Στο βασικό τμήμα, ο διαγωνισμός είναι σε αναμονή μιας και υπολείπεται η έγκριση της περιβαλλοντικής μελέτης η οποία έχει κατατεθεί εδώ και σχεδον ένα έτος στο ΥΠΕΝ για έγκριση. Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μόλις λάβει το πράσινο φως θα προχωρήσει στην επόμενη και πιο κρίσιμη φάση του διαγωνισμού που είναι η κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών.

Σύμφωνα με πληροφορίες, αυτό εκτιμάται ότι θα γίνει μέχρι τις αρχές του 2023. Αυτό καθώς θα πρέπει να προχωρήσουν ταυτόχρονα και όλες οι γραφειοκρατικές διαδικασίες από το υπουργείο ΥΠΟΜΕ. Εφόσον δεν έχουμε ενστάσεις και προσφυγές μέσα στο πρώτο εξάμηνο θα ανακηρυχθεί ο ανάδοχος του έργου και μέχρι το τέλος του 2023 θα πρέπει να εγκριθεί η σύμβαση από το Ελεγκτικό Συνέδριο, να κυρωθεί από τη Βουλή των Ελλήνων (όπως γίνεται στα έργα ΣΔΙΤ και παραχωρήσεων) και στη συνέχεια να υπογραφεί.

Το βασικό τμήμα του ΒΟΑΚ ύψους 1,1 δισ. ευρώ είναι από τα Χανιά μέχρι τη Χερσόνησο και έχει μήκος 157χλμ. Στο αντικείμενο του έργου υπάρχει σαν προαίρεση το τμήμα Χανιά-Κίσσαμος. Τα σχήματα που διεκδικούν το έργο του 1,1 δισ.ευρώ είναι 1.ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, 2.ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, 3.ΑΒΑΞ, 4.VINCI, 5.Κ/Ξ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-INTERTOLL.

Οι άλλοι δύο διαγωνισμοί

Άλλωστε το χρονοδιάγραμμα συνόψισε σε χθεσινή του συνέντευξη ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, ο οποίος αφού τοποθέτησε για το 2024 το βασικό τμήμα, τόνισε ότι το τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος μπορεί να ξεκινήσει και φέτος και το 2023 το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη.

Αναφορικά με το μεσαίο τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη μήκους 24χλμ, του οποίου ο διαγωνισμός είναι με τη μέθοδο της ΣΔΙΤ, έχουμε φτάσει στην κατάθεση προσφορών από την κοινοπραξία που αποτελείται από τις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ και ΙΝΤΡΑΚΑΤ. Από τη στιγμή που θα αναδειχθεί το σχήμα ως προσωρινός ανάδοχος θα ξεκινήσει η αντίστροφη μέτρηση για την υπογραφή της σύμβασης που με αστερίσκους μπορεί να πραγματοποιηθεί μέχρι το τέλος του 2022.

Θα χρειαστεί επίσης η έγκριση της σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο, η κύρωση από τη Βουλή και ακολούθως να πέσουν οι υπογραφές. Το έργο θα πρέπει να ολοκληρωθεί σε χρόνο-ρεκόρ μέχρι το 2026.

Θέμα χρόνου είναι να ολοκληρωθεί ο ο διαγωνισμός για το τρίτο τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος μήκους 14,5 χλμ που θα δημοπρατηθεί ως δημόσιο έργο. Το έργο που συμπληρώνει τον βασικό κορμό του ΒΟΑΚ έχει εκτιμώμενο κόστος 186 εκατ. ευρώ. Η ΑΚΤΩΡ έχει αναδειχθεί ως προσωρινός ανάδοχος και πλέον είμαστε σε αντίστροφη μέτρηση για την συμβασιοποίηση του έργου που μπορεί να πραγματοποιηθεί μέχρι το Φθινόπωρο. Τα έργα δύναται να ξεκινήσουν μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους.

Ο νέος αυτοκινητόδρομος της Κρήτης

Η Κρήτη με αυτό το έργο αναβαθμίζεται συγκοινωνιακά και αποκτά μια υψηλού επιπέδου υποδομή που θα μπορεί να εξυπηρετήσει επαρκώς τις ανάγκες μετακίνησης σε όλο το βόρειο τμήμα του νησιού. Θα καλύψει τα μεγάλα αστικά κέντρα της αλλά και τις ανεπτυγμένες τουριστικές περιοχές κατά μήκος του άξονα. Ο αυτοκινητόδρομος θα διαθέτει δύο λωρίδες και ΛΕΑ (Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης) ανά ρεύμα κυκλοφορίας και ανισόπεδους κόμβους σύνδεσης με τα σημαντικά αστικά κέντρα, λιμάνια, αεροδρόμια, βιομηχανικές περιοχές και τουριστικά θέρετρα. Το σημαντικότερο όλων είναιη αύξηση του επιπέδου οδικής ασφάλειας σε ένα δρόμο που χαρακτηρίζεται ως καρμανιόλα και έχει υψηλά ποσοστά σε θανατηφόρα και σοβαρά τροχαία ατυχήματα.

Με τον νέο αυτό αυτοκινητόδρομο, συμπληρώνεται το παζλ του δικτύου αυτοκινητοδρόμων της χώρας. Θεωρείται ως η τελευταία μεγάλη προσθήκη στο πεδίο των μεγάλων οδικών έργων. Στα έργα προβλέπεται και η αναβάθμιση των υφιστάμενων ανισόπεδων κόμβων σε Χανιά, Ρέθυμνο και Ηράκλειο.

Μελλοντικά ο δρόμος προβλέπεται να επεκταθεί στα δυτικά μέχρι την Κίσσαμο καθώς προβλέπεται να ενεργοποιηθεί η προαίρεση στον διαγωνισμό παραχώρησης και στα ανατολικά μέχρι τη Σητεία. Η χρηματοδότηση του ΒΟΑΚ καλύπτεται από το Ταμείο Ανάκαμψης και προβλέπεται η ένταξη του στο νέο ΕΣΠΑ 2021-2027.

ypodomes.gr

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook