Αυτό ανέφερε μεταξύ άλλων ο βουλευτής ΝΔ Ηρακλείου Μάξιμος Σενετάκης σε παρέμβαση στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, όπου η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών ενημέρωνε το Σώμα για την υπογραφή της σύμβασης κατασκευής του τμήματος Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος.

“Η επικείμενη υπογραφή” είπε ο κ. Σενετάκης “σημαίνει ότι επιτέλους οι Κρητικοί βλέπουν εργοτάξια του ΒΟΑΚ. Πρόκειται για ένα ένα ακόμα βήμα προς την πραγματοποίηση ενός ονείρου που έχουμε όλοι μας. Να ενωθεί από άκρη σε άκρη η Κρήτη με ένα σύγχρονο και ασφαλή δρόμο”.

Ο κ. Σενετάκης σημείωσε ότι την περασμένη βδομάδα με την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων του ΒΟΑΚ για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, έγινε άλλο ένα βήμα, αλλά έχουν να γίνουν πολλά ακόμα.

“Όμως, το σημαντικό ήταν να γίνει η αρχή. Γιατί για χρόνια οι συμπολίτες μου άκουγαν λόγια και υποσχέσεις. Όμως, η Κρήτη παρέμενε η μοναδική περιφέρεια της χώρας χωρίς σύγχρονο αυτοκινητόδρομο. Αυτά άλλαξε πριν τρία χρόνια. Μια κυβέρνηση εθισμένη να κάνει τα λόγια έργα και αποφασισμένη να δώσει στο νησί μας κάτι που δικαιούνταν από καιρό, ανέλαβε ένα δύσκολο έργο. Να βρει τα χρήματα και να ξεπεράσει τις όποιες τεχνικές δυσκολίες και γραφειοκρατικές αγκυλώσεις, ώστε ο δρόμος να βρει …τον δρόμο του και το έργο να προχωρήσει.”

Ο κ. Σενετάκης σημείωσε πως “όλα αυτά δεν είναι απλές γραμμές πάνω σε χαρτί. Δεν είναι λόγια που τα πήρε ο αέρας. Υποσχέσεις που δεν πραγματοποιήθηκαν. Είναι χειροπιαστά αποτελέσματα, επίμονης, επίπονης και μελετημένης δουλειάς. Είναι αποτελέσματα της μεθόδου Κυριάκου Μητσοτάκη. Της μεθόδου Καραμανλή. Της μεθόδου Καραγιάννη που ο Πρωθυπουργός τους εμπιστεύτηκε αυτό το δύσκολο έργο.”

Ο βουλευτής σημείωσε ότι η Κρήτη δεν αποκτά μόνο ένα σύγχρονο αυτοκινητόδρομο όπου οι Κρητικοί και ξένοι επισκέπτες θα μετακινούνται με ταχύτητα και ασφάλεια. Αποκτά κάτι περισσότερο! Αποκτά έναν επιταχυντή για να μετατραπεί σε χώρο ανάπτυξης και καινοτομίας καθιστώντας την ταυτόχρονα πόλο γεωπολιτικής σταθερότητας και ασφάλειας στην Ανατολική Μεσόγειο.

Αυτό είναι το όραμα που υπηρετείται και πραγματοποιείται από την κατασκευή αυτού του έργου.

Είναι έργο στρατηγικής σημασίας για τον τόπο. Έχουμε υποχρέωση να το υπηρετήσουμε χωρίς κομματικές αντιπαλότητες και καθήκον να το περιφρουρήσουμε από μικροπολιτικές σκοπιμότητες.

Ολόκληρη η παρέμβαση Σενετάκη έχεις ως εξής:

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι

Η επικείμενη υπογραφή της σύμβασης για την κατασκευή του τμήματος του ΒΟΑΚ Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος σημαίνει ότι επιτέλους οι Κρητικοί βλέπουν εργοτάξια του ΒΟΑΚ.

Πρόκειται για ένα ένα ακόμα βήμα προς την πραγματοποίηση ενός ονείρου που έχουμε όλοι μας. Να ενωθεί από άκρη σε άκρη η Κρήτη με ένα σύγχρονο και ασφαλή δρόμο.

Άλλο ένα βήμα έγινε και την περασμένη βδομάδα με την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων του ΒΟΑΚ για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο

Φυσικά έχουν πολλά βήματα να γίνουν ακόμα.

Όμως, το σημαντικό ήταν να γίνει η αρχή.

Γιατί για χρόνια οι συμπολίτες μου άκουγαν λόγια και υποσχέσεις. Όμως, η Κρήτη παρέμενε η μοναδική περιφέρεια της χώρας χωρίς σύγχρονο αυτοκινητόδρομο.

Αυτά άλλαξε πριν τρία χρόνια. Μια κυβέρνηση εθισμένη να κάνει τα λόγια έργα και αποφασισμένη να δώσει στο νησί μας κάτι που δικαιούνταν από καιρό, ανέλαβε ένα δύσκολο έργο. Να βρει τα χρήματα και να ξεπεράσει τις όποιες τεχνικές δυσκολίες και γραφειοκρατικές αγκυλώσεις, ώστε ο δρόμος να βρει …τον δρόμο του και το έργο να προχωρήσει.

Τα χρήματα βρέθηκαν. Το έργο εντάχθηκε στο Ταμείο Ανάπτυξης και Ανθεκτικότητας τοποθετήθηκε στα λεγόμενα “εμβληματικά έργα” και μπήκε σε φάση υλοποίησης.

Με την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων μπαίνουμε στην Β’ φάση του διαγωνισμού για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο. Σε αυτήν προβλέπεται κατάθεση δεσμευτικών προσφορών των υποψηφίων, για ένα προϋπολογισμό έργου που αγγίζει το 1,5 δισ. ευρώ και είναι εξαιρετικά πιθανό μέσα στο 2023 να στηθούν νέα εργοτάξια.

Νωρίτερα εργοτάξια του ΒΟΑΚ θα στηθούν στο τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη, το οποίο υλοποιείται με ΣΔΙΤ και έχει ήδη βρεθεί ανάδοχος, ενώ σήμερα υπογράφεται η σύμβαση και ξεκινούν οι εργασίες και για το έργο από τη Νεάπολη ως τον Άγιο Νικόλαο.

Ταυτόχρονα, θα υποβληθεί η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το τμήμα Κίσσαμος – Χανιά την ίδια στιγμή που θα προχωρά η διαβούλευση για την αντίστοιχη μελέτη των παρακάμψεων Ηρακλείου, Ρεθύμνου και Χανίων.

Όλα αυτά δεν είναι απλές γραμμές πάνω σε χαρτί. Δεν είναι λόγια που τα πήρε ο αέρας. Υποσχέσεις που δεν πραγματοποιήθηκαν. Είναι χειροπιαστά αποτελέσματα, επίμονης, επίπονης και μελετημένης δουλειάς.

Είναι αποτέλεσμα της μεθόδου Κυριάκου Μητσοτάκη. Της μεθόδου Καραμανλή. Της μεθόδου Καραγιάννη που ο Πρωθυπουργός τους εμπιστεύτηκε αυτό το δύσκολο έργο.

Αυτή είναι η μέθοδος που οδηγεί την Ελλάδα στη νέα εποχή και την Κρήτη σε μια φάση ταχείας ανάπτυξης την οποία πυροδοτεί ο ΒΟΑΚ, το νέο αεροδρόμιο και πολλά άλλα συμπληρωματικά έργα υποδομής και νέας πνοής.

Έτσι, η Κρήτη δεν αποκτά μόνο ένα σύγχρονο αυτοκινητόδρομο όπου οι Κρητικοί και ξένοι επισκέπτες θα μετακινούνται με ταχύτητα και ασφάλεια. Αποκτά κάτι περισσότερο! Αποκτά έναν επιταχυντή για να μετατραπεί σε χώρο ανάπτυξης και καινοτομίας καθιστώντας την ταυτόχρονα πόλο γεωπολιτικής σταθερότητας και ασφάλειας στην Ανατολική Μεσόγειο.

Αυτό είναι το όραμα που υπηρετείται και πραγματοποιείται από την κατασκευή αυτού του έργου.

Είναι έργο στρατηγικής σημασίας για τον τόπο. Έχουμε υποχρέωση να το υπηρετήσουμε χωρίς κομματικές αντιπαλότητες και καθήκον να το περιφρουρήσουμε από μικροπολιτικές σκοπιμότητες.

Λυπάμαι που ο ΣΥΡΙΖΑ για άλλη μια φορά επιδίδεται στη γνωστή τακτική υπονόμευσης και απαξίωσης μιας συλλογικής προσπάθειας με καταλυτικό αναπτυξιακό αποτύπωμα.

Λυπάμαι που δεν διαθέτουν το πολιτικό σθένος να συμπαραταχθούν σε μια προσπάθεια που δεν οφελεί την κυβέρνηση ή τη ΝΔ, αλλά τον τόπο μας.

Λυπάμαι που αναγκάζονται, αντί να απολογηθούν για την δική τους αδράνεια, να εξαντλούν την κριτική τους στο ζήτημα των διοδίων. Πάλι επιχειρούν να ψαρέψουν στα θολά.

Λυπάμαι που αναγκάζονται να παραπλανούν και να δημιουργούν εσφαλμένες εντυπώσεις, όταν γνωρίζουν ότι ένα τόσο πολύπλοκο έργο είναι οριακά βιώσιμο ακόμα και με διόδια. Όταν παραγνωρίζουν εσκεμμένα ότι διόδια υπάρχουν σε όλους τους σύγχρονους αυτοκινητόδρομους σε Ελλάδα και Ευρώπη και ο ΒΟΑΚ δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση.

Το σημαντικό για μας είναι, η Κρήτη να μην αποτελεί εξαίρεση. Αλλά να αποκτήσει όλα εκείνα τα αναπτυξιακά εργαλεία που θα της επιτρέψουν να πρωταγωνιστήσει.

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook