Στη σημερινή γενική συνέλευση θα λάβουν τις οριστικές αποφάσεις τους οι ιδιοκτήτες Φορτηγών Δημόσιας Χρήσης αναφορικά με την απεργία διαρκείας που έχουν εξαγγείλει αρχής γενομένης από αύριο Δευτέρα, 10 Δεκεμβρίου.

Οι ιδιοκτήτες φορτηγών αντιδρούν στις ρυθμίσεις που εισήγαγε το Υπουργείο Μεταφορών στο πολυνομοσχέδιο σχετικά με την άρση των περιορισμών στη μίσθωση μικρών φορτηγών.

Επί του θέματος μάλιστα είχαν μια μαραθώνια συνάντηση, το βράδυ της Παρασκευής, με το γενικό γραμματέα του υπουργείου Μεταφορών, Νίκο Σταθόπουλο, η οποία τελικώς δεν είχε αποτέλεσμα, καθώς το υπουργείο δεν μπορεί να διαφοροποιήσει τις σχετικές ρυθμίσεις, δεδομένου ότι αποτελούν «μνημονιακή υποχρέωση».

Όπως δήλωσε ο γενικός γραμματέας Ν. Σταθόπουλος, υπήρξε μια διεξοδική συζήτηση πάνω στα αιτήματά τους, ωστόσο όμως οι ρυθμίσεις που ψηφίστηκαν πρόσφατα στη Βουλή και αποτελούν νόμο σαφώς και δεν μπορούν να αναιρεθούν. «Υπάρχει διάθεση από πλευράς του υπουργείου να βρεθούν λύσεις σε επιμέρους ζητήματα που θέτουν ώστε να διευκολυνθεί ο κλάδος στο σύνολό του

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Χερσαίων Μεταφορών Πέτρος Σκουληκίδης, δήλωσε ότι η συζήτηση που είχαν με το υπουργείο δεν είχε θετική έκβαση. «Με την άρση των περιορισμών ως προς τον ελάχιστο χρόνο μίσθωσης μικρών φορτηγών, πλήττονται ιδιαίτερα 7.000-8.000 μικροί μεταφορείς. Επίσης, πλέον θα μπορούν να ενοικιάζονται αυτοκίνητα ή στόλοι αυτοκινήτων, ανεξαρτήτως τονάζ, τα οποία θα είναι πολύ δύσκολο να αστυνομευτούν. Με τις ρυθμίσεις αυτές μας τελειώνουν, μας παίρνουν το μεροκάματο» είπε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε πως αναμένουν και γραπτώς τις θέσεις του υπουργείου για να αποφασίσουν την περαιτέρω στάση τους.

Αναλυτικότερα, οι ιδιοκτήτες φορτηγών ΔΧ διαμαρτύρονται για την άρση των περιορισμών ως προς τον ελάχιστο χρόνο μίσθωσης μικρών φορτηγών, ως 3,5 τόνους, από επιχειρήσεις και ιδιώτες καθώς και για την ρύθμιση που επιτρέπει την μίσθωση φορτηγών οχημάτων στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές, χωρίς οδηγό.

Από την πλευρά τους οι παράγοντες του υπουργείου τονίζουν πως με τις αλλαγές αυτές προωθείται εκσυγχρονισμός του πλαισίου, ώστε να ακολουθηθεί η κοινή Ευρωπαϊκή πολιτική. Με την εξάλειψη των περιορισμών αυτών αναμένεται ότι:
-θα τονωθεί η ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων,
-θα δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για μείωση στο κόστος του προϊόντος και άρα στην τελική τιμή του προϊόντος,
-θα επιτευχθεί καλύτερη και πληρέστερη κάλυψη των αναγκών των καταναλωτών και
-θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας σε σχετιζόμενες με αυτή τη δραστηριότητα επιχειρήσεις.

Ήδη πάντως υπάρχουν αντιδράσεις για τη διαφαινόμενη νέα απεργία των φορτηγών. Πρώτος τάχθηκε κατά των όποιων δυναμικών κινητοποιήσεων ο πρόεδρος της ΚΕΕΕ και του ΕΒΕΑ Κωνσταντίνος Μίχαλος, ο οποίος δήλωσε πως στην παρούσα εξαιρετικά δυσμενή συγκυρία για την ελληνική αγορά, μια απεργία διαρκείας των φορτηγών θα δώσει τη χαριστική βολή στην πλειονότητα των ελληνικών επιχειρήσεων που μάχονται να επιβιώσουν και ελπίζουν σε μια μικρή έστω ανάκαμψη του τζίρου τους κατά την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων.


protothema.gr