Ο κυβερνήτης της Καλιφόρνια -πολιτεία που έχει πληγή ανεπανόρθωτα από καταστροφικές πυρκαγιές- θέλει να χτυπήσει την κλιματική αλλαγή, όχι μόνο δαιμονοποιώντας τα  αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά και τα…

…χλοοκοπτικά!

Την ίδια ώρα που οι νομοθέτες προσπαθούν να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων, μέσω της σταδιακής κατάργησης των θερμικών μοτέρ στα αυτοκίνητα, ο κυβερνήτης της Καλιφόρνια, Gavin Newsom, «δαιμονοποιεί» και όλα τα μικρότερα μηχανήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης που δεν σχετίζονται άμεσα με τις μεταφορές.

Πρόκειται για τα λεγόμενα «μικρά off-road μηχανήματα (small off-road engines –SORE)» τα οποία συμπεριλαμβάνουν και τα… υπεράνω πάσης υποψίας προϊόντα περιποίησης κήπου, όπως είναι τα χλοοκοπτικά βενζίνης.

Η απαγόρευση είναι προϊόν του εκτελεστικού διατάγματος που υπογράφηκε από τον Newsom το 2020 και –μεταξύ άλλων – αφορά την κατάργηση των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης έως και το 2035.

O κυβερνήτης, παράλληλα, επιθυμεί την κατάργηση και όλων των “SORE” προϊόντων έως το 2024, αναθέτοντας την εφαρμογή του μέτρου στο Συμβούλιο Αεροπορικών Πόρων της Καλιφόρνια (California Air Resources Board – CARB).

Μολονότι το εκτελεστικό διάταγμα αφορά αποκλειστικά τα μικρά off road μηχανήματα, όπως είναι οι γεννήτριες και τα μηχανήματα περιποίησης κήπων, το ειδησεογραφικό Μέσο “The Drive” αναφέρει πως η κατηγορία “SORE” εμπεριέχει όλες τις μηχανές εσωτερικής καύσης που παράγουν έως και 25 ίππους. Επομένως, η λίστα περιλαμβάνει και άλλα προϊόντα, όπως ο βιομηχανικός εξοπλισμός, τα αλυσοπρίονα, οι φυσητήρες και τα αμαξίδια γκολφ.

Σύμφωνα με την CARB, στην Καλιφόρνια υπάρχουν 16,7 εκατ. μικρά off-road μηχανήματα, ένας αριθμός που είναι κατά 3 εκ. μεγαλύτερος από τα επιβατικά οχήματα (13,7 εκ.) της πολιτείας. Κατά συνέπεια, το περιβαλλοντικό αποτύπωμα είναι τεράστιο, σύμφωνα με ειδικούς.

Τούτου λεχθέντος, αναφέρεται ότι κατά τη χρήση ενός φυσητήρα (για την απομάκρυνση των φύλλων) για μία ώρα, οι εκπομπές ρύπων ισούνται με αυτές από τη χρήση ενός Toyota Camry για 1.600 χλμ.

 

Η απαγόρευση, λοιπόν, των παραπάνω προϊόντων ναι μεν θα συνδράμει στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, αλλά θα προκαλέσει ισχυρό πλήγμα στις εταιρείες που τα πωλούν.

Στο προσκήνιο, λοιπόν, θα βρεθούν τα σχετικού τύπου μηχανήματα που ενσωματώνουν ηλεκτροκινητήρα, τα οποία ωστόσο απαιτούν το κατιτίς παραπάνω. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι στις ΗΠΑ, μια μηχανή του γκαζόν με θερμικό μοτέρ κοστίζει 7.000 – 11.000 δολάρια, όταν η τιμή μιας αντίστοιχης με ηλεκτρομοτέρ είναι σχεδόν διπλάσια.

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook