Ένα σημαντικό επίτευγμα πέτυχαν επιστήμονες από Ιταλία, Δανία, ΗΠΑ και Βραζιλία, καθώς μπόρεσαν να αποκωδικοποιήσουν το DNA ενός ανθρώπου, ο οποίος πέθανε από την έκρηξη του Βεζούβιου στην Πομπηία.

Η έρευνα δημοσιοποιήθηκε στο περιοδικό «Scientific Reports», με τους επικεφαλής Γκαμπριέλε Σκοράνο και Σερένα Βίβα των πανεπιστημίων της Κοπεγχάγης και του Σαλέντο (Λέτσε), αντίστοιχα, να αναλύουν τους σκελετούς δύο ατόμων (ενός άνδρα 35-40 ετών και μίας γυναίκας άνω των 50 ετών) που είχαν ανακαλυφθεί στον Οίκο του Τεχνίτη στην Πομπηία και από τους οποίους ελήφθησαν δείγματα DNA.

Έτσι, όπως αναφέρει το nature.com που αναπαρήγαγε την δημοσίευση, κατέστη δυνατό να γίνει ανάγνωση του πλήρους γονιδιώματος μόνο του άνδρα, ενώ είναι η πρώτη φορά που επιτυγχάνεται κάτι τέτοιο.

Μάλιστα, η σύγκριση με DNA από 1.030 άλλους αρχαίους σκελετούς και 471 σύγχρονους Δυτικοευρωπαίους δείχνει ότι το DNA του άτυχου άνδρα της Πομπηίας είχε μεγαλύτερες ομοιότητες με εκείνο των σύγχρονων κατοίκων της κεντρικής Ιταλίας και όσων ζούσαν στην Ιταλία κατά τη ρωμαϊκή αυτοκρατορική περίοδο. Επίσης, το γενετικό υλικό του έχει γονίδια που συνήθως βρίσκονται στη Σαρδηνία. Ακόμη, βρέθηκαν ενδείξεις ότι ο άνδρας είχε προσβληθεί από ένα βακτήριο που προκαλεί φυματίωση.

Πλέον, οι επιστήμονες ευελπιστούν ότι στο μέλλον θα κατορθώσουν να «διαβάσουν» το πλήρες γονιδίωμα και άλλων σκελετών της Πομπηίας, ρίχνοντας έτσι περισσότερο φως στη γενετική ιστορία και στις ζωές του πληθυσμού της.

newsbeast.gr