Ανησυχία για την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Κρήτης επικρατεί τον τελευταίο καιρό στους κόλπους των επαγγελματιών των Χανίων, με την ΟΕΒΕΝΧ να διατυπώνει σε χθεσινή της ανακοίνωση προς τους φορείς τη δυσαρέσκειά τους και το αίσθημα αδικίας που αισθάνονται οι επαγγελματίες από το γεγονός ότι στα Χανιά εκτελείται δρομολόγιο σε έναν μόνο προορισμό ενώ στο Ηράκλειο πραγματοποιούνται καθημερινά πάνω από 10 δρομολόγια για διάφορους προορισμούς. Μάλιστα στην ανακοίνωσή της η ΟΕΒΕΝΧ πέρα από την αποχώρηση των Μινωικών Γραμμών έκανε λόγο για «υποβάθμιση εκ μέρους της Α.Ν.Ε.Κ. του συγκεκριμένου δρομολογίου».

Σύμφωνα με πληροφορίες η ανακοίνωση αυτή, απηχούσε την ανησυχία που έχει προκύψει το τελευταίο διάστημα σε επαγγελματίες των Χανίων από τη διάχυση μιας πληροφορίας που έκανε λόγο για απομάκρυνση του ενός εκ των δυο πλοίων της ΑΝΕΚ από το δρομολόγιο Σούδα – Πειραιά, αφήνοντας τη γραμμή μόνο με ένα πλοίο και μείωση δρομολογίων.

Η πληροφορία αυτή ήρθε να «κουμπώσει» στο ήδη ταραγμένο κλίμα που υπήρξε με την απομάκρυνση των μινωικών γραμμών και την ελλιπή ακτοπλοϊκή σύνδεση των Χανίων με περισσότερους προορισμούς (νησιά) πέρα από αυτόν του Πειραιά.

Την ίδια στιγμή η ανακοίνωση αυτή και ο ισχυρισμός για υποβάθμιση του δρομολογίου από την ΑΝΕΚ, φαίνεται ότι προκάλεσε έκπληξη στους ανθρώπους της ναυτιλιακής εταιρείας, καθώς όπως υποστηρίζουν δεν πρόκειται να εγκαταλείψει τη γραμμή κανένα από τα πλοία της ΑΝΕΚ που εκτελούν το συγκεκριμένο δρομολόγιο. Η σύγχυση αυτή ενδεχομένως προκλήθηκε από το γεγονός ότι το ένα από τα δυο πλοία, το ΕΛΥΡΟΣ, θα σταλεί για δεξαμενισμό, 3 μέρες και συγκεκριμένα από τις 8-11 Απριλίου. Πρόκειται για υποχρεωτική επιθεώρηση στην οποία πρέπει να υποβληθεί το πλοίο.

Σύμφωνα μάλιστα, με κύκλους της ΑΝΕΚ, το υπουργείο φέρει ευθύνη για τις ημέρες εκείνες, καθώς ενώ γνώριζε για τον δεξαμενισμό του ΕΛΥΡΟΣ (καθώς πρόκειται για μια προγραμματισμένη διαδικασία που παίρνει έγκριση πρώτα από το υπουργείο) δε μερίμνησε και έδωσε πράσινο φως στις Μινωικές Γραμμές να αποχωρήσουν από τη γραμμή νωρίτερα, ενώ αυτό θα μπορούσε να γίνει μετά τον τριήμερο δεξαμενισμό και την επιστροφή του πλοίου της ΑΝΕΚ στο δρομολόγιο.

Από εκεί και πέρα ζητούμενη παραμένει η δυνατότητα ακτοπλοϊκής σύνδεσης με τα υπόλοιπα νησιά που εύλογα ζητούν επαγγελματίες του νομού. Είναι θέμα που έχει πέσει στο τραπέζι του διαλόγου, όμως όπως αναφέρουν πηγές της εταιρείας αυτή είναι μια απόφαση που πρέπει να ληφθεί από κοινού με την κοινοπραξία η οποία διαθέτει τα κατάλληλα πλοία (μικρότερα ή ταχύπλοα) καθώς οι λιμενικές εγκαταστάσεις των νησιών είναι τέτοιες που κάνουν πολύ δύσκολο τον ελλιμενισμό πλοίων με μεγάλο μέγεθος όπως αυτών της ΑΝΕΚ.

Τ.Λ.

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook