Παραδοσιακά, ο της Παιδείας υπουργός έχει, πριν καν παραλάβει το υπουργείο του, να αντιμετωπίσει δυο θεόρατα προβλήματα.

Το πρώτο αφορά στο γεγονός ότι για να φανούν, να αποδώσουν οι όποιες αλλαγές στην εκπαίδευση απαιτείται μεγάλο χρονικό διάστημα στο οποίο, είναι βέβαιο, θα έχει αλλάξει ο υπουργός.

Το δεύτερο αφορά στην θεσμική γραφειοκρατία, στους προϊσταμένους, τμηματάρχες και διευθυντές οι οποίοι παίζοντας την καθημερινότητα του υπουργείου στα δάχτυλα «αφοπλίζουν» τους πολιτικούς τούς προϊσταμένους, προασπίζοντας τις δικές τους θέσεις, απόψεις και συμφέροντα που συνήθως είναι αντίθετα στις όποιες μεταρρυθμίσεις. Έχοντας να αντιμετωπίσει την αυτονόητη δυσανεξία στις δομικές, τεκτονικές αλλαγές που προγραμματίζονται (και υπήρξαν η αιτία για καρατόμηση και των δύο υφυπουργών), η κ. Κεραμέως αντιστέκεται σθεναρά. Μελανό θα λέγαμε σημείο η κακοφωνία που συχνά πυκνά κάνει την εμφάνιση της, θολώνει το μήνυμα, μπερδεύει και δημιουργεί απορίες.

Τελευταίο παράδειγμα ο χειρισμός για το άνοιγμα των σχολείων μετά τις γιορτές. Φρόνιμα πράττοντας το υπουργείο άφησε το θέμα στους ειδικούς, οι οποίοι όμως δεν είναι πολιτικοί, αν μπορούσαν θα τα έκλειναν όλα να έχουν και το κεφάλι τους ήσυχο. Έχοντας δύο μήνες τα σχολεία κλειστά και έχοντας επιδείξει καλά αποτελέσματα (χάρη και στην προσπάθεια των γονέων) στην τηλεκπαίδευση, βρήκαν τη σολομώντεια λύση να επιβάλουν εβδομαδιαία σκληρή αυτοαπομόνωση (lockdown ελληνιστί), ώστε τα σχολεία να ανοίξουν την Δευτέρα 11 Ιανουαρίου. Έβαλαν μάλιστα και τον κυβερνητικό εκπρόσωπο να εξευτελιστεί ανακοινώνοντας το λίγο πριν την αποχώρηση του από το πόστο. Ξαφνικά η διάθεση άλλαξε, με την Ευρώπη ολόκληρη να πηγαίνει σε κλείσιμο ως τον Φεβρουάριο μας… έζωσαν τα φίδια. Κι αν με το άνοιγμα των σχολείων και τα συνακόλουθα σούρτα φέρτα γονιών και μαθητών τα κρούσματα εκτοξευτούν ξανά σε πολλές χιλιάδες όπως προειδοποιούν αρκετοί επιστήμονες; Αυτή τη φορά οι ανακοινώσεις βγήκαν από το υπουργείο.

Την Παρασκευή ανοίγουν όλοι, αλλά τα Δημοτικά δεν θα κάνουν μάθημα αφού οι δάσκαλοι επιφορτίστηκαν να βρουν τρόπους τα παιδιά να έρχονται και να φεύγουν διαφορετικές ώρες. Δηλαδή κάποια να έρχονται 8:00 κάποια 8:30 ή κάπως έτσι και να φεύγουν ανάλογα. Και οι οικογένειες; Θα έρχονται οι γονείς δυο φορές ή τα μισά παιδιά θα παίζουν στην αυλή περιμένοντας τα αδέλφια τους; Όσο αφορά σε Γυμνάσια - Λυκεία… τηλεκπαίδευση και βλέπουμε.

Η περίπτωση της Σητείας, όπου ο δήμαρχος της πόλης αναγκάστηκε να πάρει πίσω την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου για κλείσιμο των σχολείων για λόγους προστασίας μαθητών και δασκάλων (τα κρούσματα στην περιοχή είναι αυξημένα) χαρακτηριστική. Αυτό γιατί ήταν… αναρμόδιος, αρμόδιος είναι μόνο ο τοπικός Διευθυντής Εκπαίδευσης. Τελικά ανοίγουν όλα τα δημοτικά, ακόμα και στις κόκκινες περιοχές και μακάρι να πάνε όλα καλά, γιατί αυτά τα καμώματα θέτουν σε κίνδυνο τις πραγματικά μεγάλες μεταρρυθμίσεις που δρομολογούνται στην εκπαίδευση.                    


Ακολουθήστε το Flashnews στο Google News και στο Facebook