Με πρόγραμμα Erasmus+ 2020, Τομέας Σχολικής Εκπαίδευσης, που έχει τίτλο «STEAM iSTEAMwork» και κωδικό αριθμό 2020-1- RO01-KA229-079907_3, «Συμπράξεις ανταλλαγών μεταξύ σχολείων ΚΑ229», ομάδα 5 μαθητών του Μουσικού Σχολείου Θερίσου συνοδευόμενοι από τον Διευθυντή του σχολείου, Γεώργιο Ανδρεδάκη, και την καθηγήτρια Μαθηματικών, Ειρήνη Χαλακατεβάκη, μετακινήθηκε στην Ισπανία, στο κεντροδυτικό τμήμα της Ιβηρικής χερσονήσου, από τις 9 έως τις 13 Μαΐου 2022.

Συγκεκριμένα, η αποστολή βρέθηκε στην πόλη Villafranca de los Barros, της επαρχίας Badajoz, στην κοινότητα Extremadura (Εξτρεμαδούρα) της Ισπανίας, μετά από πρόσκληση του σχολείου IES Meléndez Valdés. 50 μαθητές και 20 καθηγητές των συνεργαζόμενων σχολείων της Ελλάδας, Τουρκίας, Ρουμανίας, Λιθουανίας, Ισπανίας και Πορτογαλίας, συμμετείχαν σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες με τίτλο «Go Green with STEAM».

Η συνάντηση είχε δύο διαφορετικούς και συμπληρωματικούς στόχους: την υλοποίηση ενός κοινού για όλους τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικού προγράμματος για μια πράσινη εβδομάδα κατάρτισης και τη διοργάνωση συνεδρίων εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών για το STEAM με στόχο την ανταλλαγή διδακτικών εμπειριών. Οι μαθητές κάθε χώρας, χρησιμοποιώντας μια ποικιλία ψηφιακών εργαλείων, παρουσίασαν τον τρόπο που λειτουργούν τώρα τα σχολεία τους καθώς και προτάσεις για τη μετατροπή των δικών τους σχολείων σε πιο πράσινα και πιο βιώσιμα. Πραγματοποιήθηκαν εργαστήρια «Πώς να κάνουμε το σχολείο μας πιο πράσινο» με κοινά σημεία για όλα τα σχολεία. Προτάθηκαν τρόποι βελτίωσης του συμβατικού σχολείου και του κτιριακού σχεδιασμού βασισμένου στις αρχές της βιοκλιματικής φιλοσοφίας με χρήση μονωτικών υλικών, την εκμετάλλευση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, τη διαχείριση του ήλιου και του αέρα, τη διαχείριση του νερού, τον διαχωρισμό απορριμμάτων, τη κομποστοποίηση και την αξιοποίηση των τρόπων ανακύκλωσης. Χωρισμένοι σε πολυεθνικές ομάδες οι μαθητές συζήτησαν για την ανακύκλωση και τη διαχείριση των απορριμμάτων στα σχολεία και πρότειναν δράσεις που θα μπορούσαν να υλοποιηθούν, προκειμένου να ενθαρρυνθεί η επαναχρησιμοποίηση υλικών και προϊόντων και να υποστηριχθούν οι προσπάθειες ανακύκλωσης. Τέλος, εργάστηκαν στο σχεδιασμό του ιδανικού βιώσιμου σχολείου αποτυπώνοντας τις απόψεις τους σε ανακυκλωμένο χαρτί και χαρτόνι και δημιουργώντας η κάθε ομάδα μια αφίσα με τα κύρια συμπεράσματα τόσο των εργασιών όσο και της πράσινης εβδομάδας.

Μέσω της πλατφόρμας «Zoom» συναντήθηκαν διαδικτυακά όλα τα εμπλεκόμενα σχολεία, έτσι ώστε όλοι οι μαθητές, που ασχολούνται με το πρόγραμμα, να ενημερωθούν για τα συμπεράσματα των εργαστηρίων, να μπορέσουν συλλογικά να καθορίσουν στόχους, να δημιουργήσουν πιλοτικά προγράμματα στα σχολεία τους, και κυρίως να επικοινωνήσουν μεταξύ τους στην προσπάθεια των εθνικών ομάδων να ενισχύσουν τις κοινωνικές τους σχέσεις, για να μπορούν να δουλεύουν παράλληλα όλοι μαζί. Υπό την καθοδήγηση και τον συντονισμό του καθηγητή Τεχνολογίας, Carcia Alvarez, διοργανώθηκαν δραστηριότητες που περιλάμβαναν τον σχεδιασμό και την κατασκευή διαστημόπλοιου – ρουκέτας χρησιμοποιώντας τα πλέον κατάλληλα υλικά, αισθητήρες και κυκλώματα (τα επέλεγαν οι μαθητές μετά από διαφορετικές μετρήσεις και υπολογισμούς σε έξι πάγκους εργασίας), και με απώτερο σκοπό κάθε ομάδα να εκτοξεύσει τον μικρό πύραυλο όσο πιο μακριά μπορεί. Επιπλέον, πραγματοποιήθηκε εργαστήριο με επίδειξη Drone και χρήσης του, εργαστήριο με ρομπότ Arduino, αλλά και αθλητικές δραστηριότητες στον αύλειο χώρο του σχολείου με παιχνίδια κατασκευασμένα με ανακυκλωμένα υλικά.

Για να γνωρίσουν την πολιτιστική και ιστορική κληρονομιά της περιοχής, οι συμμετέχοντες ξεναγήθηκαν στην πόλη της Villafranca de los Barros, και στο ιστορικό και εθνογραφικό Museo Historico y Etnografico, όπου αντικατοπτρίζεται η ιστορία της πόλης και κατ’ επέκταση της Ισπανίας.

Επισκέφτηκαν την παλιά πόλη του Cáceres, ιστορικό περιτειχισμένο μνημειακό συγκρότημα στην περιοχή της Εξτρεμαδούρα και χαρακτηρισμένο από την Unesco ως Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς, ένα από τα μέρη της Ισπανίας όπου έχουν γίνει γυρίσματα για τη σειρά “Game of Thrones”. Επισκέφτηκαν, επίσης, την πόλη Mérida και το Anfiteatro Romano (ρωμαϊκό αμφιθέατρο – αρένα), το Roman Theatre (ρωμαϊκό θέατρο) και το Museo Nacional de Arte Romano (Εθνικό Μουσείο Ρωμαϊκής Τέχνης) με μια ενδιαφέρουσα συλλογή ρωμαϊκών έργων.

Στην περιφέρεια της Ανδαλουσίας, ξεναγήθηκαν στην πόλη Córdoba (Κόρδοβα), ιστορική πόλη παγκόσμιας κληρονομιάς, και στο Mezquita Catedral de Córdoba, μουσουλμανικό τέμενος – καθεδρικός ναός, μικτών αρχιτεκτονικών στυλ που ενσωματώθηκαν κατά τους εννέα αιώνες που διήρκησαν η κατασκευή και οι ανακαινίσεις του. Επειδή το πρώτο δεκαπενθήμερο του Μαΐου εορτάζεται η Fiesta de los Patios de Córdoba (η Γιορτή των Αυλών της Κόρδοβας), οι μαθητές απόλαυσαν διαφόρων ειδών λουλούδια κρεμασμένα στους τοίχους των αίθριων και φυτεμένα σε παρτέρια και γλάστρες, τα οποία έδιναν άρωμα και χρώμα άνοιξης στην πόλη.

Οι καθηγητές και οι μαθητές, που επισκέφτηκαν την Ισπανία, έτυχαν θερμής υποδοχής τόσο από τον Διευθυντή του σχολείου, Fernando Merino Muriana, όσο και από το υπόλοιπο εκπαιδευτικό προσωπικό και κυρίως από τα μέλη της ισπανικής παιδαγωγικής ομάδας του προγράμματος, οι οποίοι τους ξενάγησαν στους χώρους τους σχολείου και ενημέρωσαν για τη δομή, τη λειτουργία του και για το εθνικό εκπαιδευτικό σύστημα.

Επίσης, οι συμμετέχοντες έγιναν δεκτοί με θέρμη από τον Δήμαρχο της πόλης, José Manuel Rama, και τα μέλη του Συμβουλίου Τοπικής Αυτοδιοίκησης με τους οποίους συνομίλησαν για τη σπουδαιότητα των ευρωπαϊκών προγραμμάτων και γιόρτασαν την Ημέρα της Ευρώπης, κατά την οποία ένας μαθητής από κάθε χώρα διάβασε ένα κομμάτι κειμένου του Robert Schuman στη δική του γλώσσα, ενώ παράλληλα παιζόταν ο ύμνος της Ευρώπης από Ισπανούς μαθητές.

Τέλος υπενθυμίζεται ότι οι αιτήσεις για εισαγωγή στο Μουσικό Σχολείο συνεχίζονται έως το τέλος του μήνα.

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook