Η Τουρκία προσελκύει πολλούς γερμανούς επενδυτές. Θεωρείται χώρα – υπόδειγμα σε ότι αφορά την οικονομική ανάπτυξη. Διαθέτει μια δυναμική αγορά με νεαρό σε ηλικία, ενθουσιώδη και καλά μορφωμένο πληθυσμό.

«Με καλή υποδομή»

Ιδιαίτερα η Κωνσταντινούπολη, που ο Βόσπορος τη χωρίζει σε ευρωπαϊκό και σε ασιατικό τμήμα, είναι έδρα πολλών γερμανικών επιχειρήσεων, όπως παραδείγματος χάριν της Henkel τα πενήντα τελευταία χρόνια.

Tα σούπερ μάρκετ της πόλης είναι γεμάτα με προϊόντα της εταιρείας, σαμπουάν, προϊόντα βαψίματος μαλλιών καθώς και απορρυπαντικά σε κάθε εκδοχή. Εκτός από το Persil η Henkel παρασκευάζει στην Τουρκία και τη δική της μάρκα, το Tursil. Όπως δηλώνει ο τούρκος πρόεδρος της αντιπροσωπείας Χάσλαν Αλεμντάρ, τα τελευταία πέντε χρόνια ο ετήσιος τζίρος ανέβηκε στο 10%.

«Διαθέτουμε ένα μεγάλο πληθυσμό σε μια γοργά αναπτυσσόμενη χώρα», τονίζει ο Αλεμντάρ. «Και παράλληλα έναν νεαρής ηλικίας πληθυσμό που αλλάζει συνεχώς, σε ότι αφορά τις συνήθειες αγοράς, τη μόδα και τον τρόπο που περνά την καθημερινότητά του. Γι αυτό και η Τουρκία είναι σημαντική αγορά για την Henkel».

Ένα από τα τρία εργοστάσια παρασκευής βρίσκεται λίγα χιλιόμετρα μακριά από το κέντρο της Πόλης. Εδώ κατασκευάζει βιομηχανική κόλα. Η Τουρκία γενικότερα θεωρείται χώρα με ευνοϊκές συνθήκες για βιομηχανική παραγωγή. Με καλή υποδομή και πολλούς προμηθευτές.

Χαμηλά εργατικά

Οι εργαζόμενοι είναι πολύ παραγωγικοί και το κυριότερο κερδίζουν λιγότερο από ότι οι συνάδελφοί τους στη Γερμανία. «Στην Τουρκία οι δουλειές πάνε καλά», λεει ο Μεχμέρ Γιλμάζ, επικεφαλής παραγωγής της Henkel. «Γι αυτό και η Henkel επενδύει δυναμικά στην παραγωγή και στην επιχείρηση».

Παρά τους υψηλούς τζίρους οι άνθρωποι της εταιρείας ξέρουν ότι δεν μπορούν να επαναπαυτούν στα κεκτημένα. «Ακόμη και οι ανταγωνιστές μας ξέρουν ότι η Τουρκία διαθέτει επιχειρηματικά θέλγητρα», λεει ο Χασάν Αλεμντάρ. «Άρα πρέπει να δούμε πώς θα αντέξουμε τον σκληρό ανταγωνισμό. Και παράλληλα να ικανοποιήσουμε τις ανάγκες των πελατών μας».

Η Henkel δεν είναι μόνη της. Μεγάλες γερμανικές εταιρείες, όπως η Bosch ή η Siemens γράφουν στην χώρα επιχειρηματική ιστορία 100 χρόνων. Σήμερα 4.700 γερμανικές εταιρείες επενδύσουν στην Τουρκία, τόσες όσο σε καμιά άλλη χώρα, με επενδύσεις που φτάνουν τα 6 δισεκατομμύρια ευρώ.

 

skai.gr