Με μία κίνηση που ταράζει τα νερά της Αδριατικής και αποδεικνύει ότι στη θάλασσα... δεν υπάρχουν αδιέξοδα, η ΑΝΕΚ, προκειμένου να επιβιώσει του ανταγωνισμού, αποφάσισε να ναυλώσει πλοίο υπό ιταλική σημαία και να το δρομολογήσει στη γραμμή Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Βενετία.

Πρόκειται για το πλοίο Coraggio το οποίο ανήκει στη ναυτιλιακή εταιρεία Grandi Navi Veloci του Αλντο Γκριμάλντι με έδρα τη Γένοβα. Ναυπηγήθηκε το 2007 και έχει μήκος 199 μέτρα και πλάτος 26 μέτρα, ενώ μπορεί να μεταφέρει και περίπου 30 φορτηγά περισσότερα από το «Κρήτη Ι», το οποίο και αντικαθιστά. Το «Κρήτη Ι» αναμένεται να ναυλωθεί, όπως αναφέρουν στελέχη της ΑΝΕΚ.

«Το γεγονός ότι στην Αδριατική φτάσαμε στο σημείο να είναι προτιμότερο για μία εταιρεία να ναυλώνει πλοίο με ιταλική σημαία αντί να λειτουργεί το δικό της ελληνικό πλοίο, πρέπει να μας προβληματίσει όλους ιδιαίτερα», δηλώνει στη «Ν» ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), Μιχάλης Σακέλλης.

Τούτο οφείλεται αφενός στις υποχρεώσεις που επιβάλλονται στα ελληνικά πλοία από την ελληνική νομοθεσία και αφετέρου -και ίσως κυρίως- στο γεγονός ότι το ιταλικό κράτος ενισχύει τη ναυτιλία του επιδοτώντας τις εργοδοτικές εισφορές και λαμβάνοντας μέτρα ενίσχυσης της ρευστότητας των εταιρειών, γεγονός που καθιστά το ιταλικό πλοίο ανταγωνιστικότερο, προσθέτει ο κ. Σακέλλης.

Στη συνέχεια παραθέτει ορισμένα στοιχεία που αποδεικνύουν το πόσο έχει υποχωρήσει η ελληνική σημαία στις συγκεκριμένες γραμμές. Σήμερα, αναφέρει, στην Αδριατική είναι δρομολογημένα μόνο έξι πλοία με ελληνική σημαία, σε αντίθεση με 27 που ήταν πριν από 10 χρόνια. Δηλαδή παρατηρούμε να συμβαίνει σήμερα στην Αδριατική ό,τι ακριβώς συνέβη και στην κρουαζιέρα, δηλαδή να εξαφανίζονται τα ελληνικά πλοία.

Το θέμα είναι πολύ σοβαρό και θα υπάρξουν αρνητικές εξελίξεις και στην ακτοπλοΐα μας, εάν δεν ληφθούν άμεσα μέτρα βελτίωσης της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού πλοίου και εάν η ελληνική κυβέρνηση δεν δείξει το ανάλογο ενδιαφέρον, εφαρμόζοντας ανάμεσα σε άλλα και μέτρα ενίσχυσης των ελληνικών πλοίων παρόμοια με αυτά που ισχύουν και εφαρμόζονται σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, τονίζει ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ.

Η διοίκηση της ΑΝΕΚ πάντως προχώρησε στην κίνηση αυτή με γνώμονα το μικρότερο κόστος που σημαίνει για την εταιρεία η ναύλωση του πλοίου, καθώς θα είναι επανδρωμένο με βάση τις προβλέψεις της ιταλικής σημαίας, θα απασχολεί περί τα 60 άτομα, ενώ αν ήταν στην ελληνική σημαία θα έφτανε κοντά στα 85. Η ΑΝΕΚ αποφάσισε να επανδρώσει το πλοίο όχι μόνο με Ιταλούς αλλά και με 30 περίπου Ελληνες ναυτικούς οι οποίοι θα απασχοληθούν στο ξενοδοχειακό τμήμα του πλοίου.

Η κίνηση αυτή δεν ήρθε ως κεραυνός εν αιθρία, καθώς τα στελέχη των ελληνικών ακτοπλοϊκών εταιρειών, πολύ καιρό τώρα, μελετούσαν ενδελεχώς το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας του ιταλικού νηολογίου. Από τις πρώτες διαπιστώσεις εκτιμούν ότι το εργατικό κόστος ενός πλοίου με ιταλική σημαία είναι πολύ χαμηλότερο ενός αντίστοιχου πλοίου με ελληνική σημαία.

Αφενός το ιταλικό πλοίο απασχολεί λιγότερο πλήρωμα, αφετέρου απολαμβάνει και οικονομικά οφέλη (επιδοτήσεις ασφαλιστικών εισφορών, κ.λπ.) που δεν απολαμβάνει το ελληνικό πλοίο.

naftemporiki.gr