Την επαναφορά της βάσης του «10» για την εισαγωγή σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ προαναγγέλλει με συνέντευξή του στο «Πρώτο Θέμα» ο υπουργός Παιδείας, Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος. «Τα ισχυρά τμήματα των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ προϋποθέτουν κι ένα μίνιμουμ προϋποθέσεων εισαγωγής.

Γι’ αυτό και προσανατολιζόμαστε να τεθεί η βάση του 10 ως ελάχιστη προϋπόθεση εισαγωγής των υποψηφίων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση», δήλωσε χαρακτηριστικά ο υπουργός.

Τα σημαντικότερα αποσπάσματα της συνέντευξης του υπουργού παιδείας:

Η βάση του 10 θα επανέλθει στις Πανελλήνιες Εξετάσεις;

Τα ισχυρά τμήματα των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ προϋποθέτουν κι ένα μίνιμουμ προϋποθέσεων εισαγωγής. Γι’ αυτό και προσανατολιζόμαστε να τεθεί η βάση του 10 ως ελάχιστη προϋπόθεση εισαγωγής των υποψηφίων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Επαναφέρετε επίσης τις μεταγραφές στα Πανεπιστήμια;

Στο πλαίσιο των μέτρων που λαμβάνουμε για την δοκιμαζόμενη από την κρίση ελληνική οικογένεια, δίνουμε τη δυνατότητα μετεγγραφής στους εισακτέους της φετινής χρονιάς, με βάση οικονομικά και κοινωνικά κριτήρια. Για πρώτη φορά καθιερώνουμε το κατά κεφαλή εισόδημα ως κριτήριο προκειμένου να είμαστε δίκαιοι για τις πολύτεκνες οικογένειες, όπως και για τις μονογονεϊκές, όπου το κατά κεφαλή εισόδημα διπλασιάζεται. Επίσης, υπάρχει μέριμνα για τους φοιτητές που οι γονείς τους έχασαν τις δουλειές τους εντός του 2012, γι’ αυτούς που έχουν και τους δύο γονείς ανέργους ή ο ένας εκ των δύο είναι χωρίς δουλειά για τουλάχιστον έναν χρόνο. Ο στόχος είναι να βοηθήσουμε τις οικογένειες εκείνες που έχουν πληγεί περισσότερο από την οικονομική κρίση χωρίς να επιβαρύνουμε τα τμήματα των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ με παραπάνω από 10% των εισακτέων τους. Αφιερώσαμε πάρα πολύ χρόνο και μελετήσαμε το ζήτημα διεξοδικά προκειμένου να είμαστε δίκαιοι και να επωφεληθούν του μέτρου αυτοί που έχουν τη μεγαλύτερη ανάγκη.

Υπάρχει σχέδιο για συγχωνεύσεις σχολείων στην Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Πότε και με ποια κριτήρια;

Το κριτήριο είναι η δυνατότητα εφαρμογής του ολοήμερου σχολείου και ενιαίου αναμορφωμένου προγράμματος στο σύνολο των σχολείων της χώρας. Η δυνατότητα ενός σύγχρονου ψηφιακού σχολείου, χωρίς ελλείψεις, προϋποθέτει, πολυθέσια σχολεία, οπότε θα γίνουν συγχωνεύσεις, όπου είναι απαραίτητες, εν όψει της επόμενης σχολικής χρονιάς, χωρίς να αγγίξουν φυσικά περιοχές της ορεινής και της νησιωτικής Ελλάδας.



ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ