Σε μια αίθουσα χωρίς διαχωριστικά μαθαίνουν διαφορετικά όργανα – Έχει τύχει να κάνουν μάθημα και κάτω από τη σκάλα ή σε εξωτερικό χώρο

Ακατάλληλο χαρακτηρίζουν οι καθηγητές, μαθητές και γονείς του Μουσικού Σχολείου Χανίων το κτίριο στο οποίο αυτό στεγάζεται και ζητούν άμεσα από τη δημοτική αρχή να μεριμνήσει για τη μετακίνησή τους σε έναν χώρο που θα πληροί τις προδιαγραφές που απαιτούνται για τη σωστή λειτουργία ενός μουσικού σχολείου.

Σε συνάντηση που είχαν σήμερα εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές με επικεφαλής της αντιπολίτευσης του δήμου Χανίων, έθεσαν τα προβλήματα στέγασης που τους έχουν αναγκάσει να μετατρέψουν σε αίθουσες διδασκαλίας ακατάλληλους χώρους του σχολείου.

Ο μαθητής του Μουσικού Σχολείου και πρόεδρος του 15μελούς, Οδυσσέας Λυδάκης, ανέφερε: “Είμαστε πλέον ένα μη λειτουργικό σχολείο λόγω του κτιριακού προβλήματος. Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί είμαστε αγανακτισμένοι γιατί ενώ ακούσαμε αρκετές υποσχέσεις για επίλυση του προβλήματα, τελικά στο τέλος του καλοκαιριού μας είπαν ότι δεν μπορούμε να έχουμε καινούριο κτίριο. Είναι αστείο αυτό που ζούμε. Στον ίδιο χώρο, χωρίς να υπάρχει διαχωριστικό, κάνουμε μαθήματα πχ κιθάρας στη μια άκρη και πιάνου στην άλλη. Μέσα σε χώρο 10 τ.μ. με τρεις γυψοσανίδες γίνονται τρία μαθήματα πιάνου ταυτόχρονα, πέρσι κάναμε μαθήματα κιθάρας έξω, όταν χωρίζεται σε κατεύθυνση η δευτέρα και τρίτη λυκείου, καταλήγουν σε μερικές περιπτώσεις να κάνουν μαθήματα κάτω από τη σκάλα!”

Μάλιστα, τόνισαν ότι ενώ την άνοιξη είχαν τη δέσμευση της νυν δημοτικής αρχής ότι θα μπορέσουν να ενταχθούν στο πρόγραμμα χρηματοδότησης μέσω ΣΔΙΤ 8 σχολείων στα Χανιά, τελικά το καλοκαίρι ενημερώθηκαν ότι αυτό δεν μπορεί να συμβεί.

Από την πλευρά τους οι επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων της αντιπολίτευσης ανέφεραν ότι θα προσπαθήσουν να βρουν μια λύση ώστε το Μουσικό Σχολείο που είναι διαδημοτικό (συγκεντρώνει δηλαδή μαθητές από όλες τις περιοχές του νομού) να μεταφερθεί σε νέο οικόπεδο και να στεγαστεί σε νέο κατάλληλο κτίριο.

Άρης Παπαδογιάννης

Το Μουσικό Σχολείο Χανίων μετά από τόσα χρόνια λειτουργίας έχει αποκτήσει μια ιδιαίτερη ταυτότητα, έχει πολύ μεγάλη απήχηση και συμμετοχή σε προγράμματα του εξωτερικού. Οι εγκαταστάσεις του μουσικού σχολείου είναι ακατάλληλες. Το ζητούμενο είναι να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις για τη λειτουργία ενός σύγχρονου μουσικού σχολείου. Υπάρχουν δεσμεύσεις που ενδεχομένως το αποτρέπουν από την ένταξή του στα ΣΔΙΤ. Ίσως πρέπει να εξεταστεί η δυνατότητα θέσπισης ειδικού όρου δόμησης ώστε στα προτεινόμενα οικόπεδα για ΣΔΙΤ να μπορεί να γίνει αυτή η υποδομή. Αν αυτό δεν μπορεί να εφαρμοστεί θα πρέπει να βρούμε ένα οικόπεδο μέσα στα όρια του δήμου Χανίων. Παρόλο που υπάρχει προσφορά οικοπέδων από όμορους δήμους θεωρούμε ότι πρέπει να λειτουργεί σε χώρο κοντά στο κέντρο. 

Τάσος Βάμβουκας

Γνωρίζαμε ότι τα οικόπεδα που εντάξαμε στα προγράμματα ΣΔΙΤ δεν μπορούσαν να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες του Μουσικού Σχολείου Χανίων, το οποίο είχε μεγαλύτερες ανάγκες από τα διαθέσιμα οικόπεδα. Για τον λόγο αυτό δεν έπρεπε κανείς να δώσει υποσχέσεις που δεν ισχύουν ή να πει ψεύδη. Αυτό που εμείς ως προηγούμενη δημοτική αρχή είχαμε στο πρόγραμμά μας, ήταν η αναζήτηση ενός μεγαλύτερου οικοπέδου στο οποίου θα μπορούσε να αναπτυχθεί ένα μεγάλο μουσικό σχολείο για τα Χανιά. Πρέπει να μείνει στον δήμο Χανίων το συγκεκριμένο σχολείο και πρέπει άμεσα να αναζητηθεί αυτό το οικόπεδο και αυτό προτείνω και στην παρούσα δημοτική αρχή να πράξει.

Γιάννης Σαρρής

Το πρώτο ζήτημα είναι ότι ένα σχολείο διαθέτει εντελώς ακατάλληλους χώρους. Το δεύτερο ζήτημα είναι ότι τίθεται θέμα πολιτισμού. Η πόλη έχει ανάγκη το μουσικό σχολείο. Επειδή υπάρχει τεράστιο πρόβλημα στέγασης στην πόλη είχε αποφασιστεί πριν από χρόνια να γίνουν κάποια σχολεία μέσω ΣΔΙΤ. Πιστεύουμε ότι διαδικαστικά δεν έγινε καμία συνεννόηση για να βρεθούν οι ανάγκες που υπάρχουν στη Διεύθυνση Β’ βάθμιας εκπαίδευσης. Δυστυχώς, αυτή τη στιγμή πιστεύουμε ότι είναι πολύ δύσκολο να βρεθεί τεχνική λύση για να συμπεριληφθεί το μουσικό σχολείο στα 8 κτίρια που θα γίνουν μέσω ΣΔΙΤ. Λύση όμως υπάρχει. Μπορεί να βρεθεί και να αγοραστεί ένα καινούριο οικόπεδο αφού αναλάβει ο δήμος τη μελέτη και αν δεν βρεθούν άλλοι πόροι να γίνει με ίδιους πόρους. 

Σεραφείμ Ρίζος

Το στεγαστικό πρόβλημα του μουσικού σχολείου είναι κομμάτι του μεγαλύτερου στεγαστικού προβλήματος των σχολείων στον νομό και έχει να κάνει με αγκυλώσεις και προβληματικές πολιτικές όλων των δημοτικών αρχών τα προηγούμενα χρόνια αλλά και των υπουργείων. Η επιμονή τα τελευταία χρόνια στο εκβιαστικό δίλημμα ότι για να χτιστούν σχολεία πρέπει να παραχωρηθούν για πολλά χρόνια σε εργολάβο δεν είναι η λύση του προβλήματος αλλά η αιτία. Η προσπάθεια ιδιωτικοποίησης της σχολικής στέγης μας δημιουργεί προβλήματα.