Αισιόδοξα είναι τα μηνύματα για την τουριστική κίνηση στην Κρήτη τη νέα χρονιά, ωστόσο οι γενικότερες αλλαγές που εμφανίζονται στον τουριστικό κλάδο ειδικά μετά τα χρόνια της πανδημίας, καλούν τους εμπλεκόμενους με τον τουρισμό να επιδείξουν γρήγορα αντανακλαστικά αλλά και διάθεση συνεργασίας και σύμπραξης με στόχο να ανταποκριθούν στις νέες απαιτήσεις ανταγωνισμού.

Στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της «Σύμπραξης Τουρισμού για τα Χανιά», υπογραμμίστηκε πόσο η σύνθεση δυνάμεων είναι πλέον απαραίτητη για την επόμενη ημέρα που ανατέλλει στον τουρισμό στα Χανιά.

«Η επόμενη μέρα του τουρισμού θα είναι μια πολύ ανταγωνιστική κατάσταση. Όσοι μπορέσουν να ανταποκριθούν σε αυτόν τον ανταγωνισμό θα βγουν κερδισμένοι. Δε θα έχει καμία σχέση με την προ covid εποχή, ήδη έχει ξεκινήσει μια πολύ μεγάλη αλλαγή στον τουρισμό διεθνώς και θα επηρεάσει και τον τουρισμό στη χώρα μας» δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ, Δημήτρης Φραγκάκης, εξηγώντας πως: «Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά αυτής της νέας εποχής είναι η ανάγκη για συνέργειες και συμπράξεις. Καθένας μόνος του μπορεί να καταφέρει ελάχιστα. Οι αλλαγές είναι πολλές κάποιες από αυτές τις βλέπουμε ήδη κάποιες δεν έχουν συμβεί ακόμα. Αλλάζει ο τρόπος με τον οποίο οι επισκέπτες επιλέγουν προορισμό. Αλλάζουν επίσης τα μέσα που χρησιμοποιούν προκειμένου να επιλέξουν προορισμό – τα ψηφιακά μέσα πια αποτελούν νούμερο ένα τρόπο. Επίσης αλλάζουν οι προτιμήσεις των επισκεπτών που είναι πιο απαιτητικοί, αυτό σημαίνει ότι οι περισσότεροι από αυτούς είναι και πιο ποιοτικοί. Άρα πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι»

Ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ν. Χανίων, Μανώλης Γιαννούλης ανέφερε ότι για τη νέα χρονιά η προκρατήσει δείχνουν καλά σημάδια. «Η φετινή χρονιά προδιαγράφεται ενθαρρυντική και πολύ αισιόδοξη. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η Ελλάδα είναι μέσα στις 5 καλύτερες χώρες για να ταξιδέψει κάποιος. Το brand name Ελλάδα είναι σταθερά στην πρώτη 5αδα από το 2022 όταν άρχισε να επανέρχεται ο τουρισμός. Είδαμε ότι το 2022 ήταν κοντά στο 2019 και ευελπιστούμε ότι η φετινή χρονιά θα πάει ακόμα καλύτερα. Το άλμα που έχει γίνει σε επίπεδο βελτίωσης των υπηρεσιών σε οποιοδήποτε τύπο καταλύματος επιβραβεύεται την εμπιστοσύνη των επισκεπτών» Επιπλέον ο κ. Γιαννούλης ανέφερε ότι σταδιακά αναμένεται να εξομαλυνθεί το πρόβλημα έλλειψης των εργαζομένων στον χώρο του τουρισμού, καθώς ήδη επανέρχονται όπως είπε στη δουλειά παλιοί εργαζόμενοι στον τουρισμό που είχαν φύγει την περίοδο της πανδημίας.

Η κ. Μαρίνα Βάλβη, Marketing Director της AEGEAN, δήλωσε: «Η AEGEAN αποτελεί ιδρυτικό μέλος της Σύμπραξης Τουρισμού για τα Χανιά αναγνωρίζοντας τη μοναδική δυναμική του προορισμού αλλά και το όραμα των ανθρώπων του τόπου για τον τουρισμό. Μπαίνοντας στην 5η χρονιά επιτυχούς συνεργασίας, χρονιά που σηματοδοτείται από την εξαιρετικής σημασίας ένταξη του ΕΟΤ στη Σύμπραξη, αισθανόμαστε περισσότερο σίγουροι από ποτέ ότι είμαστε μια ενωμένη ομάδα με κοινή στρατηγική και ένα στόχο. Να αναδείξουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την μοναδικότητα των Χανίων και να προσκαλέσουμε τους επισκέπτες από όλο τον κόσμο να ζήσουν την αυθεντικότητα του τόπου και των ανθρώπων του. Η AEGEAN θα συνεχίζει να συνδράμει στον κοινό αυτό στόχο, τόσο προσφέροντας προβολή σε όλα τα κανάλια επικοινωνίας της όσο και δημιουργώντας ένα δυνατό πρόγραμμα σύνδεσης των Χανίων όλο το χρόνο, μέσω των κόμβων της σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, αλλά και με απευθείας πτήσεις εσωτερικού και εξωτερικού το καλοκαίρι, όπως αυτή του Ισραήλ που θα ξεκινήσει σε λίγους μήνες από τη βάση των Χανίων».

Ο Ευθύμιος Λαμπαδιάρης, επικεφαλής Διεύθυνσης Hotels & Leisure Finance Division της Eurobank, επίσης ανέφερε ότι τα πρώτα σημάδια δείχνουν ότι το 2023 θα είναι μια εξαιρετική χρονιά. «Το γεγονός αυτό οφείλεται όχι μόνο στην περαιτέρω αύξηση των αφίξεων και των τουριστικών εσόδων στο αποκορύφωμα της σεζόν αλλά και στην επέκταση της τουριστικής περιόδου που φέτος αναμένεται να ξεκινήσει νωρίτερα. Παρά το γεγονός των δημοσιονομικών περιορισμών που βιώνει η Ε.Ε. έχουν ανοίξει σημαντικότατες νέες αγορές για τον τουρισμό, όπως πχ η αμερικάνικη αγορά που κινείται δυναμικά, κάτι που επηρεάζει θετικά και την αγορά των Χανίων. Το επενδυτικό ενδιαφέρον παραμένει ισχυρό και είναι ελπιδοφόρο ότι δε μιλάμε ως επί το πλείστον για τοποθετήσεις και εξαγορές υφιστάμενων ξενοδοχειακών μονάδων αλλά για προσανατολισμό σε νέες παραγωγικές επενδύσεις από Έλληνες και ξένους. Σε αυτό βοηθούν και σημαντικότατα εργαλεία που έχουμε στη διάθεσή μας όπως για παράδειγμα το Ταμείο Ανάκαμψης που προσφέρει εξαιρετικά ανταγωνιστικούς όρους σε χρηματοδοτήσεις νέων επενδυτικών έργων»

Τέλος και ο γενικός διευθυντής Ανάπτυξης της Fraport Greece, Γιώργος Βήλος υποστήριξε ότι η ίδια θετική τάση των στοιχείων για το αεροδρόμιο Χανίων, διαφαίνεται τονίζοντας ότι αναμένεται να έχουμε νέα δρομολόγια και νέες αεροπορικές εταιρείες που θα επιχειρήσουν για πρώτη φορά στο αεροδρόμιο Δασκαλογιάννης.

Η σύμπραξη ξεκίνησε με πρωτοβουλία της Ένωσης Ξενοδόχων Χανίων και της Marketing Greece με στόχο την καλύτερη δυνατή τουριστική προβολή του νομού. Μεγάλες εταιρείες συμμετέχουν στη σύμπραξη αυτή, όπως η Aegean και η Eurobank, ενώ πλέον συμμετέχει και ο ΕΟΤ. Πρόκειται για μια σύμπραξη που στόχο έχει να δώσει ένα μεγάλο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στα Χανιά όσον αφορά στην προβολή τους στο εξωτερικό.

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook