Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα για την υλοποίηση του – Ποιες δυνατότητες θα έχουν τα υδροπλάνα

Υπογράφηκε σήμερα το πρωί  η σύμβαση για το υδατοδρόμιο στο Καστέλι Κισσάμου, παρουσία του Διευθυντή Ανάπτυξης βάσεων της εταιρείας ''Ελληνικά υδατοδρόμια'' Μανώλη Αποστολάκη, του Προέδρου του Λιμενικού Ταμείου Δημήτρη Βιριράκη και του Υπεύθυνου Υδατοδρομίων Κρήτης Γιάννη Ξυγκάκη.

Μέχρι το 2023 αλλά πιθανόν και νωρίτερα αναμένεται να είναι έτοιμο το υδατοδρόμιο στο Καστέλι Κισσάμου, το οποίο όπως τόνισε ο Διευθυντής ανάπτυξης βάσεων της εταιρείας ''Ελληνικά υδατοδρόμια'', Μανώλης Αποστολάκης, θα προσφέρει ένα νέο τουριστικό προιόν στα Χανιά, συνδέοντας την Κρήτη με τα περισσότερα νησιωτικά μέρη και την ακτογραμμή της Ελλάδος. Σύμφωνα τα όσα δήλωσε ο Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Χανίων, Δημήτρης Βιριράκης, παράλληλα, δρομολογούνται και οι διαδικασίες για την ίδρυση του υδατοδρομίου Σούδας. 

Τα υδροπλάνα όπως ανέφερε ο κ. Αποστολάκης θα είναι 19 θέσεων και θα έχουν τη δυνατότητα να κάνουν πτήση τουλάχιστον μία έως μιάμιση ώρα. «Σχετικά με τις δυνατότητες υδάτινων πεδίων,  πέρα από τη δυνατότητα που δίνει ο νόμος να είναι ένα αδειοδοτημένο υδατοδρόμιο, το οποίο είναι μία μικρογραφία του αεροδρομίου, δίνει πλέον τη δυνατότητα ιδρύσεως υδάτινων πεδίων, τα οποία είναι θα έλεγε κανείς μία πολύ μικρή χρήση των υδατοδρομίων χωρίς πολλές διαδικασίες», τόνισε ο κ. Αποστολάκης.

«Ως μέλος της ένωσης αδειοδότησης ελληνικών υδατοδρομίων ελλάδος, έχουμε έρθει εδώ προσκεκλημένοι από το Λιμενικό ταμείο και τους ευχαριστούμε που μας ανέθεσαν την εκπόνηση του φακέλου και την αδειοδότηση του υδατοδρομίου Κισσάμου, όπως ευχαριστούμε και τον δήμο Χανίων και Κισσάμου για αυτή τους την επιλογή. Έχοντας λάβει τις διαβεβαιώσεις του κ. προέδρου, ότι θα συνδράμει στο μέγιστο για να γίνουν όλες οι γραφειοκρατικές διαδικασίες, έτσι ώστε να αποκτηθεί η άδεια το συντομότερο δυνατό, εμείς έχουμε την τεχνογνωσία, έχουμε και τη θέληση και μαζί με το Λιμενικό ταμείο θα πράξουμε τα μέγιστα για να υλοποιηθεί το έργο όσο πιο σύντομα γίνεται, όσο το επιτρέπουν οι συνθήκες και οι γραφειοκρατικές διαδικασίες», υπογράμμισε ο κ. Αποστολάκης.

Η χωρητικότητα των υδροπλάνων και η δυναμική τους

Αναφορικά με την χωρητικότητα των υδροπλάνων ο κ. Αποστολάκης τόνισε ότι τα υδροπλάνα που υπάρχουν κατά κόρον στον κόσμο είναι 19 θέσεων, έχουν τη δυνατότητα να κάνουν πτήση τουλάχιστον μία έως μιάμιση ώρα. «Αυτό ισχύει για να έχεις τη βέλτιστη δυνατότητα του αεροσκάφους και τη βέλτιστη ικανοποίηση των επιβατών. Σκοπός μας είναι τα αεροπλάνα αυτά να καλύψουν τις ανάγκες του κρητικού λαού και να συνδέσει την Κρήτη με τα περισσότερα νησιωτικά μέρη και την ακτογραμμή της Ελλάδος».

Τα υδάτινα πεδία

Σχετικά με τις δυνατότητες υδάτινων πεδίων, ο κ. Αποστολάκης, υπογράμμισε ότι πέρα από τη δυνατότητα που δίνει ο νόμος να είναι ένα αδειοδοτημένο υδατοδρόμιο, το οποίο είναι μία μικρογραφία του αεροδρομίου, δίνει πλέον τη δυνατότητα ιδρύσεως υδάτινων πεδίων, τα οποία είναι θα έλεγε κανείς μία πολύ μικρή χρήση των υδατοδρομίων χωρίς πολλές διαδικασίες. Ένα συγκεκριμένο σημείο που θεωρούμε ότι είναι πολύ χρήσιμο να δίνει τη δυνατότητα να μπορεί να προσθαλασσωθεί ή να αποθαλασσωθεί ένα αεροσκάφος, με συνοπτικές διαδικασίες να γίνεται η αδειοδότηση του και να μπορεί ένα αεροσκάφος να πετάει από  αυτό το σημείο προς ένα άλλο υδατοδρόμιο, με λιγότερες δυνατότητες του υδατοδρομίου του εγκεκριμένου. Ο νόμος δίνει τη δυνατότητα να μπορείς να έχεις αν θέλεις ένα πιο ‘’light’’ υδατοδρόμιο για μπορείς να εξυπηρετήσεις κάποιες συγκεκριμένες ανάγκες του τόπου. Θα πρέπει όμως να υπάρχει το υδατοδρόμιο για να μπορέσει να λειτουργήσει το υδάτινο πεδίο.

Ο Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Χανίων, από την πλευρά του ανέφερε «συναντήσαμε σήμερα στα Χανιά τους εκπροσώπους της κοινοπραξίας ''Ελληνικά υδατοδρόμια'' και υδροπλάνα Ελλάδος, με τα οποία υπογράφουμε τη σύμβαση ίδρυσης υδατοδρομίου στον λιμένα υδατοδρομίου Κισσάμου Χανίων. Είναι μία ιστορική στιγμή που πιστεύω θα φέρει τα προσδοκώμενα αποτελέσματα. Οφείλαμε στην Κίσσαμο μία πρωτιά και ελπίζω ότι η προσπάθεια της Λιμενικής επιτροπής, θα αποδόσει καρπούς, θα προσφέρουμε ένα νέο τουριστικό προϊόν στον νομό Χανίων. Υπάρχουν και άλλες δυνατότητες όχι μόνο στον τουρισμό αλλά και εμπορικών μεταφορών, υπάρχουν δυνατότητες πυρόσβεσης, ο σταθμός του υδατοδρομίου, πιστεύουμε ότι θα προσφέρει πάρα πολλά στον νομό Χανίων. Παράλληλα θα επαναφέρουμε από το σημείο που είχε σταματήσει, την ίδρυση του υδατοδρομίου στο λιμάνι της Σούδας, η οποία ως γνωστόν είχε ξεκινήσει το 2013, αλλά για λόγους εναέριας κυκλοφορίας, δεν είχε εγκριθεί».

Το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του υδατοδρομίου

"Το 2023 που έχουμε πει σε συνεντεύξεις ραδιοφωνικές ή σε δηλώσεις μας, είναι εφικτό διάστημα, ίσως γίνει και πιο γρήγορα εφόσον οι εγκρίσεις προχωρήσουν με τον ρυθμό που πρέπει". Όσον αφορά στο δρομολόγιο, ο κ. Βιριράκης, ανέφερε ''η εκπρόσωπος των εταιρειών έδειξε στην παρουσίαση ότι τις πιθανότητες ανάπτυξης διαδρομών με πολλά μέρη, υπολογίζω ότι είναι 7-8 μέρη τα οποία έδειξαν είναι ενδεικτικά βέβαια καθώς στην πραγματικότητα είναι πολύ περισσότερα. Από αυτό μπορείτε να καταλάβετε τι δυνατότητες αναπτύσσονται για τα Χανιά μας". 

Οι πιθανές διαδρομές που θα συνδέονται με το υδατοδρόμιο του Καστελίου

Το δίκτυο των υδατοδρομίων που έχει αναλάβει η εταιρεία ''Ελληνικά Υδατοδρόμια''
'

Οι παρεχόμενες υπηρεσίες των υδατοδρομίων 


Ακολουθήστε το Flashnews στο Google News και στο Facebook