Μεγάλη ταραχή προκάλεσε η επίσκεψη στο Ηράκλειο του υπουργού Ναυτιλίας κ. Πλακιωτάκη, λίγες ώρες μετά την ανακοίνωση της κυβέρνησης πως προτίθεται να προχωρήσει τις διαδικασίες ιδιωτικοποίησης του μεγαλύτερου λιμανιού της Κρήτης.

Στο Ηράκλειο βρέθηκαν και εκπρόσωποι του Λιμενικού μας Ταμείου, με την πρόεδρο κ. Κουτσαλεδάκη να αναφέρεται στις ιδιαιτερότητες της πολιτείας μας. Βασική, θα λέγαμε μοναδική ή έστω σπάνια ιδιαιτερότητα το γεγονός ότι το λιμάνι μας ανατολικά και δυτικά «ακουμπά» στις δυο μεριές της πολιτείας μας που ανάμεσα τους έχουν ένα αρχαιολογικό μνημείο, το ενετικό λιμάνι και μια χερσαία ζώνη εξαιρετικής ομορφιάς, την παραλία μας. 

Θυμίζω εδώ τον επίλογο της στήλης (Κ.Ε. 5/9/2019) «Η καρδιά του προβλήματος βρίσκεται πιστεύω στο ότι σήμερα δεν ξέρουμε τι ακριβώς πουλάμε. Έχουμε εμπορικό λιμάνι; Κυνηγάμε την κρουαζιέρα; Θέλουμε τα σκάφη απ όλη την Ευρώπη να βάλουν επιτέλους την πολιτεία μας στη ρότα τους; Ας αποφασίσουμε τι θέλουμε, γιατί ο γιαλός δεν είναι στραβός…». Χαίρομαι που έστω και θεωρητικά το πρόβλημα σημειώθηκε διά της παραδοχής ότι η εμπορικές δραστηριότητες δρουν αρνητικά στην επίτευξη των σκοπών της μαρίνας.

Δεν γνωρίζω φυσικά κατά πόσο ευσταθούν τα περί κατασκευής νέου λιμανιού δυτικά της πολιτείας μας, δυτικότερα του Κουμπέ, μου φαίνεται ουτοπικό ειδικά στη σημερινή συγκυρία, ελπιδοφόρο όμως οπωσδήποτε είναι ο γεγονός ότι όπως φαίνεται προκρίνεται η λύση της επιβατικής και ναυτιλίας αναψυχής στις υπάρχουσες κατασκευές που έχουν το μοναδικό προνόμιο να βρίσκονται στην καρδιά του αστικού ιστού. Άλλωστε, όποιος δεν πείστηκε (για την αδυναμία φιλοξενίας μεγάλων πλοίων) από το αναλυτικό πόνημα του συμπολίτη Χάρη Στρατιδάκη με τον χαρακτηριστικότατο τίτλο «Λιμάνι στο Ρέθυμνο.

Το άλλο με τον Τοτό το ξέρουμε;», είναι βέβαιο πως με την είδηση για την προσπάθεια εξεύρεσης ποσού 2 εκατομμυρίων ευρώ από το Λιμενικό Ταμείο για να «αναχουμίσουμε» την άμμο, να την πάρουμε από τη μέση του και καλά λιμανιού, να την πετάξουμε στα βαθιά από όπου θα την φέρει πίσω το κύμα και πάει λέγοντας, θα πειστεί. Οι κατασκευές που έχουμε δεν μπορούν να υποστηρίξουν μεγάλα καράβια. τέλος. Μπορούν όμως να στηρίξουν μια καταπληκτική μαρίνα, με ναυτιλευόμενους αναψυχής που θα έχουν μια όμορφη πόλη στα πόδια τους και θέα ανατολικά τον Ψηλορείτη και δυτικά τα Λευκά Όρη.

Η δεύτερη μεγάλη παραδοχή που έγινε αφορά στις πεπερασμένες δυνατότητες της παρούσας διαχείρισης του Διαδημοτικού Λιμενικού Ταμείου και στην θετική προδιάθεση εύρεσης συνεργάτη στο κομμάτι της μαρίνας. Αυτό είναι μια γενναία παραδοχή, καθώς οι πολιτικοί μας δεν συνηθίζουν να μοιράζονται εύκολα την εξουσία τους. Αποτελεί ωστόσο αδήριτη πραγματικότητα το γεγονός ότι οι διαχείριση τέτοιων εξειδικευμένων εγκαταστάσεων πρέπει να είναι επαγγελματική.

Σήμερα, όπως είχε ανακοινωθεί, η μελετητική του λιμανιού ομάδα θα έρθει στο Ρέθυμνο για να παρουσιάσει τη μέχρι στιγμής δουλειά της. Αδημονώς αναμένουμε…  

  • Ο Κώστας Ν. Πολυχρονάκης είναι Director of Operations