Σε ρότα υλοποίησης δίδυμο φράγμα Σεμπρωνιώτη – Παπαδιανών, λιμενικά έργα στα Χανιά και νέα Δικαστικά μέγαρα στην Κρήτη

Οι εξελίξεις αναφορικά με το μεγάλο δίδυμο φράγμα Σεμπρωνιώτη – Παπαδιανών, το νέο Δικαστικό μέγαρο Χανίων και τα λιμενικά έργα ειδικά στο λιμάνι της Σούδας, τέθηκαν στο επίκεντρο διαδοχικών συσκέψεων στην αντιπεριφέρεια Χανίων υπο την προεδρία του Υφυπουργού Μεταφορών και Υποδομών Γιάννη Κεφαλογιάννη και με την συμμετοχή των Βουλευτών Ντόρας Μπακογιάννη, Μανούσου Βολουδάκη, στελεχών του Υπουργείου της  Π.Ε. Χανίων, δημάρχων και του Λιμενικού Ταμείου Ν. Χανίων.

Ειδικά και σε ότι αφορά στο θέμα των δίδυμων φραγμάτων Σεμπρωνιώτη και Παπαδιανών τα οποία θα ενώνονται μέσω σήραγγας δίνοντας λύση σε τεράστιο πρόβλημα άρδευσης, ύδρευσης και των πλημμυρών στην περιοχή των Δήμων Πλατανιά και Κισσάμου, αναφέρθηκε πως ήδη έχουν προσληφθεί οι οικονομοτεχνικοί σύμβουλοι, προκειμένου να ολοκληρωθεί ο φάκελος που θα υποβληθεί για ένταξη σε ΣΔΙΤ, ώστε να κερδηθεί χρόνος στην εκπόνηση μελετών και στην διαγωνιστική διαδικασία.

Υπολογίζεται δε πως μέσα σε τρία με πέντε χρόνια θα έχει γίνει η κατασκευή, με το έργο να είναι σε πλήρη λειτουργία για τουλάχιστον 30 χρόνια. Εντός τρέχοντος έτους αναμένεται η προκήρυξη και μέσα στα επόμενα δύο χρόνια η ανάθεση για την κατασκευή του. Συνολικά, ο όγκος νερού στους ταμιευτήρες, μαζί με την σήραγγα επικοινωνίας με τον Σεμπρωνιώτη, υπολογίζεται σε 40 εκ. κυβικά μέτρα.

Σε ότι αφορά στο νέο Δικαστικό Μέγαρο Χανίων, η απόφαση ανέγερσής του σε έκταση περίπου 15 στρεμμάτων στο παλιό ψυχιατρείο Χανίων είναι ειλλημμένη, παρά τις αντιρρήσεις που έχουν εκφραστεί από τον Δικηγορικό Σύλλογο Χανίων. Το Υπ. Υποδομών επείγεται να προχωρήσουν οι διαδικασίες προκειμένου να ενταχθούν σε ΣΔΙΤ ως «πακέτο» τα νέα Δικαστικά Μέγαρα Ηρακλείου και Χανίων καθώς και η πλήρης ανακατασκευή του Δικαστικού Μεγάρου Ρεθύμνου. Ειδικά για το Δικαστικό Μέγαρο Χανίων είναι σε εκκρεμότητα η απόφαση της Εταιρείας Διαχείρισης Ακινήτων Δημοσίου στην οποία ανήκει ολόκληρη η έκταση για παραχώρηση του χώρου στο Υπ. Δικαιοσύνης προκειμένου το Υπ. Υποδομών να «τρέξει» τις διαδικασίες.

Επίσης συζητήθηκαν και μια σειρά θέματα που αφορούν σε καθυστερήσεις υλοποίησης λιμενικών έργων, όπως τα μεγάλα έργα που έχουν σχεδιαστεί για το λιμάνι της Σούδας και έχουν «κολλήσει» στις εγκρίσεις των Μελετών Περιβάλλοντικών Επιπτώσεων.

«Θα προχωρήσουν όλα τα αναπτυξιακά έργα» δήλωσε αμέσως μετά το τέλος των συσκέψεων ο κ. Κεφαλογιάννης.

“Μπαίνει στην τελική φάση υλοποίησης το φράγμα στα Παπαδιανά, δίνοντας μία προοπτική 50ετίας, επιλύοντας το πρόβλημα άρδευσης στην περιοχή. Ευχαριστώ όλους όσοι δούλεψαν σκληρά, μετά την δέσμευση του Πρωθυπουργού. Φτάσαμε μετά από 30 χρόνια, γιατί το 1992 ξεκίνησαν όλα, να μπορούμε να κοιτάξουμε τους Χανιώτες στα μάτια για το συγκεκριμένο έργο, που είναι το νούμερο δύο μετά τον ΒΟΑΚ”, είπε μεταξύ άλλων η βουλευτής Χανίων της ΝΔ, Ντόρα Μπακογιάννη.

Για ένα έργο που θα καλύψει τις ανάγκες άρδευσης της ευρύτερης περιοχής, έκανε λόγο ο βουλευτής Χανίων της ΝΔ, Μανούσος Βολουδάκης, αναφερόμενος στο φράγμα, επισημαίνοντας πως ο ΟΑΚ πρέπει να έχει ρόλο, ενώ αναφέρθηκε και στα άλλα θέματα που συζητήθηκαν.

Σημαντικό έργο για το ζήτημα της άρδευσης στα δυτικά της Π.Ε. Χανίων χαρακτήρισε το φράγμα Παπαδιανών ο Αντιπεριφερειάρχης Χανίων, Νίκος Καλογερής, ο οποίος πρόσθεσε ότι είναι μία άριστη ευκαιρία η ένταξη του έργου σε πρόγραμμα ΣΔΙΤ, προκειμένου να ολοκληρωθεί γρήγορα. Απο την πλευρά τους οι Δήμαρχοι Πλατανιά Γιάννης Μαλανδράκης και Κισσάμου Γιώργος Μυλωνάκης επεσήμαναν την απόλυτη αναγκαιότητα συνεργασίας μελετητών με την αυτοδιοίκηση και όπως είπαν ζητήθηκε να ενταχθούν απο την αρχή στην μελέτη τα κάθετα δίκτυα και να εξασφαλιστεί και νερό για την ύδρευση λόγω των αυξανόμενων αναγκών στο βόρειο παραλιακό μέτωπο.

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook