Ο Βουλευτής Ηρακλείου ΚΚΕ έδωσε το παρόν στο συνέδριο που ξεκίνησε τις εργασίες την Τετάρτη.

"H κυβέρνηση της ΝΔ, σε συνέχεια της προηγούμενης του ΣΥΡΙΖΑ, διαμορφώνει το θεσμικό πλαίσιο, για να παραδοθεί στους μονοπωλιακούς ομίλους όποιο τμήμα έχει μείνει «αναξιοποίητο» στον τομέα των αερομεταφορών", τόνισε ανάμεσα σε άλλα ο Μανώλης Συντυχάκης, βουλευτής του ΚΚΕ χαιρετίζοντας στο 15ο Τακτικό Συνέδριο της Ομοσπονδίας Συλλόγων Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ), το οποίο ξεκίνησε τις εργασίες την Τετάρτη  και θα ολοκληρωθούν την Παρασκευή 21 Φλεβάρη.

Μιλώντας για το ασφαλιστικό νομοσχέδιο σημείωσε ότι με αυτό ολοκληρώνεται το ξήλωμα και της παραμικρής υπόνοιας ότι η Ασφάλιση είναι ομπρέλα προστασίας για τους εργαζόμενους, με ευθύνη του κράτους, ενώ αναφερόμενος στην απεργία της Τρίτης υπογράμμισε ότι χιλιάδες εργαζόμενοι εξέφρασαν την αντίθεσή τους «στο αντιασφαλιστικό έκτρωμα», όπως είπε.

«Αυτός ο αγώνας πρέπει να συνεχιστεί και θα συνεχιστεί, όση βρώμικη προπαγάνδα κι αν επιστρατεύσουν η κυβέρνηση και τα παπαγαλάκια της», σημείωσε.

Ολόκληρος ο χαιρετισμός έχει ως εξής:

«Σας ευχαριστούμε για την πρόσκληση να παραβρεθούμε στην έναρξη του 15ου Συνεδρίου της Ομοσπονδίας Συλλόγων Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ), και για τη δυνατότητα που μας δίνετε να αναπτύξουμε τις θέσεις του Κόμματός μας.

Η Κοινωνική Ασφάλιση είναι συλλογικό κοινωνικό δικαίωμα
Βρισκόμαστε σε περίοδο γενικευμένης επίθεσης της κυβέρνησης της ΝΔ στα κοινωνικά και εργασιακά δικαιώματα του λαού μας, συνεχίζοντας από εκεί που την άφησε η προηγούμενη.

Πλήρη κατεδάφιση της Κοινωνικής Ασφάλισης, μειώσεις μισθών και συντάξεων, περιορισμό συνδικαλιστικών - απεργιακών δικαιωμάτων και διαδηλώσεων, γενίκευση ελαστικών μορφών εργασίας, κατάργηση Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, ιδιωτικοποιήσεις κρατικών επιχειρήσεων και οργανισμών, φορολεηλασία του λαϊκού εισοδήματος, χαράτσια, πλειστηριασμοί πρώτης κατοικίας. Ένας αμέτρητος κατάλογος αντιλαϊκών μέτρων για τους πολλούς και σκανδαλώδεις ρυθμίσεις με νέα προνόμια, φοροαπαλλαγές, κίνητρα και ζεστό κρατικό χρήμα για τους επιχειρηματικούς ομίλους, για την καπιταλιστική ανάπτυξη.

Προχτές, μια μέρα πριν τη μεγάλη πανελλαδική πανεργατική απεργία, η κυβέρνηση κατέθεσε στη Βουλή το αντιασφαλιστικό τερατούργημα Βρούτση - Κατρούγκαλου, με κύριο στόχο να παραδοθούν τα αποθεματικά των Ταμείων στα νύχια των ιδιωτικών ασφαλιστικών εταιρειών και των περίφημων “επενδυτών της κεφαλαιαγοράς”, για να απαλλαγούν το κράτος και η μεγαλοεργοδοσία από τις όποιες εισφορές κατέβαλλαν στα ασφαλιστικά ταμεία, για να γίνει ακόμα φθηνότερη η ήδη τσακισμένη εργατική δύναμη.

Χτες, όμως, οι χιλιάδες απεργοί εργαζόμενοι σε όλη τη χώρα έδωσαν μαχητική και αποστομωτική απάντηση στην κυβέρνηση και την εργοδοσία, εκφράζοντας την πλήρη αντίθεσή τους στο νέο αντιασφαλιστικό έκτρωμα.

Αυτός ο αγώνας πρέπει να συνεχιστεί και θα συνεχιστεί, όση βρώμικη προπαγάνδα κι αν επιστρατεύσουν η κυβέρνηση και τα παπαγαλάκια της, κόντρα στον κοινωνικό αυτοματισμό και τα γελοία επιχειρήματα περί «υποκίνησης» για τη χτεσινή μεγάλη απεργία.

Με το νομοσχέδιο αυτό ολοκληρώνεται το ξήλωμα και της παραμικρής υπόνοιας ότι η Ασφάλιση είναι ομπρέλα προστασίας για τους εργαζόμενους, με ευθύνη του κράτους.

Η σύσταση των Επαγγελματικών Ταμείων είναι αξίωση του ΣΕΒ και της ΕΕ, για να διευκολύνουν την ιδιωτικοποίηση της Κοινωνικής Ασφάλισης. Οι εργαζόμενοι δεν θα ωφεληθούν από τη σύσταση και λειτουργία τέτοιων Ταμείων.

Το δικό σας Ταμείο, όπως και τα περισσότερα, θα λειτουργεί βάσει του κεφαλαιοποιητικού συστήματος, που σημαίνει ότι τα αποθεματικά και η περιουσία του θα διοχετεύονται σε μετοχές και στον τζόγο του χρηματιστηρίου. Συνεπώς οι παροχές θα εξαρτώνται από τις αποδόσεις και όχι από τις εισφορές των εργαζομένων και του Εurocontrol.

Το Ταμείο, και αν ακόμη λειτουργήσει, δεν θα μακροημερεύσει. Απαραίτητη προϋπόθεση για να είναι βιώσιμο και να χρηματοδοτείται από το Εurocontrol είναι να υπάρχουν εργαζόμενοι. Στο επόμενο χρονικό διάστημα δεν θα υπάρχουν τόσοι εργαζόμενοι στην ΥΠΑ ώστε να εξασφαλισθεί η συνέχειά του.

Η Κοινωνική Ασφάλιση δεν είναι ατομική υπόθεση, είναι συλλογικό κοινωνικό δικαίωμα. Η σύνταξη, η εξασφάλιση της υγειονομικής περίθαλψης δεν χαρίζονται από κανέναν. Είναι τμήμα του πλούτου που δημιουργούν οι εργαζόμενοι με τη δουλειά τους. Δεν βγαίνει από την τσέπη κανενός εργοδότη και κανενός κράτους. Ανήκουν δικαιωματικά στους εργαζόμενους.

Σήμερα, υπάρχουν όλες οι δυνατότητες για ένα σύγχρονο, αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν κοινωνικο-ασφαλιστικό σύστημα, που θα καλύπτει ολόπλευρα, με σύγχρονες παροχές Υγείας - Πρόνοιας όλο το λαό.

Σας καλούμε να διατρανώσετε την αντίθεσή σας στο ξήλωμα των κατακτήσεών σας, να απορρίψετε τα απατηλά προτάγματα του “κοινωνικού διαλόγου” με την κυβέρνηση - που σπέρνουν απογοήτευση, αυταπάτες και οδηγούν στη λογική “του μικρότερου κακού”.

Το ΚΚΕ παλεύει για αερομεταφορές και αεροδρόμια λαϊκή ιδιοκτησία
Τις τελευταίες δεκαετίες, σε ολόκληρο τον καπιταλιστικό κόσμο, εμφανίζεται η τάση της σταδιακής διάλυσης των κρατικών μονοπωλιακών επιχειρήσεων, όπως στις εναέριες, θαλάσσιες και επίγειες μεταφορές, στην Ενέργεια, στις Επικοινωνίες, και αλλού με απελευθέρωση, δηλαδή ιδιωτικοποίηση, όλων αυτών των κλάδων που είναι στρατηγικής σημασίας για την οικονομία.

Είναι το αποτέλεσμα της τεράστιας υπερσυσσώρευσης κεφαλαίου και της ανάγκης να βρεθούν νέες κερδοφόρες διέξοδοι για το κεφάλαιο. Η Ευρωπαϊκή Ένωση, με την πολιτική που ασκεί διαμορφώνει αυτά τα νέα πεδία κερδοφορίας.

Από τις αρχές της δεκαετίας του 1990 διαμορφώθηκε το πλαίσιο του λεγόμενου “Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού”, με κύριο στόχο την πλήρη απελευθέρωση της αγοράς των αερομεταφορών, προκειμένου να ενισχυθούν η ανταγωνιστικότητα και η κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων. Το βιώνουμε και στη χώρα μας, με ιδιωτικοποίηση υποδομών, υπηρεσιών, του εναέριου χώρου, απολύσεις και μείωση του εργατικού κόστους, δραστικές μειώσεις των οργανικών θέσεων, υποβάθμιση συνολικά των υπηρεσιών και της ασφάλειας των αερομεταφορών.

Το πουλόβερ ξηλώνεται με γοργούς ρυθμούς, με το διαχωρισμό της ΥΠΑ σε δύο μέρη, σε Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ) που είναι το επιτελικό και σε ΥΠΑ που είναι το επιχειρησιακό, με την τελευταία να υποβαθμίζεται σε όργανο παροχής υπηρεσιών της αεροναυτιλίας και διαχείρισης αεροδρομίων και υδατοδρομίων.

Απώτερος στόχος, η πλήρη ιδιωτικοποίηση των αερομεταφορών και η δημιουργία μεγάλων εμπορευματικών κέντρων στο πλαίσιο των χώρων του αεροδρομίων, αύξηση των τελών που θα κληθεί το επιβατικό κοινό να πληρώσει, ενώ δεν διασφαλίζει τις θέσεις εργασίας των εργαζομένων. Ως ακόλουθη συνέπεια ήρθε και η περικοπή της αποζημίωσης από το eurocontrol για ορισμένες κατηγορίες υπαλλήλων της ΥΠΑ.

Προχώρησε η σταδιακή εκχώρηση νευραλγικών αρμοδιοτήτων της ΥΠΑ, η εκχώρηση των 14 αεροδρομίων στη "Fraport" και η δρομολόγηση της ιδιωτικοποίησης και των υπόλοιπων αεροδρομίων και της αεροναυτιλίας.

Υπό τέτοιες συνθήκες, οι εργαζόμενοι της Πολιτικής Αεροπορίας, όλοι οι εργαζόμενοι στα αεροδρόμια μένουν κυριολεκτικά στον αέρα, μη γνωρίζοντας αν αύριο θα έχουν δουλειά, δικαιώματα.

Κρατικές υπηρεσίες, όπως η Πυροσβεστική, τίθενται στην υπηρεσία του ιδιώτη.

Η ασφάλεια των πτήσεων, με τη λογική κόστους - οφέλους, τίθεται σε κίνδυνο.

Παραδίνεται ο έλεγχος του εναέριου χώρου σε ιδιωτικά μονοπώλια, πολλαπλασιάζοντας τους κινδύνους για ζωτικά κυριαρχικά δικαιώματα της Ελλάδας, σε μια περιοχή, το Αιγαίο, που αυτά αμφισβητούνται ευθέως από την Τουρκία - με τις ευλογίες του ΝΑΤΟ και των ΗΠΑ - με τις "γκρίζες"  ζώνες στο Αιγαίο, με καθημερινή έμπρακτη αμφισβήτηση των συνόρων, εναέριων και θαλάσσιων, και της Συνθήκης της Λοζάνης που τα καθορίζει.

Με άλλα λόγια, η κυβέρνηση της ΝΔ, σε συνέχεια της προηγούμενης του ΣΥΡΙΖΑ, διαμορφώνει το θεσμικό πλαίσιο, για να παραδοθεί στους μονοπωλιακούς ομίλους, όποιο τμήμα έχει μείνει «αναξιοποίητο» στον τομέα των αερομεταφορών.

Η σημερινή εικόνα εγκατάλειψης που παρουσιάζουν τα περιφερειακά αεροδρόμια δεν είναι τυχαία, δεν είναι αποτέλεσμα απλώς κάποιων λαθεμένων τεχνοκρατικών χειρισμών. Αντίθετα, πρόκειται για συνειδητή, μεθοδευμένη δράση, με στόχο την προώθηση της ιδιωτικοποίησής τους.

Αυτή η ιδιωτικοποίηση δεν πρέπει να περάσει. Θα έχει σοβαρές συνέπειες για τους εργαζομένους των αεροδρομίων. Ήδη είναι ορατές. Κάποιοι θα απολυθούν, άλλοι θα ξεσπιτωθούν πηγαίνοντας στα υπόλοιπα αεροδρόμια που θα ιδιωτικοποιηθούν, με νέες εργασιακές σχέσεις, εντατικοποίηση της δουλειάς και της εκμετάλλευσής τους. Η αξιολόγηση είναι το εργαλείο των απολύσεων και της κινητικότητας.

Απόδειξη, η εργασιακή ζούγκλα που βιώνουν οι εκατοντάδες εργαζόμενοι στις εταιρείες επίγειας εξυπηρέτησης αεροσκαφών, στη φορτοεκφόρτωση των αεροσκαφών, στην καθαριότητα, στα check in και τις εξόδους, με εξαντλητικούς ρυθμούς, πολλαπλούς κινδύνους για την υγεία και την ασφάλειά τους, σπαστά ωράρια, υπερωρίες, με κομμένα ρεπό και απλήρωτη εργασία και στο τέλος της σεζόν να περιμένουν το πενιχρό επίδομα ανεργίας.

Οι αρνητικές επιπτώσεις αφορούν όλο το λαό, αφού θα αυξηθούν τα τέλη, τα εισιτήρια κ.λπ.

Η  καπιταλιστική ανάπτυξη και οι ιδιωτικοποιήσεις εξυπηρετούν τους επιχειρηματικούς ομίλους και τα κέρδη τους. Αυτό αποδεικνύεται π.χ. με το νέο ιδιωτικό αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου, η κατασκευή του οποίου προικοδοτείται με χρήματα του ελληνικού λαού (δάνειο από την ΕτΕ, τέλος αναχωρούντων επιβατών, κ.ά.), απαξιώνοντας το ήδη υπάρχον αεροδρόμιο “Ν. Καζαντζάκης”.

Το ΚΚΕ παλεύει ενάντια στην ιδιωτικοποίηση και τις συνέπειές της στο λαό, σε συνδυασμό με τον αγώνα για αερομεταφορές και αεροδρόμια κοινωνική, λαϊκή ιδιοκτησία.

Εκφράζει την αντίθεσή του στο EUROCONTROL και τον “Ενιαίο Ευρωπαϊκό Ουρανό”. Συνιστούν μειωμένη εθνική κυριαρχία και ελέγχου του εθνικού εναέριου χώρου. Θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια πτήσεων. Αυξάνουν το κόστος για επιβάτες και καταργούν εργασιακά, ασφαλιστικά δικαιώματα των εργαζομένων.

Το ΚΚΕ θεωρεί ότι η ΥΠΑ πρέπει να είναι ενιαία, υπό κρατικό έλεγχο, να συμπεριλαμβάνονται η αεροναυτιλία με όλα τα αεροδρόμια στη δύναμή της και όλες οι αρμοδιότητες, για τη διασφάλιση της εθνικής κυριαρχίας, της αποτελεσματικής ασφάλειας των πτήσεων και κατοχύρωσης των εργασιακών, ασφαλιστικών δικαιωμάτων των εργαζομένων στην ΥΠΑ. Να είναι ενταγμένη και αυτή σε έναν ενιαίο φορέα αερομεταφορών, που θα έχει ως αποστολή την εξυπηρέτηση των λαϊκών αναγκών και όχι την κερδοφορία των μονοπωλιακών ομίλων.

Τέτοιες αερομεταφορές σύγχρονες, φθηνές, ασφαλείς για το λαό και τους εργαζόμενους σε αυτές, που θα συμβάλλουν και στις αναπτυξιακές δυνατότητες της χώρας, προϋποθέτουν άλλη εξουσία, με το λαό στο τιμόνι, με κεντρικό σχεδιασμό και εργατικό έλεγχο, πέρα και έξω από τα γρανάζια των δεσμεύσεων της ΕΕ.

Το ΚΚΕ σάς καλεί σε αγωνιστική εγρήγορση, στους αγώνες που έχει μπροστά του ο λαός μας.

Είναι αγώνας που αντικειμενικά συνδέεται με την προοπτική μιας άλλης κοινωνικής, οικονομικής και πολιτικής οργάνωσης, χωρίς καπιταλιστές, που στο επίκεντρό της θα έχει τις σύγχρονες εργατικές - λαϊκές ανάγκες για κατοχυρωμένα δικαιώματα στη δημόσια, δωρεάν, καθολική για όλους Κοινωνική Ασφάλιση, Υγεία, μόρφωση, δουλειά και ζωή με δικαιώματα.

Καλή επιτυχία στο Συνέδριό σας».