Κωνσταντίνος Συλιγάρδος Κωνσταντίνος
Συλιγάρδος

Κάμερες ασφαλείας δείχνουν πορείες τρένων,υπηρεσιακά έγγραφα αποκαλύπτουν ότι ο σταθμάρχης είχε και δεύτερη βάρδια που δεν πήγε ποτέ,μαρτυρίες λένε ότι την κρίσιμη ώρα δεν ήταν μόνος του,ηχογραφημένες συνομιλίες μεταξύ εργαζομένων δίνουν το στίγμα πριν το κακό και αποδεικνύουν ότι δεν έγινε ένα αλλά περισσότερα λάθη και ένα σωρό ντοκουμέντα που θα δούμε τις επόμενες μέρες να φωτίζουν το ακόμα περισσότερο το περιστατικό.

Από την πρώτη στιγμή έχω δηλώσει άσχετος περί σιδηροδρόμων μιας και δεν έχω ασχοληθεί ποτέ με τα θέματα αυτά,σιδηροδρομική παιδεία δεν έχω,και ταξιδιωτικές εμπειρίες ελάχιστες.

Με την απλή λογική όμως θέλω να παραθέσω δυο στοιχεία γιατί μπορεί να έχουν ειπωθεί ωστόσο δεν τα έχω ακούσει ίσως.

Να τονίσω όμως,χωρίς να έχω διάθεση να υπερασπιστώ κανένα (πολιτεία,πολιτικούς και εργαζόμενους) που έτσι κι αλλιώς είναι δουλειά άλλων.

1ον: Το ίδιο ανεπαρκές σύστημα καθοδηγούσε εδώ και δεκαετίες τα τρένα στην Ελλάδα χωρίς ευτυχώς προηγούμενο ατύχημα.

2ον: Το ίδιο ανεπαρκές σύστημα θα καθοδηγεί τα τρένα στην Ελλάδα και στην συνέχεια μέχρις ότου υπάρξει το ξήλωμα του σημερινού σιδηροδρομικού status και την αντικατάσταση του από ένα νέο και σύγχρονο.

Ερώτημα πρώτο: Μπορεί να γίνει Shut down (Απενεργοποίηση) στο δίκτυο μέχρι την αντικατάσταση του συστήματος ελέγχου;

Ερώτημα δεύτερο: Ποιος θα εγγυηθεί ότι αύριο δεν θα ξανασυμβεί αφού συνέβη μια φορά το ίδιο ή παρόμοιο λάθος;

3ον: Ακούμε ότι στο θάλαμο διακυβέρνησης του επιβατικού τρένου εκτός από τον μηχανοδηγό επέβαιναν κι άλλοι συνάδελφοι του.

Ερώτημα τρίτο: Κανείς από αυτούς δεν αναρωτήθηκε γιατί έγινε αυτή η επιλογή της συγκεκριμένης γραμμής καθόδου ώστε να επικοινωνήσει τηλεφωνικά με τον συνάδελφο της εμπορικής αμαξοστοιχίας που κατέβαινε να τον ρωτήσει απλά «που πάμε ρε συνάδελφε που είσαι τώρα ρε φίλε» με δεδομένο ότι συνέβαινε κάτι «ανάποδο»

Διότι ο Σταθμάρχης έκανε λάθος είναι αντιληπτό.

Οι μηχανοδηγοί;

Ο «active» άντε,το θεώρησε και αυτός φυσιολογικό! Οι συνάδελφοι του που λέγεται ότι ήταν μαζί του;

Δεν αναρωτήθηκε κανείς;

Απαρχαιωμένο το σύστημα το καταλάβαμε, αλλά τα κινητά τηλέφωνα ή άλλοι τρόποι επικοινωνίας ήταν σε λειτουργία.

Διαβάζοντας τα ρεπορτάζ βρίσκω προσωπικά πολλά «κενά» στην λειτουργία όλων,που αποδεικνύουν ότι για να συμβεί το κακό σε τέτοιες περιπτώσεις δεν αρκεί ένα λάθος ή μια παράλειψη.

Πρέπει όλες οι διαφορετικές «εξισώσεις» να «ευθυγραμμιστούν» για να βγει το ένα και μοναδικό αποτέλεσμα.

Ήταν σίγουρα στραβό το κλήμα,το φαγε και ο γάιδαρος!

Κάπου στις αρχές της δεκαετίας του 1990 αν δεν κάνω λάθος στην κυβέρνηση Κων/νου Μητσοτάκη ο τότε υπουργός Στέφανος Μάνος είχε πει ότι ο ΟΣΕ πρέπει να κλείσει «χτες»διότι μας κοστίζει περισσότερο απ ότι αν πηγαίναμε έναν έναν τους επιβάτες με ταξί από Αθηνα – Θεσσαλονίκη και αντίστροφα!

Φαντάζομαι ότι αντιλαμβάνεστε και ίσως θυμάστε,ότι πέσανε όλοι να τον φάνε που θα έβαζε λουκέτο στην «χρυσή» επιχείρηση.

Ο Μάνος δεν ήθελε να κλείσει τον ΟΣΕ.

Ήθελε όμως να καταδείξει πόσο κοστοβόρος είναι,χωρίς λόγο όπως τα περισσότερα πράγματα στην Ελλάδα.

Εννοείται ότι δεν τον άφησε ποτέ κανείς ούτε να το ξαναπεί!

Και κάτι τελευταίο!

Παρακολουθώ σχόλια και αναφορές στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Μια μεγάλη μερίδα της κοινωνίας που μισεί τους πάντες,τους υποψιάζεται και θέλει το κεφάλι τους στην κρεμάλα,διακρίνεται από ανεπάρκεια γενικής γνώσης και βασικής αντίληψης (οι περισσότεροι δεν ομιλούν στοιχειωδώς την Ελληνική ούτε ξέρουν να την γράφουν φτάνουν στα όρια του αναλφαβητισμού) έχουν υποστεί παράλληλα πολλαπλό «ψεκασμό» και μάλλον ράντισμα με «βαριά φάρμακα» αλλά θέλουν να σώσουν την χώρα από αυτούς που οι ίδιοι έχουν ψηφίσει.

Εδώ ταιριάζει το σύνθημα του τοίχου «ΠΑΣΟΚ ΣΩΣΕ ΜΑΣ» όπου κάπου το έχω διαβάσει και ως «ΠΑΣΩΚ ΣΟΣΑΙ ΜΑΣ»

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook