Πολλές φορές αναρωτιόμαστε, ποια άσκηση είναι η καλύτερη, ποια άσκηση  θα μας βοηθήσει να επιτύχουμε τους στόχους μας όσο το δυνατόν πιο γρήγορα;

Μια γενική απάντηση, σύμφωνα με τον κ. Σπαντιδέα Αναστάσιο, παθολόγο, διδάκτωρ πανεπιστήμιου, είναι ότι “Κάθε άσκηση που θέτει σε λειτουργία όλους τους μύες και τις αρθρώσεις του σώματος θεωρείται κατάλληλη. Από απλό γρήγορο βάδισμα μέχρι το ελαφρύ τρέξιμο, το ποδήλατο, το κολύμπι, το τένις, το μπάσκετ, το βόλεϊ, το ποδόσφαιρο, η προπόνηση με αντιστάσεις όλα μπορούν να προσφέρουν τα ευεργετικά τους αποτελέσματα αρκεί να γίνονται τακτικά και να έχουν κάποια διάρκεια.  Τουλάχιστον τρεις φορές την εβδομάδα θα πρέπει να ασκείται το άτομο για τουλάχιστον 30 λεπτά κάθε φορά”.

Αν θέλουμε όμως να δώσουμε πιο ιδιαίτερες απαντήσεις πρέπει να γνωρίζουμε τι στόχους θέτει το άτομο που θέλει να ασκηθεί. Έτσι αν στόχος είναι ‘‘η μείωση του σωματικού λίπους’’, τότε απαραίτητη είναι η αεροβική άσκηση σε συνδυασμό με αντιστάσεις. Αν στόχος είναι η ‘‘ενίσχυση των κοιλιακών και ραχιαίων μυών’’ τότε προγράμματα όπως το Pilates ή ατομικά και ομαδικά προγράμματα εξάσκησης των μυών αυτών είναι κατάλληλα. Αν στόχος είναι ‘‘η αύξηση της μυϊκής μάζας’’ τότε ειδικά προγράμματα με αντιστάσεις μπορούν να βοηθήσουν. Αν θέλει να βελτιωθεί ‘‘γενικά η φυσική κατάσταση  του’’ τότε οποιαδήποτε μορφή κίνησης μπορεί να δώσει θετικά αποτελέσματα.

Επομένως «καλύτερη άσκηση» είναι εκείνη που μας φέρνει πιο γρήγορα, κοντά στους στόχους μας. Όσον αφορά τους στόχους είναι σημαντικό να είναι ρεαλιστικοί και να δίδεται ο απαραίτητος χρόνος για την επίτευξη τους. Στον καθορισμό ρεαλιστικών στόχων αλλά και στο πως θα τους φτάσουμε, απαραίτητη είναι η συνεργασία και η καθοδήγηση από ειδικευμένους καθηγητές φυσικής αγωγής.

Είναι επίσης   απαραίτητο, το είδος της άσκησης και ο χώρος που θα επιλέξει ο ασκούμενος, να του είναι ευχάριστα, και να του δημιουργούν θετικά συναισθήματα.

Έτσι η άσκηση δεν θα είναι καταπιεστική θα τον διασκεδάζει και θα μπορέσει πιο εύκολα να την εντάξει στην καθημερινότητα του.

Επιβάλλεται ακόμα για κάθε αγύμναστο άτομο που αποφασίζει να ασκηθεί να περνάει μια βασική ιατρική εξέταση για τον αποκλεισμό σοβαρής πάθησης.

Επιλέξτε επομένως την άσκηση που σας ταιριάζει και μην ξεχνάτε τα οφέλη που προσφέρει η άσκηση είναι πάρα πολλά και δεν υπάρχει καμία δικαιολογία για κανέναν να στερεί από τον εαυτό του τα ευεργετικά της αποτελέσματα.  

Αντώνης Βουρδουμπάκης
Καθηγητής φυσικής αγωγής
Personal trainer 

 

ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΟ “palmos”