Ποδηλατόδρομοι στα Χανιά: Ξεκάθαρα «ΝΑΙ» αλλά ο τρόπος που πάμε να το κάνουμε, «χωράει» και απαιτεί συζήτηση που ΔΕΝ έγινε… αναφέρει ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης “Η Απάντηση… Τα Χανιά μας”

Στην ανακοίνωσή του ο κ. Παπαδογιάννης ξεκαθαρίζει πως η δημοτική παράταξη της οποίας είναι επικεφαλής, είναι ξεκάθαρα υπέρ των εναλλακτικών μέσων μετακίνησης, αλλά επιρρρίπτει ευθύνες στην δημοτική αρχή για βιαστικές και πρόχειρες ενέργειες.

Όπως αναρωτιέται χαρακτηριστικά γιατί δεν κλήθηκαν  όλοι οι αρμόδιοι – εμπλεκόμενοι φορείς και συλλογικότητες, να συζητήσουν έτσι ώστε η υλοποίηση του σχεδίου να έχει μια γενικότερη αποδοχή;

Αναλυτικά στην ανακοίνωση του Άρη Παπαδογιάννη αναφέρονται τα εξής:

“Πρόσφατα οι δημότισσες και οι δημότες των Χανίων, είχαν την ευκαιρία να πληροφορηθούν μέσω σχετικού δημοσιεύματος στον τοπικό τύπο, τις προθέσεις της Δημοτικής αρχής και προσωπικά του Δημάρχου Χανίων, κ. Παναγιώτη Σημανδηράκη αναφορικά με το θέμα των ποδηλατόδρομων στα Χανιά. 

Αφού πρώτα υπογραμμίσω ότι ως παράταξη μας βρίσκει απολύτως σύμφωνους, σε ότι έχει να κάνει με την αναγκαιότητα να γίνουν τα Χανιά, μια πόλη φιλικότερη προς τις εναλλακτικές μορφές μετακίνησης, καθώς τα προηγούμενα χρόνια, κάτι τέτοιο δεν πέρασε αποτελεσματικά στην πράξη, αισθανόμαστε παράλληλα την ανάγκη να καταγράψουμε δημόσια την θέση μας ότι προκύπτουν και μια σειρά από εύλογες παρατηρήσεις – προβληματισμοί, στους οποίους δεν πήραμε απάντηση από την Δημοτική Αρχή  – μέσω του επίμαχου δημοσιεύματος –  και σίγουρα ο Χανιώτικος λαός δικαιούται να ενημερωθεί περεταίρω.
 
Σε πρώτη φάση, θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι το θέμα των ποδηλατόδρομων της πόλης των Χανίων, ουσιαστικά – πέραν από κάποιες αποσπασματικές συζητήσεις που έχουν γίνει εμβόλιμα, σε προηγούμενες συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου των Χανίων, ουδέποτε ήρθε ως θέμα συζήτησης, με τον τυπικό – αλλά και ουσιαστικό – όρο της διαδικασίας. Το σχέδιο της συγκεκριμένης μελέτης κατατέθηκε στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής του Δήμου Χανίων, η οποία από την πλευρά της, έχοντας προφανώς την δυνατότητα που της έχει δώσει ο νομοθέτης λόγω covid-19 , κάνει χρήση των ευέλικτων διαδικασιών – των οποίων ο χρονικός ορίζοντας υπενθυμίζεται ότι εκπνέει τον Φεβρουάριο του 2021 και  «τρέχει» με τύπου fast track το γραφειοκρατικό σκέλος. Επαναλαμβάνουμε όμως ότι, το «σώμα» του Δημοτικού Συμβουλίου, δεν έχει διεξάγει μέχρι σήμερα τουλάχιστον τον απαραίτητο διάλογο, πριν οι υπηρεσίες του Δήμου Χανίων περάσουν στο «κατασκευαστικό» σκέλος, με τον τρόπο που έχει τελικώς δρομολογηθεί.   

Είναι αδήριτη ανάγκη ν’ αλλάξουμε σε κάθε περίπτωση την εικόνα της πόλης μας.

Οι αλλαγές όμως θα γίνουν σήμερα και με όποιον τρόπο τις κάνουμε, θα βρίσκονται εκεί για τα επόμενα πολλά χρόνια, Ως εκ τούτου, ναι μεν «γρήγορα» αλλά σε καμία περίπτωση «πρόχειρα» διότι κάτι τέτοιο, είναι εξαιρετικά παρακινδυνευμένο. 

Πρόκειται για μια πολλή σοβαρή παρέμβαση στο κέντρο της πόλης – στο εμπορικό κέντρο – η οποία είναι πολυδιάστατη και δεν θα πρέπει να αντιμετωπιστεί στην λογική των αποσπασματικών ή προσωρινών λύσεων. Μια σοβαρή Δημοτική αρχή, που επιθυμεί να  προσεγγίσει σφαιρικά και ολοκληρωμένα το θέμα, θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να λάβει υπόψιν της και να δώσει απαντήσεις με πειστικό τρόπο σε θέματα όπως για παράδειγμα αισθητικής, στάθμευσης, πεζοδρομίων, θέσεων φορτοεκφόρτωσης, υγείας και κινητικότητας των κατοίκων αλλά και των επισκεπτών που προκύπτουν από μια παρέμβαση, ναι μεν νομότυπη, αλλά στην λογική και στον χαρακτήρα,  αυτής που δρομολογεί η σημερινή δημοτική αρχή. 

Η μελέτη, η οποία σε μεγάλο βαθμό κληρονομήθηκε στην σημερινή Δημοτική Αρχή, περιελάμβανε όπως είναι γνωστό και την οδό Στρατηγού Τζανακάκη, ενός δρόμου ιδιαίτερου ειδικού βάρους για την κυκλοφοριακή καθημερινότητα της πόλης των Χανίων, ο οποίος όμως εξαιρέθηκε του «σχεδιασμού». Ακόμη και σήμερα δεν λάβαμε ικανοποιητικές απαντήσεις για την απόφαση αυτή της Δημοτικής Αρχής, ενώ δεν μάθαμε ακόμη αν από το οικονομικό σκέλος αυτής της «εξαίρεσης», θα προκύψει ζημία, για τα ταμεία του Δήμου Χανίων, από τα Ευρωπαϊκά Χρηματοδοτικά Πρόγραμματα.

Πριν αποφασιστεί η εφαρμογή του συγκεκριμένου σχεδίου της μελέτης, διερωτόμαστε ως Παράταξη της Μείζονος Αντιπολίτευσης του Δημοτικού Συμβουλίου Χανίων , γιατί δεν κλήθηκαν  όλοι οι αρμόδιοι – εμπλεκόμενοι φορείς και συλλογικότητες, να συζητήσουν…; Πολλοί από τους οποίους μάλιστα έχουν εκφράσει δημοσίως την αγωνία, τους προβληματισμούς και τις ενστάσεις τους, για το τελικό πλάνο που προωθείται, άρα οι θέσεις τους, θα ήταν σαφώς ωφέλιμες. Αν ο διάλογος αυτός είχε γίνει, ίσως το project που θα αποφάσιζε η Δημοτική Αρχή να υλοποιήσει, να είχε πάρει νωρίτερα τη μορφή ενός σχεδίου ευρύτερης αποδοχής και να μην έμπαιναν ζητήματα νομικής και πολεοδομικής φύσεως, που θα κληθεί να αντιμετωπίσει όπως όλα δείχνουν, σύντομα ο Δήμος Χανίων.

Μήπως ο σχεδιασμός της Δημοτικής Αρχής έχει γίνει πρόχειρα και γρήγορα με σκοπό να δημιουργήσει εντυπώσεις, αλλά τελικά θα προκαλέσει πολύ σημαντικότερα λειτουργικά – κυκλοφοριακά  προβλήματα, από αυτά που καλείται να επιλύσει…; 

Είναι τελικά οι συγκεκριμένοι οδοί «Κυδωνίας», «Χατζιμιχάλη Γιάνναρη» και «Σκαλίδη» ήπιας κυκλοφορίας και υπό ποια έννοια…; Οι κάθετοι στις κεντρικές οδούς δρόμοι, είναι  ικανοί να λύσουν ένα μεγάλο μέρος του προβλήματος της «ολιγόλεπτης» στάθμευσης των  βαρέων τύπου οχημάτων που θα προκύψει, από την σχεδιαζόμενη παρέμβαση…;

Φαίνεται ξεκάθαρα ότι η μελέτη εστιάζει κυρίως στη παράνομη στάθμευση και από τις δύο πλευρές των συγκεκριμένων οδών και στο τρόπο επίλυσης αυτού και μόνο του προβλήματος, χωρίς παράλληλα να διαθέτει πρόνοια για μια σειρά από  άλλες βασικότερες ίσως παραμέτρους, οι οποίες δείχνουν να αγνοούνται, αλλά σίγουρα όλοι μας, θα κληθούμε να τις αντιμετωπίσουμε κατάματα τα επόμενα χρόνια.

Ένα τέτοιο σχέδιο  που έχει να κάνει με Σ.Β.Α.Κ. (Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας)  και που προσπαθεί να αποσυμφορήσει  από οχήματα,  το εμπορικό κέντρο της πόλης, πρέπει να διαθέτει πολύ κοντά στους δρόμους αυτούς ή επί των δρόμων αυτών που χρησιμοποιούνται, χώρους στάθμευσης όλων των τύπων των οχημάτων. Ακόμη και σήμερα,  περιμένουμε να μάθουμε ποιοι θα είναι αυτοί οι χώροι που θα καλύψουν αυτές τις εν λόγω ανάγκες. Παράλληλα οι επιλογές που θα γίνουν, θα πρέπει να αντιμετωπίζουν με απόλυτη επάρκεια, α) τα ζητήματα «ασφάλειας» των κινούμενων στα συγκεκριμένα σημεία πολιτών, και β) της «ασφαλούς προσπελασιμότητας» των Ατόμων Με Ειδικές Ανάγκες.

Για να επιλυθεί επιτυχώς η δύσκολη αυτή εξίσωση, «κλειδί» για εμάς, είναι ν’ αντιμετωπιστούν από κοινού η κυκλοφοριακή μελέτη, με την όποια παρέμβαση επιλέξουμε να γίνει με τους ποδηλατόδρομους. Σε κάθε διαφορετική περίπτωση, οι περιπέτειες, είναι προ των πυλών… 

Έχοντας στο μυαλό μας, εγώ και οι συνεργάτες μου  ότι επιθυμούμε  η πόλη που ζούμε  να γυρίσει σελίδα, δίνοντας ουσιαστικές απαντήσεις στις κυκλοφοριακές της ανάγκες, φρονούμε ότι οι παραπάνω προβληματισμοί, θα πρέπει να… προβληματίσουν ίσως και τον κ. Δήμαρχο. Τις αποφάσεις αυτές που λαμβάνουμε τώρα, επαναλαμβάνουμε ότι η Χανιώτικη κοινωνία, θα τις έχει «μπροστά» της σε κάθε περίπτωση και σε κάθε σενάριο, «θετικό» ή «αρνητικό» για τα επόμενα πολλά χρόνια, κάτι που ευέλικτες διαδικασίες που επιστρατεύονται στην παρούσα φάση ως… ευκαιρία, να μην αντιμετωπίζουν το όλο ζήτημα, «αποτελεσματικά». 

Άρης Παπαδογιάννης
Δημ. Σύμβουλος,
Επικεφαλής Δημοτικής Παράταξης “Η Απάντηση… Τα Χανιά μας”

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook