκηρυχθεί θα μπει πια και αυτό στις ράγες και θα υλοποιηθεί εντός των χρονοδιαγραμμάτων τα οποία θα έχουμε ορίσει», ανέφερε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Θέλω να σας πω -με το χέρι στην καρδιά- ότι το έργο το βρήκαμε εξαιρετικά ανώριμο μελετικά, με αποτέλεσμα πολλές από τις προσδοκίες οι οποίες είχαν καλλιεργηθεί να ήταν στον αέρα», συμπλήρωσε ο Πρωθυπουργός, προσθέτοντας ότι η νυν κυβέρνηση έχει επιλέξει να μιλήσει τη «γλώσσα της αλήθειας» και να εργαστεί με ρεαλιστικά χρονοδιαγράμματα.

Διευκρίνισε ότι βάσει του σχεδίου της σημερινής κυβέρνησης έγινε αναθεώρηση του τεχνικού σκέλους ώστε στον όλο σχεδιασμό να περιλαμβάνεται η επιμήκυνση του οδικού άξονα με το τμήμα Χανιά – Κίσσαμος, ενώ ήδη έχει εξασφαλιστεί η σύνδεση του νέου δρόμου με το αεροδρόμιο στο Καστέλι.

Σε ότι αφορά στην οδική σύνδεση του ΒΟΑΚ με το αεροδρόμιο Χανίων, θα γίνει ως ξεχωριστό έργο.

Αναλυτικότερα ο Πρωθυπουργός ανέφερε ότι «αποτελεί προσωπική μου δέσμευση, ότι ο Βόρειος οδικός άξονας Κρήτης θα γίνει στην ολότητά του», ανέφερε ο πρωθυπουργός τονίζοντας επίσης πως «ο διαγωνισμός για τον νέο Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης θα προκηρυχθεί το 2021 ενώ σε βάθος έξι έως εννέα μηνών από σήμερα θα κατατεθούν οι τελευταίες μελέτες που εκκρεμούν από τα Υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών και Περιβάλλοντος».

Σε ότι αφορά στην χρηματοδότηση είπε ότι η κυβέρνηση βρίσκεται σε επαφές με την Ευρωπαϊκή Ένωση για τη διασφάλιση χρηματοδότησης. Μάλιστα, για τους πόρους αυτούς σημείωσε πως έχει τεθεί στο τραπέζι η χρήση κερδών από τα ελληνικά ομόλογα που επιστρέφονται στη χώρα μας από το Ευρωσύστημα (SMPs και ANFAs).

«Θέλω να σας πω -με το χέρι στην καρδιά- ότι το έργο το βρήκαμε εξαιρετικά ανώριμο μελετικά, με αποτέλεσμα πολλές από τις προσδοκίες οι οποίες είχαν καλλιεργηθεί να ήταν στον αέρα», συμπλήρωσε ο πρωθυπουργός, προσθέτοντας ότι η νυν κυβέρνηση έχει επιλέξει να μιλήσει τη «γλώσσα της αλήθειας» και να εργαστεί με ρεαλιστικά χρονοδιαγράμματα.

Διευκρίνισε ότι βάσει του σχεδίου της σημερινής κυβέρνησης έγινε αναθεώρηση του τεχνικού σκέλους ώστε στον όλο σχεδιασμό να περιλαμβάνεται η επιμήκυνση του οδικού άξονα με το τμήμα Χανιά – Κίσσαμος, ενώ ήδη έχει εξασφαλιστεί η σύνδεση του νέου δρόμου με το αεροδρόμιο στο Καστέλι.

Ο πρωθυπουργός είπε ακόμη πως ο ΒΟΑΚ θα έχει διόδια, αλλά αυτά θα είναι λογικά. «Τα διόδια είναι μονόδρομος», είπε αλλά θα υπάρξουν: «…και προβλέψεις που θα δίνουν στους μόνιμους κατοίκους ευκολίες για όλους δηλαδή, όσοι χρησιμοποιούν το συγκεκριμένο δρόμο και όπου δεν υπάρχουν άλλες επιλογές για αυτούς»

Άλλα θέματα εκτός του ΒΟΑΚ

«Στα μεγάλα έργα υποδομών της Κρήτης δεν θέλω να αφήσω έξω από τη συζήτηση τις περιβαλλοντικές υποδομές» είπε ο Κυρ. Μητσοτάκης. «Υπάρχει ένα μεγάλο ζήτημα διαχείρισης των νερών της Κρήτης -το έχουμε συζητήσει- και ήδη έχουμε δημιουργήσει και μια επιτροπή στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, υπό τον Υφυπουργό κύριο Σκρέκα, θα εξετάσει συνολικά τις υποδομές στη χώρα, θα προτεραιοποιήσει σημαντικά έργα έτσι ώστε να έχουμε μια κεντρική πολιτική η οποία θα έρθει να κουμπώσει πάνω στα περιφερειακά σχέδια διαχείρισης των υδάτων, για να δούμε συνολικά το ζήτημα αυτό το οποίο -καθώς μπαίνουμε πια για τα καλά στην εποχή της κλιματικής αλλαγής- θα μας απασχολεί ολοένα και περισσότερο.

Αυτό αφορά και την ελιά. Έχω μιλήσει με τον Υπουργό, τον κ. Βορίδη, ο οποίος σε συνεννόηση με τους ειδικούς για την κλιματική αλλαγή τους οποίους έχουμε, με τον κύριο Συνολάκη, ο οποίος μας βοηθάει και στα ζητήματα της διάβρωσης των ακτών -άλλο πολύ σημαντικό ζήτημα για το νησί μας- να δούμε πια πώς μπορούμε και τι παρεμβάσεις μπορούμε να έχουμε και τι πρώτους πόρους μπορούμε να εξασφαλίσουμε για την αγροτοκαλλιέργεια και την προστασία της, σε μια εποχή όπου οι κλιματολογικές συνθήκες είναι τελείως διαφορετικές από αυτές που ήταν πριν από πέντε, δεκαπέντε, είκοσι, χρόνια».

Επί τάπητος τέθηκαν κι άλλα ζητήματα, όπως η κινητικότητα στο Δημόσιο και η έλλειψη σύγχρονου ραντάρ στο αεροδρόμιο Χανίων.

Ο Πρωθυπουργός διαβεβαίωσε ότι το Υπουργείο Εσωτερικών ετοιμάζει παρεμβάσεις ώστε να αποτραπεί η αποψίλωση μικρών Δήμων από πολύτιμο προσωπικό. Μάλιστα, ανέφερε ότι οι δήμοι θα ενισχυθούν ακόμα και με επιστημονικό προσωπικό, ενώ ο ίδιος δεν θα επιτρέψει να συμβεί καμία αποψίλωση και ειδικά σε μικρούς δήμους. Εξετάζονται επίσης επικουρικές λύσεις, όπως η δημιουργία κεντρικής δεξαμενής μηχανικών που θα αναλαμβάνουν τον σχεδιασμό δημοτικών έργων ώστε να απαλλαγεί από την ανάγκη σχετικών προσλήψεων η τοπική αυτοδιοίκηση.

Δείτε εδώ ολόκληρη την τοποθέτηση του Πρωθυπουργού

Την ανάγκη υλοποίησης του ΒΟΑΚ από την Κίσσαμο μέχρι την Σητεία έθεσε ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης.

Ο Περιφερειάρχης άνοιξε τις τοποθετήσεις στην κλειστή σύσκεψη στην Περιφερειακή Ενότητα Χανίων με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη παρουσία κυβερνητικού κλιμακίου, βουλευτών, δημάρχων και τοπικών παραγωγικών φορέων.

Ο κ. Αρναουτάκης ζήτησε να προχωρήσει το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο της Κρήτης, σημειώνοντας χαρακτηριστικά: « κύριε Πρωθυπουργέ είναι το έργο που περιμένει όλη η Κρήτη και είναι ένα έργο από την Κίσσαμο μέχρι την Σητεία». 

Παράλληλα, ανέφερε ο Περιφερειάρχης , θα πρέπει να αξιοποιηθούν οι διαθέσιμοι πόροι από το τομεακο προγραμμα του υπουργείου και να δοθούν τα 25 εκ ευρώ για το έργο της οδικής ασφάλειας και να υπάρξουν βελτιώσεις στο δρόμο.

Ζήτησε δε να ενισχυθούν οι πόροι προς την Περιφέρεια ώστε να αντιμετωπιστούν οι μεγάλες ζημιές που σημειώθηκαν στην Δυτική Κρήτη.

Υπογράμμισε δε πως στόχος για το μέλλον θα πρέπει να είναι οι βέλτιστες μελέτες που θα δημιουργούν αξιόπιστα έργα με περιβαλλοντικό πρόσημο.

Εκτός τις βασικές υποδομές του ΒΟΑΚ ο Αντιπεριφερειάρχης Χανίων Νίκος Καλογερής αναφέρθηκε στη σύνδεση με αεροδρόμιο, το έργο του Ταυρωνίτη, εγγειοβελτιωτικά, ραντάρ αεροδρομίου ήταν μεταξύ άλλων τα μεγάλα θέματα που έθεσε συμπληρωματικά. 

Ο πρωθυπουργός μετά τη σύσκεψη στην αντιπεριφέρεια Χανίων μετέβη στο δημαρχείο όπου είχε συνάντηση με τον δήμαρχο Χανίων στον οποίο εξέφρασε την πρόθεσή του να κινηθούν οι διαδικασίες παραχώρησης του Ιτζεδίν και τον Ιταλικών Στρατώνων στον δήμο Χανίων (δείτε εδώ)

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook