Έχει από τα μεγαλύτερα κυκλοφοριακά φορτία και από τα περισσότερα τροχαία ατυχήματα, αλλά και την μεγαλύτερη αδιαφορία των αρμοδίων

Πρόκειται για τον βασικό δρόμο που αποτελεί πύλη εισόδου και εξόδου της πόλης των Χανίων από τα δυτικά, όχι μόνο για τους πολίτες των Χανίων αλλά και για τους επισκέπτες καθώς συνδέει την πόλη με τις τουριστικές περιοχές σε Πλατανιά, Κίσαμο και Σέλινο.

Ο λόγος για την οδό Κισάμου, η οποία αποτελεί τμήμα της παλαιάς εθνικής οδού Χανίων – Κισάμου.

Ένας δρόμος ο οποίος και στο Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) του Δήμου Χανίων εμφανίζεται με ένα από τα υψηλότερα κυκλοφοριακά φορτία χειμώνα – καλοκαίρι. 

Επίσης σύμφωνα και με το ΣΒΑΚ η οδός Κισάμου έχει από τους υψηλότερους αριθμούς τροχαίων ατυχημάτων, ενώ το βασικό χαρακτηριστικό του δρόμου είναι πως χωρίς κάποιο όχημα είναι σχεδόν αδύνατον να κινηθείς σε αυτόν.

Με απλά λόγια πρόκειται για έναν δρόμο με δεκάδες επιχειρήσεις αλλά και οικίες, στον οποίο η κίνηση των πεζών είναι απαγορευτική.

Διασχίζοντας κατά μήκος τον δρόμο, εύκολα διαπιστώνει ο οποιοσδήποτε πως, εκτός από τις διαγραμμίσεις που σίγουρα χρειάζονται ένα φρεσκάρισμα καθώς ίσια – ίσα που φαίνονται, γενικά επικρατεί το χάος.

Τα πλάτος των πεζοδρομίων αυξομειώνεται και με μεγάλη ποικιλία υλικών, σχεδίων και δυνατοτήτων, αναλόγως με την διάθεση του κάθε ιδιώτη και επιχειρηματία, ενώ σε αρκετά σημεία ακόμη και αυτού του είδους τα πεζοδρόμια, απλώς παύουν να υπάρχουν  κυρίως λόγω σταθμευμένων αυτοκινήτων αλλά και όχι μόνο.

Να σημειωθεί πως η οδός Κισάμου αποτελεί τμήμα της παλαιάς εθνικής οδού Χανίων – Κισάμου και τυπικά η συντήρησή της είναι αρμοδιότητα της Περιφέρειας Κρήτης και ειδικά της Αντιπεριφέρειας Χανίων.

Όμως με τις τελευταίες αποφάσεις που είναι σε ισχύ:

«Στην αρμοδιότητα των οικείων ΟΤΑ ανήκει η συντήρηση:
α) των τμημάτων των εθνικών οδών και των επαρχιακών οδών που διέρχονται μέσα από τα εγκεκριμένα πολεοδομικά σχέδια καθώς και τα τμήματα όλων των εθνικών οδών και των επαρχιακών οδών που ευρίσκονται εντός των ορίων των οικισμών προϋφιστάμενων του 1923 και οριοθετημένων με το Π.Δ. 24−4−1985 (ΦΕΚ181 τ.Δ΄ 1985)»

Έτσι η νομοθεσία έχει δημιουργήσει ένα μπέρδεμα για ορισμένους οδικούς άξονες, αναφορικά με το ποιος είναι αρμόδιος σε κάποια τμήματά του και καθώς στην χώρα είθισται η σπανίζει η αρμονική συνεργασία των φορέων, το αποτέλεσμα είναι να μην γίνεται κάτι ουσιαστικό για τους πολίτες.

Πάντως στο ΣΒΑΚ του Δήμου Χανίων αναφέρεται η πρόθεση διαπλάτυνσης των πεζοδρομίων της οδού Κισάμου, όμως η συγκεκριμένη κατάσταση του δρόμου είναι απαράδεκτη, και είναι άγνωστο προς το παρόν το εάν και πότε θα γίνει κάποιο έργο.

Και επειδή – σύμφωνα και με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας – αποτελεί υποχρέωση του Δήμου ή της Περιφέρειας, η συντήρηση των δρόμων αρμοδιότητάς τους για να είναι ασφαλείς και επειδή το ποιος είναι αρμόδιος και που,  δεν αφορά τους πολίτες, ας μεριμνήσουν άμεσα να βάλουν μια τάξη στο χάος της οδού Κισάμου και να εντάξουν  την αναδημιουργία της σε προγραμματισμό έργων.

Σε τελευταία ανάλυση δεν είναι ένας δρόμος μιας συνοικίας αλλά βασικός οδικός άξονας και πύλη εισόδου – εξόδου της πόλης.

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook