Στο «μικροσκόπιο» των νομικών του Υπουργείου Υποδομών, θα τεθεί η απόφαση του ΣτΕ με την οποία έγινε αποδεκτή η προσφυγή εταιρείας κατά της ανάθεσης του έργου επέκτασης του αεροδρομίου Χανίων «Γ.Δασκαλογιάννης» σε άλλη εταιρεία.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, στην απόφαση αναφέρεται ότι το ΣτΕ «αναστέλλει την εκτέλεση της απόφασης του αρμόδιου αναπληρωτή υπουργού Σταύρου Καλογιάννη περί του διαγωνισμού από τις 23 Αυγ 2012, διατάσσει τη μη κατακύρωση του διαγωνισμού και τη μη υπογραφή της σύμβασης με τη ΝΕΜΕΣΙΣ ΑΤΕ και απορρίπτει την παρέμβαση της ΝΕΜΕΣΙΣ.»

Εάν, η απόφαση του ΣτΕ αφορά μόνο την απόφαση του κ.Καλογιάννη με την οποία τον περασμένο Αύγουστο απέρριψε ένστανση της ΑΚΤΩΡ και κατακύρωσε το έργο στην ΝΕΜΕΣΙΣ, τότε ίσως να μην χρειαστεί νέα δημοπρασία και να μην δημιουργηθεί πρόβλημα με τις προθεσμίες του ΕΣΠΑ.

Αρκεί μια νέα υπουργική απόφαση με την οποία ο διαγωνισμός θα κατακυρώνεται στον δεύτερο μειοδότη με τον οποίο και θα υπογραφεί η σύμβαση το ταχύτερο δυνατόν.

Άλλωστε όπως είχε δηλώσει στο Flashnews.gr ο βουλευτής Χανίων της ΝΔ κ.Χρήστος Μαρκογιαννάκης, «εμάς δεν μας ενδιαφέρει ποια εταιρεία θα εκτελέσει το έργο, αλλά το να γίνει το έργο».

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο αντιπεριφερειάρχης Χανίων κ.Απόστολος Βουλγαράκης δήλωσε σήμερα στο Flashnews.gr : «Το έργο θα γίνει. Αυτό είναι σίγουρο. Εμάς δεν μας ενδιαφέρει το όνομα της εταιρείας».

Όμως εάν, βάση της απόφασης, ακυρώνεται ο διαγωνισμός, τότε είναι βέβαιο ότι μέχρι να προκηρυχθεί, να διεξαχθεί και να φτάσει στην υπογραφή της σύμβασης, θα έχει «τελειώσει» το πρόγραμμα ΕΣΠΑ και θα έχει χαθεί το έργο μαζί με τα 110.000.000 ευρώ.

Σε αυτή την περίπτωση οι επιπτώσεις θα είναι εξαιρετικά αρνητικές για την αναπτυξιακή προοπτική της Κρήτης με δεδομένο το ότι τα τελευταία χρόνια και παρά την κρίση, το αεροδρόμιο Χανίων είναι από τα λίγα της χώρας στα οποία καταγράφεται διαρκής αύξηση αφίξεων από το εξωτερικό.

Ήδη, τις περιόδους αιχμής του καλοκαιριού, οι υφιστάμενες εγκαταστάσεις λειτουργούν στο όριο, με αποτέλεσμα οι επισκέπτες από το εξωτερικό να ταλαιπωρούνται, περιμένοντας για πολλή ώρα στην ουρά έως ότου εξυπηρετηθούν.

Συνάντηση Καλογιάννη - Βιρβιδάκη

Όπως γνωστοποίησε ο βουλευτής Χανίων της ΝΔ κ.Κυριάκος Βιρβιδάκης, σήμερα συναντήθηκε με τον αναπληρωτή Υπουργό Ανάπτυξης και Υποδομών κ. Σταύρο Καλογιάννη «και συζήτησαν το θέμα του έργου της επέκτασης του αεροδρομίου Χανίων.

Ο αναπληρωτής Υπουργός ενημέρωσε τον κ. Κυριάκο Βιρβιδάκη ότι έχει αναθέσει το θέμα στο νομικό σύμβουλο.

Ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας και Πρόεδρος της Διαρκούς Επιτροπής Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης επανέλαβε στον Αναπληρωτή Υπουργό τη μεγάλη σημασία την οποία έχει το συγκεκριμένο έργο για την ανάπτυξη του Νομού και όχι μόνο, και παρακάλεσε τον Αναπληρωτή Υπουργό να τον ενημερώνει για όλες τις εξελίξεις πάνω στο θέμα τονίζοντας ότι θα εκτιμούσε ιδιαίτερα να υπάρξει ενημέρωσή του ακόμα και σήμερα.

Ο κ. Καλογιάννης διαβεβαίωσε τον κ. Βιρβιδάκη ότι θα έχει συνεχή ενημέρωση πάνω στο συγκεκριμένο θέμα.»

Σύντομο ιστορικό του έργου επέκτασης του αεροδρομίου

Η απόφαση για το έργο επέκτασης του αεροδρομίου «Γιάννης Δασκαλογιάννης» είχε ληφθεί πριν από πέντε περίπου χρόνια και για το σκοπό αυτό είχαν «δεσμευθεί» 100 εκατομ ευρώ, ενώ στην συνέχεια εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ 2007-2013.

Από τότε το θέμα πέρασε από χίλια-μύρια κύματα και από «περίεργα» γραφειοκρατικα προσκόμματα, μεχρι να φτάσει στην δημοπρασία που έγινε τον Απρίλιο του 2012.

Στην δημοπρασία πρώτη αναδείχθηκε η εταιρεία Κυπριακών συμφερόντων ΝΕΜΕΣΙΣ η οποία προσέφερε έκπτωση 48,48%. Δεύτερη ήρθε η εταιρεία ΑΚΤΩΡ (θυγατρική του ομιλου Ελλάκτωρ, συμφερόντων του κ.Μπόμπολα) και ακολούθησαν οι εταιρείες ΕΚΤΕΡ και ΤΕΡΝΑ με χαμηλότερα ποσοστά εκπτώσεων, πλην όμως, όλα άνω του 40%.

Στην συνέχεια η ΑΚΤΩΡ κατέθεσε προσφυγή στο Υπουργείο Υποδομών, η οποία όμως απορρίφθηκε και ο αναπληρωτής Υπ.Υποδομών κ.Καλογιάννης κατακύρωσε οριστικά το έργο στην ΝΕΜΕΣΙΣ.

Στην ένστασή της, μεταξύ άλλων η ΑΚΤΩΡ υποστήριξε ότι η μειοδό́τρια εταιρεία δεν διαθέ́τει την ικανότητα να εκτελέσει το επίδικο έ́ργο επειδή́ αποτελεί μια μικρομεσαία εταιρεία που εκτελεί έργα οδοποιΐας και ουδέποτε έχει εκτελέσει αεροδρόμιο, όπως το προκείμενο. Επίσης ο κύκλος εργασιών της μειοδότριας εταιρείας το 2010 ανερχόταν σε μόλις 66.778.187,00 ευρώ και το 2011 σε 59.190.239,00 ευρώ, με αποτέλεσμα ο τζίρος της να είναι καταφανώς μικρότερος του προϋπολογισμού του επίδικου εργου.

Δείτε ΕΔΩ ολόκληρη την απόφαση του κ.Καλογιάννη με την οποία απόρριψε την ένστανση της ΑΚΤΩΡ

Ακολούθησε η προσφυγή της ΑΚΤΩΡ στο Συμβούλιο της Επικρατείας όπου η προσφυγή της έγινε αποδεκτή.

Το έργο επέκτασης του Αεροδρομίου

Ο συνολικός προυπολογισμός ανέρχεται σε 110.085.000 ευρώ με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ.

Η διάρκεια κατασκευής του είναι 30 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.

Στο τεχνικό αντικείμενο του έργου περιλαμβάνονται :

α) επέκταση του υφιστάμενου κτιρίου, αεροσταθμού κατά 18.000 μ2 (από 13.325 μ2 σήμερα στα 31.572 μ2).
β)Διαμόρφωση και αναδιαμόρφωση του συνολικού περιβάλλοντος χώρου.
γ) Κατασκευή νέου κτιρίου πύργου ελέγχου, συνολικής επιφάνειας 2.000 μ2.
δ) Κατασκευή νέου κτιρίου αμαξοστασίου, συνολικής επιφάνειας 2.600 μ2.
ε) Κατασκευή νέου κτιρίου φύλαξης απορριμμάτων 484 μ2.

Ναπολέων Σαραντίδης
[email protected]