Τοποθέτηση νέας πεζογέφυρας στον ποταμό Κλαδισό – Πότε ολοκληρώνεται το έργο.

Ξεκίνησαν σήμερα οι εργασίες τοποθέτησης της νέας ξύλινης πεζογέφυρας στον Κλαδισό, η οποία στηρίζεται σε τσιμεντένιους πυλώνες. Μάλιστα,όλα τα τσιμεντένια τοιχία θα επενδυθούν με πέτρα. Πρόκειται για έργο που εκτελείται με αυτεπιστασία από την ΔΕΥΑΧ και θα ολοκληρωθεί, με όλες τις επί μέρους παρεμβάσεις σε περίπου δύο με 2,5 μήνες από σήμερα, ενώ έχει προϋπολογισμό 59 χιλιάδες ευρώ.

“Ϊκανοποίηση για την εξέλιξη αυτή. Συμπληρώνει τη γέφυρα που χρησιμοποιούσαν μέχρι σήμερα οι Χανιώτες και θα έχουν πλέον στη διάθεσή τους τις δύο γέφυρες ώστε να περνούν από τη μία πλευρά στην άλλη και να κάνουν την περιπατητική διαδρομή τους στο παραλιακό μέτωπο και να κάνουν και οι ποδηλάτες τη διαδρομή. Ένα σημαντικό έργο για την τοπική κοινωνία και τον τουρισμό. Να παραδοθεί με το άνοιγμα του τουρισμού”, επισήμανε η πρόεδρος της ΔΕΥΑΧ Χρυσούλα Χατζηδάκη. 

Η τοποθέτηση της πεζογέφυρας εντάσσεται στο πλαίσιο των αντιπλημμυρικών έργων και έργων αποκατάστασης και διαμόρφωσης της κοίτης του Κλαδισού. 

Να σημειωθεί ότι προηγήθηκε η διαπλάτυνση της κοίτης του ποταμού κατά 20 μέτρα, ώστε να ανταποκριθεί στη ροή του ποταμού και στα όμβρια ύδατα. Πιο συγκεκριμένα, η κοίτη του ποταμού έχει αποκατασταθεί σε μεγάλη έκταση και ειδικά στις εκβολές του έχει διαπλατυνθεί με παράλληλα σταθεροποίηση του εδάφους και των πρανών με τσιμέντο.

“Το βασικό της υλοποίησης του έργου είναι η δυνατότητα να έχουμε μεγαλύτερη παροχετευτικότητα στον ποταμό. Αυτο σημαίνει ότι η υπερχείλιση που είχαμε πριν τρία χρόνια δεν θα υπάρχουν τώρα, ακόμα και σε περιπτώσεις μεγάλων βροχοπτώσεων. Συζητάμε και την  ανακατασκευή της παλιάς γέφυρας για να έχουμε μια ενιαία μορφή. Εξωτερικά και η παλιά γέφυρα θα είναι ξύλινη”, τόνισε ο Γενικός Διευθυντής της ΔΕΥΑΧ, Κώστας Στεργιάνης. 

“Προστατεύσαμε και τον υδροβιότοπο που είναι από την απέναντι μεριά, δημιουργώντας έναν περιπατητικό διάδρομο και έναν υδροβιότοπο και διευθετήσαμε ένα σημαντικό πρόβλημα σε μια υποβαθμισμένη περιοχή των Χανίων που είχε απορρίμματα κτλ”, πρόσέθεσε ο επιβλέπων του έργου της ΔΕΥΑΧ, Νίκος Λατινάκης

Σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές που καθόρισε η τεχνική υπηρεσία της ΔΕΥΑΧ, το ξύλο της πεζογέφυρας είναι από ξυλεία IROKO. Ανήκει στην σκληρή ξυλεία χρησιμοποιείται κυρίως στην ξυλοναυπηγική, διαθέτει την απαιτούμενη ανοχή και αντοχή στις κλιματολογικές συνθήκες που υπάρχουν στην εκβολή του ποταμού, έχοντας ικανοποιητική αντοχή σε μύκητες και έντομα και δεν απαιτεί συχνή προστασία με λάδια-βερνίκια. Το σχήμα της πεζογέφυρας είναι τοξωτό (τμήμα κύκλου) με διάμετρο 59,38 m, με φορά Δύση-Ανατολή.

Υπενθυμίζεται ότι όλη η διαδικασία για την εκτέλεση των έργων ξεκίνησε λόγω των ζημιών που προκλήθηκαν στον Κλαδισό ποταμό μετά τα πλημμυρικά φαινόμενα του Φεβρουαρίου του 2019.

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook