Με τη νέα και ασφαλώς ολοκαίνουργια αυτή πλατφόρμα-δάπεδο, ο Όμιλος VW επιχειρεί να εισάγει μια εντελώς νέα εποχή στον κατασκευαστικό κλάδο της σύγχρονης αυτοκινητοβιομηχανίας. Και αυτό, γιατί το πάτωμα Modular Transverse Matrix-MQB (Modularer Querbaukasten, στα Γερμανικά), χαρακτηρίζεται από μια παροιμιώδη για το είδος του ευελιξία, η οποία, όπως όλα δείχνουν, θα παρέχει στους ιθύνοντες της εταιρείας την ευκαιρία να κατασκευάζουν στο εξής «πάνω» σε αυτή μια πλειάδα διαφορετικών μοντέλων (από το Polo έως και το Passat), που μεταξύ τους κάθε άλλο παρά όμοιες διαστάσεις θα διαθέτουν. Τόσο ως προς το μήκος, πλάτος και ύψος τους, όσο ακόμα και σε σχέση με το μεταξόνιο τους.
Ένας ακόμα κρυφός άσσος της MQB πλατφόρμας –ίσως και ο σημαντικότερος για τους ίδιους τους δημιουργούς του- είναι η ικανότητά της να «προσαρμόζεται» χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα σε οποιαδήποτε γραμμή παραγωγής του Ομίλου, στοιχείο που όπως γίνεται αντιληπτό θα παρέχει στους ιθύνοντες της VW τη δυνατότητα να κατασκευάζουν στον ίδιο χώρο-εργοστάσιο αυτοκίνητα διαφορετικών εταιρειών! Το αποτέλεσμα; Η δραματική, για τους ίδιους, μείωση του συνολικού κόστους κατασκευής. Έτσι, για παράδειγμα, στις εγκαταστάσεις όπου θα κατασκευάζεται από εδώ και στο εξής το νέο Golf κάλλιστα θα μπορεί να συναρμολογείται και το Leon! Όπως αντιλαμβάνεστε, με δεδομένο ότι η εν λόγω πλατφόρμα θα διατίθεται επί ίσοις όροις τόσο στις VW και Audi, όσο και στις ομόσραυλες Skoda και Seat, κατασκευάζοντας μοντέλα, όπως τα Α1, Polo, Ibiza, Fabia, Beetle, Α3, Golf, Leon, Octavia, Scirocco, Jetta, Touran, Sharan, Tiguan, Passat, Superb, A4 κοκ, οι συνδυασμοί στις γραμμές παραγωγής των τεσσάρων αυτών εταιρειών είναι –κυριολεκτικά- άπειροι!
Επίσης, αυτή καθ’ αυτή η νέα πλατφόρμα, χάρη στην εξέλιξη της, θα μειώνει το βάρος των αμαξωμάτων (σημ.: εικάζεται ήδη πως το νέο Golf GTi θα είναι ελαφρύτερο έως και 100 κιλά σε σχέση με το υπάρχον, αγγίζοντας έτσι τα επίπεδα βάρους του Golg IV!), ενώ την ίδια στιγμή θα δίνει τη δυνατότητα… εισαγωγής 20 και πλέον νέων τεχνολογιών στον τομέα της οικονομίας καυσίμου, της ασφάλειας και της επικοινωνίας των επιβαινόντων. Σε ότι αφορά την πρώτη παράμετρο, ένα πρώτο δείγμα γραφής, που θα δούμε στα νέα Golf και Α3, αποτελεί το σύστημα στους 4κύλινδρους κινητήρες TSI, το οποίο απομονώνει τη λειτουργία των δύο όταν η ισχύς που… πάγια παρέχουν δεν κρίνεται ως απαραίτητη (βλ. χαμηλές ταχύτητες κίνησης, κατάσταση ακινησίας κοκ).
(4troxoi)