Χανιώτης «θύμα» των απατεώνων περιγράφει βήμα προς βήμα όλα όσα βίωσε από το Σάββατο μέχρι και την Τρίτη

Με καταιγιστικούς ρυθμούς συνεχίζονται τα τηλεφωνήματα από δήθεν τεχνικούς της Microsoft καθώς – παρά τα συνεχή δημοσιεύματα – οι απατεώνες καταφέρνουν να γίνονται πειστικοί και να βρίσκουν «θύματα» είτε για να τους «αδειάσουν» τους τραπεζικούς λογαριασμούς, είτε για να τους χρησιμοποιήσουν ως μεσάζοντες για μετακύληση κλεμμένων χρημάτων από λογαριασμό σε λογαριασμό.

Μια τέτοια περίπτωση περιέγραψε στο Flashnews.gr, Χανιώτης ο οποίος το περασμένο Σάββατο δέχθηκε ένα τηλεφώνημα στο σταθερό του σπιτιού του από μια γυναίκα – υποτίθεται από την Microsoft – η οποία στην αγγλική γλώσσα αλλά με ινδική προφορά του είπε ότι ο υπολογιστής του έχει χακαριστεί και πως θα τον συνδέσει με «τεχνικό ασφαλείας» για να τον «καθαρίσουν» δωρεάν.

Ο δήθεν τεχνικός είπε στον Χανιώτη να πατήσει κάποια στοιχεία στον υπολογιστή ισχυριζόμενος πως αυτά δείχνουν ότι έχει πρόβλημα και αφού τον έπεισε να του στείλει προσωπικά στοιχεία, του είπε να κατεβάσει μια εφαρμογή μέσω της οποίας θα είχε πρόσβαση εξ αποστάσεως προκειμένου να διορθώσει το πρόβλημα.

Πράγματι, ο «τεχνικός» μπήκε στον υπολογιστή και έκανε διάφορα δίνοντας την εντύπωση πως ασχολείτο με το «καθάρισμα» από τις υποκλοπές. Μάλιστα του έστειλε φωτο από δήθεν κάρτα υπαλλήλου της Microsoft, και του είπε πως λόγω της αργίας της Κυριακής (!) θα έπρεπε να ξαναεπικοινωνήσουν την Δευτέρα, κάτι που έδωσε την εντύπωση στον Χανιώτη ότι πράγματι επρόκειτο για εργαζόμενο.

Αξιοσημείωτο είναι και πως σε όλα τα τηλεφωνήματα ο ίδιος έλεγε στο «θύμα» να μην μιλήσει για χάκερ.

Την Δευτέρα ο ίδιος τον ξαναπήρε τηλέφωνο, ξανασυνδέθηκε με τον υπολογιστή και του είπε πως θέλουν να ελέγξουν εάν έχει χακαριστεί ο τραπεζικός του λογαριασμός. Τον έπεισε να μπει στον λογαριασμό μέσω winbank χρησιμοποιώντας username και κωδικό, και του είπε ότι θα του καταθέσουν κάποια χρήματα (100-200 ευρώ) τα οποία στην συνέχεια ο Χανιώτης θα έπρεπε να τα επιστρέψει σε έναν λογαριασμό που τα του έδιναν.

Να σημειωθεί πως ο τραπεζικός λογαριασμός είχε μέσα ένα ελάχιστο χρηματικό ποσό ενώ ο "τεχνικός" δεν ζήτησε αριθμό λογαριασμού (αφού είχε κλέψει ήδη τα στεοιχεία απο τον υπολογιστή).

Σήμερα, Τρίτη, το πρωί, ο ίδιος τον πήρε τηλέφωνο και του είπε πως σήμερα θα γίνει η αλληλομεταφορά των χρημάτων για να βεβαιωθούν πως ο λογαριασμός δεν έχει χακαριστεί.

Μετά από λίγη ώρα ο Χανιώτης δέχτηκε ένα τηλεφώνημα από υπάλληλο της τράπεζας η οποία τον ρώτησε αν γνώριζε κάτι για την μεταφορά στον λογαριασμό του….6.000 ευρώ (!) και μάλιστα από το… Ηνωμένο Βασίλειο.

Έκπληκτος της είπε πως δεν ήξερε το παραμικρό και τότε η υπάλληλος τον ρώτησε εάν είχε επικοινωνία με κάποιον τεχνικό της Microsoft. Μόλις ο Χανιώτης της απάντησε θετικά, η υπάλληλος τον ενημέρωσε πως πρόκειται για απάτη και άμεσα μπλοκαρίστηκε ο λογαριασμός του καθώς και η πιστωτική του κάρτα.

Όπως είπε ο ίδιος στο Flashnews.gr χάρη στην ευαισθητοποίηση και στην άμεση αντίδραση της υπαλλήλου γλίτωσε από περιπέτειες.

Σύμφωνα με την μεθοδολογία που χρησιμοποιείται στην συγκεκριμένη απάτη, τα 6.000 ευρώ έχουν κλαπεί από τους λογαριασμούς άλλων θυμάτων και από την στιγμή που ο Χανιώτης θα τα έστελνε στον λογαριασμό που θα του έδιναν, τότε θα χανόταν κάθε ίχνος προέλευσης με την μέθοδο της μεταφοράς από λογαριασμό σε λογαριασμό.

Προσοχή λοιπόν και όπως έχει τονιστεί πολλές φορές, εάν έχετε αναγνώριση κλήσης και δείτε τηλεφώνημα από αριθμό του εξωτερικού μην απαντήσετε καθόλου, αλλά ακόμη και αν απαντήσετε μόλις σας πουν το παραμύθι του προβλήματος στον υπολογιστή κλείστε το τηλέφωνο αμέσως.