Μια Ευρωπαϊκή Ένωση , που αναπτύσσεται με γοργούς ρυθμούς , προσδοκώντας ένα καλύτερο αύριο για τους κατοίκους της , έχει στην οικογένειά της μια χώρα η οποία είναι κολλημένη στο χθες. 

Μια χώρα η οποία ακολουθεί κανόνες και νόμους που γράφτηκαν 100 και πλέον χρόνια πριν ,  ισχύουν έως και σήμερα, χωρίς να έχουν τροποποιηθεί ώστε να συνταχθούν με τις εξελίξεις που επιβάλλει η ανάπτυξη , απαραίτητη για το αύριο της Ελλάδας. 

Με πρωτεύον αγκάθι το δικαστικό σύστημα το οποίο καθυστερεί σημαντικά να εκδώσει αποφάσεις , το άστατο και συνεχώς τροποποιούμενο φορολογικό σύστημα που δημιουργεί αβεβαιότητα και δεν συμβάλει στα business plan των επενδυτών και τρίτο τα στρεβλά των υπηρεσιών και η γραφειοκρατία. 

Ποιους ωφελεί αυτό ; 

Σίγουρα όχι τους κατοίκους της και όσους θέλουν να επενδύσουν σε αυτήν τη χώρα . 

Αφορμή λοιπόν , η συνεδρίαση της Επιτροπής Περιβάλλοντος και Χωροταξίας Περιφέρειας Κρήτης, στην οποία είμαι μέλος ως εκλεγμένος Περιφερειακός Σύμβουλος Χανίων , που έλαβε χώρα στις 29/07/2021 , με αρκετά ενδιαφέροντα θέματα από τα οποία, δυο αφορούσαν πολύ σημαντικά έργα για τα Χανιά .  

Το ένα είναι η έγκριση Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων ΜΠΕ, της νέας γέφυρας ποταμού Κερίτη στην περιοχή του Αλικιανού η οποία εγκρίθηκε ομόφωνα και γρήγορα και η  Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων ΜΠΕ της τροποποίησης του λιμανιού της Χώρας Σφακίων ,στην θέση Μαύρος Λιμνώνας στην οποία και θα σταθώ να σχολιάσω.

Ένα έργο αναγκαίο , αναπτυξιακό καθώς εξυπηρετεί χιλιάδες επιβάτες και σκάφη , αλλά βασικά ζωτικής σημασίας , καθώς υπάρχουν περιοχές όπως το Λουτρό , η Αγιά Ρουμέλη και η Γαύδος που δεν έχουν άλλο τρόπο επαφής με την υπόλοιπη Κρήτη , παρά μόνο δια θαλάσσης και σε ένα έκτακτο περιστατικό μόνο από το συγκεκριμένο λιμάνι θα σταλεί βοήθεια ή θα καταφύγουν εκεί όταν η ανάγκη το επιτάσσει.

Ένα λιμάνι το οποίο είναι έρμαιο των καιρικών συνθηκών και απαγορευτικό για ελλιμενισμό , απόπλου και κατάπλου πλωτών μέσων κατά τους χειμερινούς μήνες , καθώς τα κύματα υπερπηδούν τον λιμενοβραχίονα και τον κυματοθραύστη , φτάνοντας έως την άλλη άκρη του κόλπου.
Λάθος η τότε μελέτη και κατασκευή ; 

Άλλες εποχές , άλλες τεχνολογίες , άλλες ανάγκες. 

Δεν θα το σχολιάσω παραπάνω και ούτε θα σταθώ εδώ. 

Το Λιμενικό Ταμείο ΠΕ Χανίων προχώρησε επιτέλους σε νέα μελέτη ώστε το λιμάνι να μπορεί να είναι χρήσιμο και ασφαλές όλο το χρόνο , ως καθόλα αρμόδια υπηρεσία και αφουγκραζόμενοι την αγανάκτηση των πολιτών. 

Η μελέτη αυτή ήρθε προς συζήτηση και για έγκριση στην Επιτροπή Περιβάλλοντος και Χωροταξίας Περιφέρειας Κρήτης , με θετική εισήγηση της αρμόδιας υπηρεσίας της περιφέρειας , με κάποιες παρατηρήσεις σε λογικά πλαίσια , απαραίτητες για την προστασία του περιβάλλοντος , αλλά επιπρόσθετος συνοδευόμενη από μια κάθετα αρνητική εισήγηση του Φορέα Διαχείρισης Εθνικού Δρυμού Σαμαριάς και Λευκών Ορέων  , η οποία αντιτίθεται στην υλοποίηση του έργου , καθότι  ένα σημείο του νέου λιμενοβραχίονα καταλαμβάνει ένα μέρος υποθαλάσσιου λιβαδιού Ποσειδωνίας.

Είναι απαραίτητη η προστασία της Ποσειδωνίας ; 

Κατά τους ειδικούς είναι και δεν έχω λόγο να το αμφισβητώ αλλά ούτε και την γνώση να το κατακρίνω.

Θεωρώ όμως ότι σας φορέας και σαν υπηρεσία δεν πρέπει να βάζει εμπόδια σε τόσο σημαντικά έργα , αλλά να επισημαίνει τις επιστημονικές της απόψεις και να προτείνει λύσεις στα αντισταθμιστικά έργα τα οποία πρέπει να υλοποιηθούν μετά το πέρας του έργου και κατόπιν έρευνας που θα πραγματοποιήσουν εκεί .

Και ειδικά ένας φορέας που το κύριο και βασικό του έσοδο είναι το Φαράγγι της Σαμαριάς και οι περιπατητές του φαραγγιού καταλήγουν στο λιμάνι των Σφακίων. 

Κανονικά έπρεπε να ενισχύουν το έργο αυτό , να βοηθούν στην γρήγορη υλοποίησή του , καθώς είναι αλληλένδετα το φαράγγι της Σαμαριάς και λιμάνι της Χώρας. 

Ιδεοληψίες ; Παρανόηση αρμοδιοτήτων ; Κολλήματα ; Σκοπιμότητες ; Παλιοί Νόμοι ; 

Ποιος ξέρει ;    

Η μελέτη πάντως ψηφίστηκε ομόφωνα από τα μέλη της επιτροπής οι οποίοι κατάλαβαν την σπουδαιότητα και την αναγκαιότητα ενός τέτοιου έργου για την περιοχή των Σφακίων και το θέμα πήρε τον δρόμο του.

Τελείωσε εδώ ; 

Όχι !!!!!!

Έχει ακόμα πολύ δρόμο μέχρι να μπουν μπουλντόζες και πολλές υπηρεσίες και φορείς που θα βάζουν μικρά και μεγάλα εμπόδια , καλυπτόμενοι νόμιμα από τους νόμους του Όθων και του Καποδίστρια που ισχύουν έως και σήμερα.

Ελπίζω ο νομοθέτης του σήμερα να πάρει μια σκούπα , να ξηλώσει τις αράχνες και τις σκόνες που έχουν καλύψει τα ράφια που στοιβάζουν τους τόμους της ελληνικής Νομοθεσίας και να τους διορθώσει σύμφωνα με τις ανάγκες που επιβάλλουν οι ρυθμοί ανάπτυξης του 21ου αιώνα. 

*Ο Γιάννης Μανούσακας Βλαντάς είναι Περιφ. Σύμβουλος Κρήτης ΠΕ Χανίων, Μέλος Επιτρ. Περιβάλλοντος Περ. Κρήτης, Αντιπρόεδρος Ένωσης Σφακιανών ΠΕ Χανίων 

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook