Ριζικές αλλαγές στα ΑΕΙ όλης της χώρας.

Χρηματοδότηση με βάση την επίτευξη των στόχων, τετραετή «business plan», εισαγωγή νέων επιστημονικών πεδίων και προσέλκυση ξένων φοιτητών είναι μόνο μερικοί από τους νέους πυλώνες για την προσπάθεια αναβάθμισης των ελληνικών πανεπιστημίων.

Η χρηματοδότηση των ΑΕΙ θα καθορίζεται με βάση έναν αλγόριθμο, τα πανεπιστήμια που πετυχαίνουν τους στόχους τους θα έχουν έξτρα οικονομικούς πόρους, θα υπάρχει ευελιξία στην αναδιάρθωση τμημάτων ενώ θα εισαχθούν και νέα επιστημονικά πεδία, όπως η τεχνητή νοημοσύνη.

Τα πανεπιστήμια θα κληθούν μέχρι το φθινόπωρο να αποστείλουν τα πρώτα business plans, αυτά θα αξιολογηθούν και στη συνέχεια θα υπογραφούν οι συμφωνίες Η Ελλάδα μπορεί να γίνει διεθνής πανεπιστημιακός πόλος προσελκύοντας νέους από όλο τον κόσμο για σπουδές στη χώρα μας ενώ το δημογραφικό αναμένεται να συρρίκνωσει τον φοιτητικό πληθυσμό της επόμενες δύο δεκαετίες τονίζει ο καθηγητής Περικλής Μήτχας, πρόεδρος της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης.

Κεραμέως για αξιολόγηση εκπαιδευτικών

«Δεν μπορώ να κατανοήσω κανέναν εργασιακό χώρο στον οποίο δεν ισχύει η αξιολόγηση». Σταθερή στους προσανατολισμούς και τις επιλογές της εμφανίστηκε στην Αχάια Κλάους η Νίκη Κεραμέως. Αλλά όχι πεισματική: Σε πολλά σημεία δήλωσε ότι είναι ανοικτή σε διάλογο και σε προτάσεις.

Η υπουργός Παιδείας πήρε μέρος στο 8 REGIONAL GROWTH CONFERENCE, το 8ο Αναπτυξιακό Συνέδριο που συνδιοργάνωσαν η «Πελοπόννησος» και η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας.
Η Υπουργός είχε την ευκαιρία να μιλήσει για όλους τους άξονες των αρμοδιοτήτων της (πλην... του ανασχηματισμού, αφού έκανε πως δεν άκουσε το σχετικό σχόλιο, σύμφωνα με το οποίο στη δημοσιογραφική Αθήνα φέρεται ως φαβορί παραμονής στη θέση της), μιλώντας δια ζώσης και ενώπιον κοινού με τον δημοσιογράφο Κ. Παπαχλιμίτζο.

Επιμένει λοιπόν αποφασιστικά στο ζήτημα της αξιολόγησης, από την οποία «όλοι έχουν να κερδίσουν», με πρώτους τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, γιατί η αξιολόγηση τους βοηθάει να προοδεύουν και να εξελίσσονται. Πρόσθεσε μάλιστα ότι ήδη πάρα πολλοί εκπαιδευτικοί αυτο-προτείνονται για αξιολόγηση, θεωρώντας ότι η εκτίμηση των προσόντων τους θα προκαλέσει την ανέλιξή τους.
Επιμένει και στις νέες θεσμικές αλλαγές στις κατηγορίες προτύπων και πειραματικών σχολείων. Υπογράμμισε ότι ειδικώς τα πρότυπα «είναι κατ' εξοχήν έκφραση της ισότητας στην εκπαίδευση». Πρόσθεσε ότι η κοινωνία ήδη αγκαλιάζει τον θεσμό και μάλιστα είπε ότι το Υπουργείο πολιορκείται από αιτήματα σχολείων που επιθυμούν να αξιολογηθούν ως πρότυπα.

Το υπουργείο θα καινοτομήσει ως προς τους προσανατολισμούς του σχολείου. Θα εισάγει εργαστήρια δεξιοτήτων, τα οποία θα προσδίδουν μια σφαιρικότητα στην προσωπικότητα και την κουλτούρα του μαθητή, κάτι που θα βοηθήσει τα παιδιά να αποφεύγουν τις ροπές προς τις ουσίες και την εξάρτηση[email protected]Επιμένει η υπουργός και στο ζήτημα της διδασκαλίας ξένης γλώσσας στην προνηπιακή εκπαίδευση, κάτι που είναι καθιερωμένο ήδη σε 14 χώρες στην ΕΕ, με στόχο την εξοικείωση των μαθητών με μια ξένη γλώσσα, η οποία είναι διαπιστωμένο ότι βοηθάει και την εκμάθηση της μητρικής. «Εχουμε χρέος να δώσουμε τα καλύτερη εφόδια σε όλα τα παιδιά στη χώρα» τόνισε, εξηγώντας ότι η διδασκαλία δεν θα γίνεται με διαδικασίες σχολειοποίησης, αλλά μέσα από δραστηριότητες.
Ενισχύεται αποφασιστικά η υποδομή σε όλα τα σχολεία, προκειμένου να εδραιωθεί η εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Είναι πλέον πολύ λίγοι οι δήμοι στη χώρα που υστερούν. Αρχικά, είχαν πρόβλημα οι 50 στις 114 αυτοδιοικητικές ενότητες.
Το υπουργείο οραματίζεται ένα πανεπιστήμιο εξωστρεφές και αυτόνομο, προκειμένου να πάρουμε διεθνώς τη θέση που μας αξίζει, είπε, αφήνοντας να εννοηθεί ότι εγγενείς αδυναμίες δεν επιτρέπουν στα πανεπιστήμιά μας να εκτιμηθούν παρά τη διαπιστωμένη αξία τους.

Πηγή: dikaiologitika.gr