Έγινε ένα πρώτο βήμα για την αποκατάσταση του πλακόστρωτου στο Ενετικό λιμάνι Χανίων – Ποιες οι εργασίες που απαιτούνται όταν πλέον θα έχουν ληφθεί όλες οι εγκρίσεις – Πότε αναμένεται να ολοκληρωθεί το έργο.

Την ολοκλήρωση της σύνταξης μελέτης μετά από πρωτοβουλία του Δήμου Χανίων και του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Χανίων για την αποκατάσταση και αναβάθμιση του Ενετικού Λιμένα Χανίων (πλακόστρωση, αστικός εξοπλισμός, δίκτυα κοινής ωφέλειας), ανακοίνωσε μέσω συνέντευξης τύπου η δημοτική αρχή και το δημοτικό λιμενικό ταμείο.

Στόχος η βελτίωση της λειτουργικότητας του Ενετικού λιμένα Χανίων από το Φρούριο του Φιρκά μέχρι το νεώριο του μόρο, αλλά και στον λιμενοβραχίονα.

Σημαντική παράμετρος: Η μελέτη ολοκληρώθηκε και παραδίδεται στην Εφορεία Αρχαιοτήτων για τις τελικές εγκρίσεις.

Ο δήμαρχος Χανίων Παναγιώτης Σημανδηράκης τόνισε ότι “μετά τις επαφές που έχουν γίνει η διαδικασία θα προχωρήσει απρόσκοπτα”.

“Τελείως αναβαθμισμένη εικόνα του Ενετικού λιμανιού που θα συνδυαστεί με άλλα έργα που υλοποιούνται όπως η αποκατάσταση των Νεωρίων, τα νέα σκιάδια που θα τοποθετηθούν, αλλά και τις παρεμβάσεις πέριξ του λιμανιού. Θέλουμε σε λίγα χρόνια το Ενετικό λιμάνι να αποκτήσει μια διαφορετική και καλύτερη εικόνα”, προσέθεσε ο Δήμαρχος Χανίων.

“Mέσα σε πολύ σύντομο διάστημα, ολοκληρώθηκε από την Τεχνική Υπηρεσία και από το γραφείο της Παλιάς Πόλης η μελέτη. Αξίζει να σημειωθεί ότι θα γίνει μια παρέμβαση σε όλο το πλακόστρωτο, μαζί με τη μελέτη κυματοθραύστη που ήδη έχουμε ξεκινήσει διαδικασία ανάθεσης και υπάρχει έτσι μεγαλύτερη προστασία για το λιμάνι”, επεσήμανε ο πρέοδρος του Δημοτικού λιμενικού ταμείου Χανίων Μανώλης Κοτσιφάκης.

Η υφιστάμενη κατάσταση και τα χαρακτηριστικά της παρέμβασης

Το Ενετικό λιμάνι Χανίων αποτελεί πλέον ένα ιδιότυπο “μωσαϊκό” αποτελούμενο από 11 διαφορετικά υλικά πλακόστρωσης κάτι που δημιουργεί μια όχι και τόσο καλή εικόνα, μια εικόνα έλλειψης συνοχής.Οιι αρεμβάσεις στο πέρασμα των χρόνων, χωρίς ολοκληρωμένο σχεδιασμό, με διαφορετικά υλικά πλακόστρωσης από μάρμαρο έως άσφαλτο, δημιούργησαν όλα αυτά τα χρόνια μια εικόνα που υπονομεύει λειτουργικά, αισθητικά και πρακτικά τον κοινόχρηστο, δημόσιο χώρο στο Παλιό Λιμάνι.

Ο Αντώνης Μυλωνάς, Προϊστάμενος του τμήματος προγραμματικής σύμβασης Παλιάς Πόλης Χανίων της Δ/νσης Τενχικών υπηρεσιών επεσήμανε ότι, “η μελέτη αφορά το σύνολο της χερσαίας λιμενικής ζώνης, δηλαδή τη δυτική και ανατολική λεκάνη και το κάτω διάζωμα του λιμενοβραχίονα που δεν έχει πλακοστρωθεί. Μάλιστα θα υπάρξει συντήρηση και αποκατάσταση της γεφυρας που συνδέει τα δύο τμήματα του λιμανιού”.

Η περιοχή παρέμβασης έχει μέγεθος 28 στρεμμάτων, συνεπώς είναι η μεγαλύτερη σε έκταση οργανωμένη μελέτη πλακόστρωσης δημόσιου χώρου στην ιστορία του Δήμου Χανίων.

Μετά την ολοκλήρωση της μελέτης οι δύο επόμενες ενέργειες είναι:

  • η αναγκαιότητα χρησιμοποίησης νέων πλακών και κυβόλιθων δαπεδόστρωσης που θα εξασφαλίζουν όλες τις απαραίτητες τεχνικές προδιαγραφές αντοχών λόγω της ιδιαιτερότητας του Χώρου.
  • αναγκαιότητα να πλακοστρωθεί και ο αδιάστρωτος διάδρομος του κάτω ανατολικού διαζώματος του Λιμενοβραχίονα του Φάρου και της προβλήτας αυτού, ώστε να ενοποιηθεί με τον ήδη διαστρωμένο δυτικό διάδρομο

Οι εργασίες που απαιτούνται

1. Καθαίρεση και απομάκρυνση όλων των ασύμβατων υλικών δαπεδόστρωσης.

2. Κατασκευή νέων ανθεκτικών υποβάσεων για τη διάστρωση της νέας πλακόστρωσης όπου απαιτείται.

3. Συντήρηση των υφιστάμενων διαστρωμένων παραδοσιακών κυβόλιθων Βεζούβιου που είχαν τοποθετηθεί επί Κρητικής Πολιτείας (1897-1913) καθώς και των παραδοσιακών κυβόλιθων από γρανίτη που είχαν τοποθετηθεί τη 10ετία του 1930 (1934-36).

4. Νέες πλακοστρώσεις με φυσικές ορθογωνισμένες πλάκες και κυβόλιθους (ηφαιστειογενές πέτρωμα Βασάλτης) παρόμοιων χαρακτηριστικών σε μέγεθος ,σχήμα, αντοχές και χρωματισμό με τις υφιστάμενες παραδοσιακές πλάκες και κυβόλιθους Βεζούβιου μιας και η εξόρυξη του συγκεκριμένου πετρώματος (Βασάλτης Βεζούβιου) έχει σταματήσει από την δεκαετία του 1950.

5. Αντικατάσταση, συμπλήρωση, συντήρηση και επανατοποθέτηση των υφιστάμενων διαφόρων τύπων λίθων του κρηπιδώματος, καθώς και εσωτερική ενίσχυση του κρηπιδώματος με οπλισμένο σκυρόδεμα πλάτους 0,80μ. και βάθους 0,50μ.

6. Καθαίρεση και επαναπροσδιορισμός τοποθέτησης των παραδοσιακών πλακών Βεζούβιου και απομάκρυνση των τελείως φθαρμένων συγκεκριμένων πλακών.

7. Συμπλήρωση της πλακόστρωσης στον αδιάστρωτο διάδρομο του κάτω ανατολικού διαζώματος του Λιμενοβραχίονα του Φάρου και της προβλήτας αυτού, όμοιας πλακόστρωσης με την υφιστάμενη διαστρωμένη επιφάνεια του αντίστοιχου διαδρόμου στο δυτικό τμήμα του Λιμενοβραχίονα του Φάρου και ενοποίησή τους .( ΣΧΕΔΙΑ ΛΙΜΕΝΟΒΡΑΧΙΟΝΑ)

8. Νέο δίκτυο υποδομής Δημοτικού Φωτισμού και συμπλήρωση του με φωτιστικά σώματα όμοια των ήδη εγκεκριμένων υφιστάμενων όπου απαιτείται καθώς και συμπλήρωση του αστικού εξοπλισμού.

9. Τοποθέτηση όδευσης τυφλών κατά μήκος όλου του κρηπιδώματος και εξασφάλιση προσβασιμότητας προς στα Δημόσια Κτίρια.

10. Αντικατάσταση και Εκσυγχρονισμός των δικτύων υποδομής με τοποθέτηση νέου Δικτύου Ύδρευσης καθώς και αντικατάσταση τμήματος του Δικτύου Αποχέτευσης. (ΣΧΕΔΙΑ ΔΕΥΑΧ)

11. Ανακατασκευή του υφιστάμενου αντλιοστασίου ακαθάρτων της Δ.Ε.Υ.Α.Χ. στη συμβολή της οδού Δούκα με την Ακτή Κουντουριώτη (η συγκεκριμένη ανακατασκευή θα χρηματοδοτηθεί από ιδίους πόρους Δ.Ε.Υ.Α.Χ.)

12. Τοποθέτηση νέου κεντρικού Δικτύου Τηλεφωνίας Κκαι internet από τον Ο.Τ.Ε. ( από ιδίους πόρους Ο.Τ.Ε. ) (ΣΧΕΔΙΑ ΟΤΕ)

13. Η Υπογειοποίηση εναέριου Δικτύου ΔΕΗ έχει ολοκληρωθεί και δεν απαιτείται πλην ενός εναέριου στύλου της ΔΕΗ απέναντι από τα Νεώρια του Moro.

14. Και τέλος Ανάδειξη των έξη (6) σωζόμενων κανονιοθυρίδων της βόρειας όψης του Φρουρίου Φιρκά με ανάλογη υποχώρηση της σημερινής υφιστάμενης στάθμης του κοινόχρηστου χώρου έμπροσθεν του συγκεκριμένου σημείου και προσαρμογή της νέας τελικής στάθμης δαπεδόστρωσης του κοινόχρηστου χώρου που θα προκύψει με τις υφιστάμενες στάθμες του ανατολικού τμήματος της πλατείας Τάλω και του δρόμου

Πότε θα ξεκινησουν οι εργασίες και πότε ολοκληρώνονται (αν  όλα πάνε καλά)

Σύμφωνα, με τα όσα ανέφερε ο Δήμαρχος Χανίων η δημοπράτηση του έργου αναμένεται να γίνει το δεύτερο εξάμηνο του  2022, ενώ όπως ανέφερε στο Flashnews.gr ο κ. Μυλωνάς,η διάρκεια του έργου θα είναι τουλάχιστον 2 χρόνια. 

Σε κάθε περίπτωση, αν όλα πάνε καλά, ληφθούν οι εγκρίσεις καταρχάς και δεν υπάρξουν περαιτέρω εμπόδια που άπτονται με αστάθμητους και μη παράγοντες, το έργο θα αολοκληρωθεί εντός του 2025.

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook