Casus belli χαρακτηρίζει η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία το νομοσχέδιο που επιφέρει ριζικές αλλαγές στην Ελληνική ακτοπλοία και ζητά την άμεση απόσυρσή του ξεκινώντας απεργιακές κινητοποιήσεις.

Ήδη έχει προκηρυχθεί 48ωρη απεργία σε όλες τις κατηγορίες των πλοίων για την Πέμπτη 31/1 και την Παρασκευή 1/2, αλλά η απόφαση της ΠΝΟ κάνει λόγο για "προοπτική κλιμάκωσης", κάτι που αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο συνέχισης με 48ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες, όπως άλλωστε έχει συμβεί και στο παρελθόν.

Σε ανακοίνωσή της, η ΠΝΟ αναφέρει τα εξής:

"Η Διοίκηση της ΠΝΟ κατά την πρόσφατη συνεδρίασή της συζήτησε δια μακρών το δεύτερο Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου με θέμα: «Ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις», και ομόφωνα αποφάσισε την πλήρη καταδίκη του, απαιτώντας την άμεση απόσυρσή του.

Κατά την παραπάνω συνεδρίαση, ομόθυμα τα Μέλη Διοίκησης κατέληξαν ότι το Σχέδιο αυτό αποτελεί ταφόπλακα σε ό,τι είχε απομείνει για τους Έλληνες ναυτεργάτες, ιδιαίτερα για εκείνους που απασχολούνται στην επιβατηγό ναυτιλία.

Το Σχέδιο αυτό ουσιαστικά καταργεί εκ βάθρων το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, που αφορά, μεταξύ άλλων, τις οργανικές συνθέσεις των πλοίων και την δεκάμηνη απασχόληση στην Ακτοπλοΐα, ενώ προκειμένου για τα ποντοπόρα φορτηγά πλοία, κατεδαφίζει τον θεσμό της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, μια και εισάγεται στο χώρο της ναυτικής εργασίας η διαδικασία σύναψης ατομικών συμβάσεων εργασίας, που θα καταρτίζονται μεταξύ του πλοιοκτήτη και του Έλληνα ναυτικού για ναυτολόγηση σε θέση κατώτερου πληρώματος.

Ακόμη, η Διοίκηση της Ομοσπονδίας ασχολήθηκε και με άλλα πρώτης προτεραιότητας για τους Έλληνες ναυτεργάτες θέματα, όπως η μη υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας για όλες τις κατηγορίες πλοίων, η συνέχιση για πολλούς μήνες της μη καταβολής δεδουλευμένων αποδοχών και αναδρομικών στα πληρώματα πλοίων της Ακτοπλοΐας, η επιβολή της άδικης και εξοντωτικής φορολογίας εισοδήματος στους ναυτεργάτες και άλλα.

Ύστερα από τα παραπάνω, ομόφωνη υπήρξε η απόφαση, με μυστική ψηφοφορία, της Διοίκησης της Ομοσπονδίας για κάθοδο σε Πανελλαδική 48ωρη απεργία, με προοπτική κλιμάκωσης σε όλες τις κατηγορίες πλοίων με έναρξη την 31 Ιανουαρίου 2013 και ώρα 06.00.

Το διεκδικητικό πλαίσιο της παραπάνω απεργίας περιλαμβάνει τα παρακάτω αιτήματα:

• Άμεση ανάκληση του παραπάνω νομοσχεδίου
• Επαναφορά των εργασιακών και κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων των ναυτεργατών στο προ των Μνημονίων και των σχετικών Εφαρμοστικών Νόμων καθεστώς.
• Υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας για όλες τις κατηγορίες πλοίων
• Εφαρμογή των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και της κείμενης νομοθεσίας
• Άμεση εξόφληση δεδουλευμένων αποδοχών και αναδρομικών πολλών μηνών στα
πληρώματα επιβατηγών πλοίων, ιδιαίτερα εκείνων της Ακτοπλοΐας
• Άμεση αντιμετώπιση της όξυνσης της ανεργίας στους Έλληνες ναυτεργάτες,
καταπολέμηση της λεγόμενης «μαύρης» εργασίας, που ανέρχεται στο 50% του συνόλου
των εργαζομένων και ανταπόκριση επιτέλους του Γραφείου Εύρεσης Ναυτικής Εργασίας
(ΓΕΝΕ) στο ρόλο για τον οποίον ιδρύθηκε
• Επαναφορά των παροχών του Οίκου Ναύτου προς τους ναυτεργάτες και τις οικογένειές
τους στο φυσικό τους φορέα, τον Οίκο Ναύτου, ώστε να σταματήσει η απαράδεκτη και
ταπεινωτική ταλαιπωρία των ναυτεργατών, εν ενεργεία και συνταξιούχων, από τον
ΕΟΠΥΥ για την προμήθεια των φαρμάκων τους.

Η Διοίκηση της ΠΝΟ τονίζει ξεκάθαρα προς κάθε κατεύθυνση ότι το παραπάνω Νομοσχέδιο αποτελεί casus belli για την Ομοσπονδία και τους Έλληνες ναυτεργάτες, που δηλώνουν ότι
θα δώσουν τον αγώνα τους με όλα τα μέσα που διαθέτουν για την υπεράσπιση των αυτονόητων αιτημάτων τους, που δυστυχώς σήμερα παύουν να θεωρούνται ως τέτοια, προκειμένου να υπερασπίσουν το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα για εργασία τους, που η σημερινή τρικομματική Κυβέρνηση βάναυσα επιχειρεί να ποδοπατήσει."