Ανακοίνωση του ΚΚΕ στην Κίσαμο σχετικά με την πορεία κατασκευής σχολικών μονάδων στην περιοχή.

Αναλυτικά:

Τις τελευταίες εβδομάδες παρατηρούμε μια κινητικότητα σε δημοσιεύσεις και ….όψιμο ενδιαφέρον για το θέμα των Λυκείων, που χωρίζεται, στο αν έρθουν τα ΠΡΟΚΑΤ έγκαιρα, ποιo σχολειό να συστεγαστεί στο 1ο Γυμνάσιο, η κατεδάφιση των παλιών κτηρίων και η ανέγερση των νέων. Για το πρώτο υπάρχει μια δικαιολογημένη ανησυχία που στηρίζεται στην αναίρεση αρχικών κυβερνητικών υποσχέσεων ως προς το χρόνο τοποθέτησής τους.

 Έχει αρχίσει όμως, μια συζήτηση που τείνει να εξελιχθει σε κούφια, αποπροσανατολιστική και διχαστική. Ποιο σχολείο θα στεγαστεί στα ΠΡΟΚΑΤ. Να τονίσουμε οτι τα ΠΡΟΚΑΤ ειναι  αναγκαίο κακό στην παρούσα φάση. Σίγουρα σε κανένα σχολείο δεν αξίζει αυτή η λύση. Η σκέψη που συζητήθηκε στο Δημοτικό συμβούλιο με εισηγητή την μείζονα αντιπολίτευση είναι να συστεγαστούν τα 2 Γυμνάσια. Αναπτύχθηκε ένας εύλογος προβληματισμός, που όμως, δεν συμπεριέλαβε και τον κίνδυνο που ελοχεύει, της συγχωνευσης των δύο σχολείων σε ένα. Δεν ισχυριζόμαστε ότι όσοι  ζητούν καλοπροαίρετα την συστέγαση των Γυμνασίων, επιθυμούν και την συγχώνευση. Σε αυτό το σημείο οι ...όψιμοι υπερασπιστές του ΣΥΡΙΖΑ περιορίζουν την πολιτική των συγχωνεύσεων σχολείων στην κυβέρνηση της ΝΔ.

Βέβαια επειδή δεν έχουμε μνήμη χρυσόψαρου, θυμίζουμε ότι στο 3ο μνημόνιο το 2015, όσον αφορά την Παιδεία, που συμφωνήθηκε απο την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ με τους θεσμούς, ολοκλήρωσαν ότι είχαν αφήσει ατελείωτο οι προηγούμενες κυβερνήσεις ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, συνεχίζοντας ανάμεσα στα άλλα και το σχέδιο Διαμαντοπούλου για το «νέο σχολείο», τον ν. 4186/2013 για το Γενικό Λύκειο του Αρβανιτόπουλου. Ο «διαρκής εξορθολογισμός» για εξοικονόμηση πόρων, οδήγησε σε στάση πληρωμών σε κάθε δημόσια δομή εκπαίδευσης. Σήμαινε μεγαλύτερη  αναλογία μαθητών προς τον αριθμό των εκπαιδευτικών για να καλυφθούν τα κενά, συγχωνεύσεις σχολείων στις δύο βαθμίδες (Α’βάθμια, Β’βαθμια), δραματική μείωση κονδυλίων στις σχολικές επιτροπές, περισσότερους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς και με χειρότερους όρους εργασίας. Με τον νόμο Γαβρόγλου το πήγε παραπέρα, μετατρέποντας ακόμα περισσότερο το Γενικό λύκειο σε «εξεταστική αρένα» και για τα λαϊκά νοικοκυριά, με φτωχότερο προϋπολογισμό, λόγω αυξημένου κόστους, μια χειρότερη εκπαίδευση.

Φέτος, η κυβέρνηση της ΝΔ ψήφισε εν μέσω πανδημίας και παρόλες τις αντιδράσεις, στηριζόμενη στην έλλειψη πληροφόρησης, την μοιρολατρία, τις χαμηλές απαιτήσεις που καλλιεργήθηκαν με τόση μαεστρία απο τις κυβερνήσεις των ψευτικών προσδοκιών, ΣΥΡΙΖΑ αλλά και των προηγούμενων, το Πολυνομοσχέδιο της κ.Κεραμέως.

Θα ρωτήσει κάποιος είναι το σχολείο το ίδιο με  αυτό πριν 20 χρόνια; Όχι, φυσικά και αλλάζει. Η εκπαίδευση παρακολουθεί τις εξελίξεις στην οικονομία και στην παραγωγή. Αλλάζει για τα συμφέροντα του κεφαλαίου και εκεί είναι και η ουσία των «εκσυγχρονιστικών» παρεμβάσεων, που ούτε αποσπασματικές είναι, ούτε χωρίς σχέδιο. Αυτό επιβεβαιώνεται από την «κόκκινη κλωστή» που συνδέει τις αντιδραστικές αλλαγές, χρόνια τώρα στο σχολείο.

Πλέον πιο ξεκάθαρα από πριν έχουμε και το νομικό πλαίσιο, που με πολλούς τρόπους οδηγεί στον διαχωρισμό των σχολείων σε καλά και κακά, από το αν πιάνουν μαθησιακούς στόχους, με τα προβλήματα που ζούμε τα τελευταία χρόνια, με αξιολόγηση σχολικών μονάδων και σύνδεση με την χρηματοδότησή τους. Παράθυρα που μπορούν να οδηγήσουν σε μια συγχώνευση. Ας είμαστε προσεκτικοί και ας μάθουμε να διακρίνουμε το δάσος πίσω από το δέντρο.

Δεν μας πείθουν οι Δημοτικοί άρχοντες που ενώ αποδέχονται την μετακύλιση της ευθύνης των σχολείων στην Τοπική Διοίκηση, δεν διεκδικούν τα αντίστοιχα κονδύλια, που είναι χρήματα των φορολογουμένων. Δεν μας πείθουν Διευθυντές σχολείων, που σε κινητοποιήσεις τους οι μαθητές της πόλης μας, που από το 2014, ίσως και παλαιότερα έβαζαν στα αιτήματά τους και το κτιριακό των Λυκείων είτε τους πήγαιναν εκδρομή «για να εκτονωθούν τα παιδιά» όπως έλεγαν είτε τους περιόριζαν στο σχολείο για να μην γίνει κάποια μαθητική κινητοποίηση εκτός σχολείου (πορεία), είτε τους απειλούσαν, με την αστυνομία ή με στέρηση των εκδρομών τους. Δεν μας πείθουν αυτοί που με τις πράξεις τους δεν υπολογίζουν τη δυναμική της συλλογικής  δράσης του γονεϊκού, μαθητικού και εργατικού κινήματος με τις όποιες ελλείψεις και αδυναμίες του. Βέβαια η απόφαση που πάρθηκε, πάρθηκε λόγω των πιέσεων που ασκήθηκαν και ζυμώθηκαν όλα τα προηγούμενα χρόνια στην εκπαιδευτική κοινότητα (μαθητικές κινητοποιήσεις) και την τοπική κοινωνία. Γι αυτό όσοι βάζουν στο προσκήνιο θέματα που τη συσκοτίζουν, έχουν τεράστια ευθύνη και τους υπογραμμίζουμε οτι τορπιλίζουν αντί να ενισχύουν την αγωνιστική διάθεση της εκπαιδευτικής κοινότητας (μαθητές και εκπαιδευτικοί, σύλλογοι γονέων) και της τοπικής κοινωνίας για την πραγμάτωση του στόχου που δικαιούνται τα παιδιά μας.

                Το ΚΚΕ με όλες τις δυνάμεις που διαθέτει στο κίνημα της περιοχής, τους περιφεριακούς του συμβούλους, τον δημοτικό του σύμβουλο, την οργάνωσή του, τον βουλευτή του που έκανε επανηλλημένως ερωτήσεις στη Βουλή για το θέμα, στηρίζει την λύση που όλοι οι φορείς αποφάσισαν, όπως θα υποστηρίξει και την πραγματοποιήση της στους χρόνους που ορίστηκαν.

Καταγγέλουμε τον ΣΥΡΙΖΑ ότι στα πλαίσια της λογικής της γρηγορότερης λύσης, μας καλεί να συμβιβαστούμε και να θεωρήσουμε "σύγχρονη και αναγκαία" την επιδιόρθωση του σάπιου κτηρίου και όχι να απαιτήσουμε ένα νέο σύγχρονο σχολείο που θα συσπειρώσουμε τις δυνάμεις μας για να φτιαχτεί όσο γίνεται πιο γρήγορα. Ένα σάπιο κτήριο, σαν την πολιτική του, που την έντυσε με ωραία λόγια ψευτοριζοσπαστισμού, για να μην φαίνεται η συμπόρευση με την αστική τάξη που πάντα υπηρετούσε πιστά. Τη λογική του μέσα στα πλαίσια του κόστους – οφέλους, λογική που ακολουθεί και η σημερινή κυβέρνηση την απορρίπτουμε. Έχουμε μια πολιτική απόφαση, για την δημιουργία νέων σχολικών κτηρίων, και σαν τέτοια απαιτούμαι την πραγματοποιησή της. Οι ευθύνες που βαραίνουν όλες τις κυβερνήσεις είναι ότι η ανάγκη της σχολικής στέγης δεν αντιμετωπίζεται σαν ανάγκη, ώστε να έχει ειδικό καθεστώς χρηματοδότησης και πραγματοποίησης της.

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:

•Την τήρηση  του σχεδίου εκπόνησης του έργου για την κατεδάφιση και ανέγερση των κτηρίων του ΓΕΛ και του ΕΠΑΛ.

•Την τήρηση της ημερομηνίας εγκατάστασης των ΠΡΟΚΑΤ, όπως ανακοινώθηκε από τον αντιδήμαρχο Παιδείας στο Δημοτικό Συμβούλιο της 10/8/2020.

•Την σύντομη παραμονή  του ΓΕΛ και του ΕΠΑΛ στα ΠΡΟΚΑΤ.

Να συμπεριληφθεί η μελέτη για το ΓΕΛ στο πρόγραμμα ΕΣΠΑ του 2021 και