Πέντε "ειδικοί" από την Κρήτη ήταν μέλη της υπερπολύτιμης ομάδας αρχικού τεχνικού ελέγχου των αγωνιστικών αυτοκινήτων του ράλι Ακρόπολις. - Φωτογραφίες από τον έλεγχο πριν τον αγώνα.

Το "Ράλι Ακρόπολις" που επανήλθε φέτος στο "προσκήνιο" μετά από πολλά χρόνια και η διοργάνωσή του στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία δεν είναι μόνο αυτό που βλέπουμε, γκάζια και θέαμα! Πίσω από αυτό υπάρχουν άνθρωποι που προετοιμάζουν τις συνθήκες ώστε να το αποτέλεσμα να είναι το καλύτερο δυνατό. Μια πολύ σημαντική παράμετρος είναι, τα αγωνιστικά αυτοκίνητα να πληρούν όλες τις προϋποθέσεις ασφάλειας, ώστε να συμμετάσχουν στον αγώνα και για να γίνει αυτό, υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι που ελέγχουν τα πάντα!

Αυτή είναι η ομάδα αρχικού τεχνικού ελέγχου που μετέβη στην έδρα της διοργανωσης, την Λαμία. Μια ομάδα εξειδικευμένων επιστημόνων αλλά και ενασχολούμενων επαγγελματικά με το αυτοκίνητο που ελέγχει "σπιθαμή προς σπιθαμή" κάθε αγωνιστικό όχημα, ώστε αυτό να συμμετάσχει στον αγώνα που είναι για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αυτοκινητικού WRC (ανάλογο της F1 άλλα σε ειδικές εναλλασσόμενες ειδικές διαδρομές).

Σε αυτή την ομάδα αρχικού τεχνικού ελέγχου συμμετείχαν και πέντε από την Κρήτη. Τρεις από τα Χανιά, ο Νεκτάριος Χαιρέτης και ο Χρήστος Μπασάκης και ο Άγγελος Κοκολάκης, αλλά και δύο από το Ηράκλειο ο Δημήτρης Παπαστεφανάκης και ο Χρήστος Ανταλιουδάκης, επιλεγμένοι από την Παγκόσμια Οργάνωση Αυτοκινήτου FIA και πιστοποιημένοι σε αυτό (Τεχνικοί Έφοροι, Scrutineers).

Μάλιστα, τα μέλη της ομάδας αυτής έπρεπε να είναι στο σημείο των αγώνων δύο μέρες πριν ώστε να πραγματοποιήσουν σε άμεσο χρόνο τους τεχνικούς ενδελεχείς ελέγχους που απαιτούνται. Επίσης, τα οχήματα προσέρχονταν ανά κατηγορία τον τεχνικό έλεγχο.  Ουσιαστικά ελέγχονταν τα πάντα με τη βοήθεια των Μηχανικών της κάθε ομάδας. Συνολικά ελέγχθηκαν 55 αγωνιστικά οχήματα.


Τι ελέγχεται στα αυτοκίνητα

Στα αγωνιστικά αυτοκίνητα ελέγχονται πλαίσια, κινητήρες, αναρτήσεις, φρένα, συστήματα ασφάλειας, εξοπλισμός ρούχα,,, (και ρούχα που πρέπει να πληρούν προδιαγραφές αγώνα – άφλεκτα να μην περνά η φωτιά από το υλικό κατασκευής τους.. 

"Την επόμενη μέρα υπήρξε επίσκεψη στους χώρους επισκευής – συντήρησης (Service Park – Pit Stop) κάθε ομάδας για να ελέγξουμε τα ανταλλακτικά ώστε και αυτά να πληρούν τις ανάλογες προδιαγραφές για να είμαστε σίγουροι ότι κατά τις επισκευές ανάμεσα στις ειδικές διαδρομές τα εξαρτήματα θα ήταν πιστοποιημένα", σημειώνει στο Flashnews.gr o Νεκτάριος Χαιρέτης.

"Το μεσημέρι της ίδιας μέρας (9/9) εκκινούν τα δοκιμαστικά, όπου και πάλι παρευρισκόμαστε ανά ομάδες για να ελέγχουμε ότι πληρούν τον εξοπλισμό που έχουμε ελέγξει και μαρκάρει", προσθέτει.

Ακολουθεί έλεγχος των ελαστικών, πολύ σημαντικός για τη σταθερότητα των αγωνιστικών οχημάτων.

"Μετά το πέρας των δοκιμών τα αυτοκίνητα δέχονται τις τελευταίες ρυθμίσεις με αυστηρή παρουσία μας (service park - pit stop).. Φοράμε ειδικά γιλέκα και μπορούμε να εισερχόμαστε στο χώρο που τα ρυθμίζουν (οι μοναδικοί πέραν συγκεκριμένου αριθμού μηχανικών ανά όχημα που φέρουν ειδικό περιβραχιόνιο για να τους ελέγχουμε και πιστοποιούμε ξανά ότι ό,τι ρυθμίζουν ή αλλάξουν πληροί την homologation", τονίζει ο κ. Χαιρέτης. 

Το απόγευμα της ιδίας ημέρας 09/09/2021 εκκινεί το πρώτο σκέλος του αγώνα και τα πράγματα έλαβαν τη ροή που έπρεπε να λάβουν.

Το έργο της ομάδας αρχικού τεχνικού ελέγχου ολοκληρώθηκε με απόλυτη επιτυχία, η συμβολή τους στον αγώνα, υπερπολύτιμη!

Πρόσφατα μάλιστα, τα άτομα που αποτελουν τις ομάδες τεχνικού ελέγχου δέχτηκαν πρόσκληση από τον υφυπουργό Αθλητισμού Λευτέρη Αυγενάκη για να τιμηθούν ξεχωριστά σε δεξίωση ενώ τους δόθηκαν ευχαριστήριες επιστολές.

Oι Μπασάκης, Χαιρέτης στον χώρο ελέγχων.


Ακολουθήστε το Flashnews στο Google News και στο Facebook