Δύο χρόνια μετά την τελευταία αντίστοιχη διοργάνωση, η φετινή έκθεση Xenia πραγματοποιήθηκε ξανά στο Athens Metropolitan Expo μεταξύ 27 και 29 Νοεμβρίου 2021.

Πρόκειται για μια από τις μεγαλύτερες και σημαντικότερες εκθέσεις, αποκλειστικά στοχευμένη στους ξενοδόχους, στους επαγγελματίες του ευρύτερου Τομέα Φιλοξενίας και στους αντίστοιχους θεσμικούς φορείς με κεντρικές θεματικές τον Εξοπλισμό, την Κατασκευή, τις Υπηρεσίες και τη Γαστρονομία.

Σύμφωνα με τους διοργανωτές, η φετινή προσέλευση υπήρξε ικανοποιητική, και παρόλο που ο αριθμός των επισκεπτών ήταν μικρότερος από άλλες χρονιές, το κοινό ήταν ποιοτικότερο, με αποτέλεσμα την ουσιαστικότερη και αποτελεσματικότερη πορεία των εργασιών.

Ο Δήμος Ρεθύμνης, τον οποίο εκπροσώπησε η Αντιδήμαρχος Τουρισμού, Επιχειρηματικότητας και Εθελοντισμού, κα Πέπη Μπιρλιράκη, παρακολούθησε όλες τις εργασίες και τις παράλληλες εκδηλώσεις (workshop, σεμινάρια, master classes, ανοιχτές συζητήσεις) που έλαβαν χώρα στη διάρκεια του τριημέρου, καθώς και το το μεγάλο forum της πρώτης ημέρας που διοργανώνεται παραδοσιακά από το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδας, και πραγματοποίησε σημαντικές συναντήσεις και συζητήσεις με θεσμικούς, με επιχειρηματίες του κλάδου και με εκπροσώπους του ψηφιακού marketing, με στόχο πάντα την καλύτερη δυνατή ενημέρωση για τις τεχνολογικές εξελίξεις, τις τάσεις στην κατασκευή και τις καινοτόμες υπηρεσίες.

Επιπλέον, πραγματοποιήθηκε συνάντηση με τους πιστοποιητές του Bike Friendly στο περίπτερό τους, προκειμένου να προγραμματιστούν οι επόμενες κοινές δράσεις, καθώς και η συμμετοχή του Δήμου Ρεθύμνης στο 3ο Bike Friendly Networking Event, στις 8 Δεκεμβρίου 2021, για τον σχεδιασμό δράσεων ευαισθητοποίησης και εκπαίδευσης των πολιτών σχετικά με το ποδήλατο.

Σύμφωνα με την Αντιδήμαρχο Ρεθύμνης, κα Πέπη Μπιρλιράκη, «Είναι γεγονός ότι ο τομέας της Φιλοξενίας, έχει περάσει πλέον σε μια νέα εποχή, με νέα δεδομένα, τάσεις και προκλήσεις. Με βάση, λοιπόν, τις νέες συνθήκες, οι δύο κεντρικοί θεματικοί άξονες της έκθεσης ήταν η αειφορία/βιωσιμότητα του Τουρισμού και η χρήση των νέων τεχνολογιών στις υπηρεσίες του ξενοδοχειακού marketing.

Η αειφόρος τουριστική ανάπτυξη μιας περιοχής, αλλά και η δημιουργία αυθεντικών εμπειριών, τις οποίες αναζητά ο σύγχρονος επισκέπτης, εξαρτώνται σε πολύ μεγάλο βαθμό από τις υποδομές των μονάδων Φιλοξενίας, τον σεβασμό στην ιστορία και την αρχιτεκτονική, τη χρήση δομικών υλικών φιλικών προς το περιβάλλον, την υιοθέτηση πράσινων τεχνολογιών, την ενεργειακή εξοικονόμηση και αποδοτικότητα, την εναρμόνιση ανθρώπου και φύσης και την ενίσχυση της τοπικής παραγωγής με άμεση σύνδεση με τον πρωτογενή τομέα.

Με βάση τα παραπάνω, εύκολα καταλαβαίνουμε ότι οι σύγχρονες ανάγκες απαιτούν «έξυπνα ξενοδοχεία» με πλήρη αξιοποίηση των ψηφιακών εργαλείων και τεχνολογιών, όπως οι ανέπαφες υπηρεσίες, οι νέες λειτουργικές εφαρμογές (apps) και πλατφόρμες, η αποτελεσματική χρήση των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης, η ψηφιακή διαφήμιση και οι αντίστοιχες στρατηγικές marketing και επικοινωνίας με τους πελάτες, η σωστή συνεργασία με bloggers και influencers και, φυσικά, η συνεχής εκπαίδευση και ανταλλαγή τεχνογνωσίας μεταξύ των ανθρώπων του Τουρισμού, ώστε να μπορέσουν να προσαρμοστούν και να διαχειριστούν τη νέα αυτή εποχή.

Ο σύγχρονος επισκέπτης εμφανίζει νέες καταναλωτικές συμπεριφορές, αναζητά εμπειρίες αυθεντικές και αντίστοιχες με το ποσό που θα διαθέσει (value for money), επιθυμεί φιλοξενία ασφαλή και φιλική προς το περιβάλλον και εξακολουθεί να απαιτεί υψηλού επιπέδου υπηρεσίες. Ο εκάστοτε προορισμός, λοιπόν, οφείλει να προβάλει και να ενισχύσει κάθε στοιχείο, το οποίο ανταποκρίνεται σε αυτές τις απαιτήσεις και να προσαρμόσει αντίστοιχα τις υπηρεσίες φιλοξενίας του χωρίς, όμως, να αλλοιώσει την περιβαλλοντική του ταυτότητα και τις ιδιαιτερότητές του.

Ακριβώς αυτός είναι ο δικός μας προσανατολισμός, καθώς το Ρέθυμνο και ο νομός μας συνολικά, διαθέτει όλα εκείνα τα στοιχεία που μπορούν να συμβαδίσουν με τα σύγχρονα δεδομένα και να μας κάνουν να προχωρήσουμε δυναμικά στην επόμενη ημέρα: προσέλκυση όλων των ειδών των επισκεπτών και των ηλικιών, περιβάλλον και ιστορία σε απόλυτη ισορροπία, αυθεντικές εμπειρίες παράδοσης και πολιτισμού, δραστηριότητες ψυχαγωγίας και φυσικής ευεξίας, μεγάλες διοργανώσεις και φεστιβάλ, βιώσιμες και ασφαλείς δομές φιλοξενίας, τεχνολογία και συνεχής προβολή, είναι τα όπλα που διαθέτουμε και αξιοποιούμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, διαμορφώνοντας έναν 12μηνο δυνατό, παγκόσμιο προορισμό.  

Την παρούσα στιγμή και μετά την ανακοίνωση της μετάλλαξης Όμικρον, είμαστε συγκρατημένα αισιόδοξοι με την Ελλάδα και την Κρήτη να παραμένουν υψηλά στις προτιμήσεις του διεθνούς κοινού.

Σύμφωνα με τον Υπουργό Τουρισμού, κ. Βασίλη Κικίλια, τον Πρόεδρο του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας, κ. Αλέξανδρο Βασιλικό, αλλά και άλλους Φορείς, ο φετινός χειμώνας θα είναι βεβαρημένος, όμως, εκτιμάται ότι το άνοιγμα των Αγορών θα ξεκινήσει νωρίς.

Χαρακτηριστικό δείγμα αυτής της προοπτικής είναι το αίτημα για έναρξη κρουαζιέρας από αρχές Μαρτίου, καθώς και οι 14 πτήσεις ημερησίως, οι οποίες έχουν προγραμματιστεί από διάφορες περιοχές της Αμερικής προς τη χώρα μας. Παράλληλα, το Υπουργείο Τουρισμού σε συνεργασία με τους Φορείς Τουρισμού και τον ΕΟΤ δουλεύουν εντατικά πάνω στις πτήσεις, και μάλιστα, αυτήν τη φορά, για όλον τον χρόνο, γεγονός πολυαναμενόμενο.

Εάν καταφέρουμε να αντιμετωπίσουμε νωρίς το πάγωμα λόγω της νέας μετάλλαξης και να προχωρήσουμε με τους στόχους που έχουμε θέσει σχετικά με τον εμβολιασμό, η νέα σεζόν θα κυλήσει ικανοποιητικά, με την ευχή όλων να ξεπεράσει το 2021 σε κίνηση, ασφάλεια και ποιότητα. Ας μην ξεχνάμε ότι οι στόχοι μας πρέπει να παραμείνουν σαφείς, ώστε να αξιοποιήσουμε την ευκαιρία που μας δίνεται τώρα για ένα καλύτερο και πιο βιώσιμο τουριστικό μέλλον.»

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook