Υπάρχουν ορισμένα τρόφιμα, που μπορούν να προκαλέσουν λιπαρότητα στην επιδερμίδα και να οδηγήσουν σε υπερβολικό σμήγμα και κατ' επέκταση τα ενοχλητικά σπυράκια.

Δείτε ποια είναι τα τρόφιμα αυτά και διώξτε τα από το καθημερινό σας διατροφολόγιο.

Κόκκινο κρέας

Το κόκκινο κρέας μπορεί να είναι υψηλό σε κορεσμένα λίπη, που τελικά αυξάνουν την εμφάνιση φλεγμονών στο δέρμα. Αυτό με τη σειρά του μπορεί να προκαλέσει ενοχλητική λιπαρότητα. 

Ζάχαρη

Μια πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη αυξάνουν την παραγωγή του IGF-1, μιας πεπτιδικής ορμόνης που διεγείρει την ανάπτυξη, αλλά κάποιες φορές και υπερπαραγωγή σμήγματος στην επιδερμίδα. Όπως καταλαβαίνετε, τα γλυκά εκτός από περιττά κιλά, δημιουργούν ένα άκρως λιπαρό δέρμα. Δοκιμάστε, λοιπόν, να αλλάξετε τις σοκολάτες και τα γλυκά σνακ, που επιλέγετε να φάτε στο γραφείο ή μετά τον απογευματινό σας καφέ με ένα μήλο και λίγο φυστικοβούτυρο ή άλλα φρούτα εποχής.

Αλάτι

Η υπερβολική κατανάλωση αλατιού μπορεί να προκαλέσει αφυδάτωση και κατακράτηση υγρών στην περιοχή της κοιλιάς, όπως πολύ καλά γνωρίζετε. «Μπορεί, επίσης, να οδηγήσει και σε αύξηση της λιπαρότητας στην επιδερμίδα, αφού το δέρμα προσπαθεί να καταπολεμήσει την αφυδάτωση, που προκαλείται από το αλάτι, παράγοντας περισσότερα φυσικά έλαια» εξηγεί η διακεκριμένη διατροφολόγος Patricia Boland. 

Γαλακτοκομικά προϊόντα

«Πάντα λέω στους πελάτες μου να μην υπερβαίνουν την πρόσληψη γαλακτοκομικών προϊόντων, γιατί μπορεί να προκαλέσει έντονο σμήγμα, οπότε φροντίζω να τους στρέφω περισσότερο προς τα φυτικά προϊόντα, όπως το γάλα βρώμης ή αμυγδάλου» προτείνει η Jenna Hope, γνωστή Αμερικανίδα δερματολόγος. «Προσέξτε περισσότερο το πλήρες γάλα, γιατί όπως δείχνουν επιστημονικές έρευνες μπορεί να έχει μεγαλύτερη επίδραση στο IGF-1. Και πάντοτε να προσπαθείτε να επιλέγετε βιολογικά προϊόντα».

Υδατάνθρακες

«Όπως και η ζάχαρη, έτσι και τα τρόφιμα με εξαιρετικά μεγάλη ποσότητα σε υδατάνθρακες, όπως το άσπρο ψωμί, λευκά ζυμαρικά και ρύζι μπορούν επίσης να αυξήσουν την παραγωγή της πεπτιδικής ορμόνης, στην οποία οφείλεται η υπερπαραγωγή σμήγματος» προσθέτει η Hope. Μια εύκολη αλλαγή που πρέπει να κάνετε, λοιπόν, στο διατροφολόγιό σας είναι να αντικαταστήσετε τα τρόφιμα αυτά με ολικής άλεσης, όπως καστανά ζυμαρικά και ρύζι, που είναι και πιο υγιεινά.

Πηγή: govastileto.gr