Τελευταία ενημέρωση: 18:50

Από την απόφαση του Δ’ τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας εξαρτάται πλέον το μέλλον του έργου επέκτασης του αεροδρομίου «Γιάννης Δασκαλογιάννης» προϋπολογισμού 100.000.000 ευρώ.

Το πρωί συνεδρίασε με πενταμελή σύνθεση το Δ’ τμήμα του ΣτΕ, με θέμα συζήτησης την έκδοση της οριστικής απόφασης για την προσφυγή της εταιρείας Άκτωρ ΑΕ κατά της απόφασης του αναπλ.υπουργού κ.Καλογιάννη για την ανάθεση του έργου στην Κυπριακή εταιρεία Νέμεσις.

Στην συνεδρίαση παρευρέθησαν ο Περιφερειάρχης Κρήτης κ.Σταύρος Αρναουτάκης και ο Δήμαρχος Χανίων κ.Μανώλης Σκουλάκης.

Όπως δήλωσε στο Flashnews.gr ο κ.Αρναουτάκης «εμείς θέλουμε να εκδοθεί το συντομότερο η απόφαση προκειμένου να γίνει αυτό το μεγάλο αναπτυξιακό έργο για την Κρήτη και δεν μας ενδιαφέρει το ποιος θα το κάνει».



Της σημερινής συνεδρίασης είχε προηγηθεί απόφαση του ΣτΕ τον περασμένο Νοέμβριο, με την οποία έγινε αποδεκτή η αίτηση ασφαλιστικών μέτρων της εταιρείας Άκτωρ ΑΕ και το Δικαστήριο είχε αποφασίσει – μεταξύ άλλων και τα εξής :

«Αναστέλλει την εκτέλεση της απόφασης του αρμόδιου αναπληρωτή υπουργού Σταύρου Καλογιάννη περί του διαγωνισμού από τις 23 Αυγ 2012, διατάσσει τη μη κατακύρωση του διαγωνισμού και τη μη υπογραφή της σύμβασης με τη ΝΕΜΕΣΙΣ ΑΤΕ και απορρίπτει την παρέμβαση της ΝΕΜΕΣΙΣ.»

Ακολούθησε η κύρια προσφυγή στο ΣτΕ της εταιρείας Άκτωρ ΑΕ με την οποία ζητείται η οριστική μη κατακύρωση του διαγωνισμού.

Εάν – βάση της σημερινής συζήτησης – το ΣτΕ κάνει αποδεκτή την προσφυγή της εταιρείας, τότε ανοίγει ο δρόμος για την ανάθεση του έργου στην εταιρεία Άκτωρ ΑΕ που είναι η δεύτερη μειοδότρια εταιρεία.

Σε διαφορετική περίπτωση θα πρέπει να θεωρείται βέβαιο πως το έργο που χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ θα χαθεί, με τεράστιες επιπτώσεις στην τουριστική ανάπτυξη της Κρήτης.

Αρναουτάκης- Σκουλάκης στο ΣτΕ για το αεροδρόμιο Χανίων


Οι κύριοι Αρναουτάκης και Σκουλάκης που παραβρέθηκαν στο Δικαστήριο με τον εκπρόσωπο του Νομικού Συμβουλίου του κράτους, τόνισαν προς πάσα κατεύθυνση την αναγκαιότητα άμεσης έκδοσης της απόφασης του ΣτΕ, προκειμένου να εξαλείψουν και τα τελευταία εμπόδια, που φρενάρουν την έναρξη των εργασιών.

«Η παρουσία μας στη συζήτηση της υπόθεσης, υπογραμμίζει την εγρήγορση που πρέπει να καταδείξει το ΣτΕ, στην έκδοση της απόφασης, προκειμένου να ξεπεραστεί ο κίνδυνος της απένταξης του έργου από το ΕΣΠΑ» δήλωσε ο Περιφερειάρχης Κρήτης και πρόσθεσε:

«Πρόκειται για το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο της Κρήτης, στην τρέχουσα προγραμματική περίοδο, με προϋπολογισμό 110 εκατομμυρίων ευρώ- πόροι που σε καμία των προπτώσεων δεν πρέπει να χαθούν από το νησί μας. Είναι ένα έργο που αφορά ολόκληρη την Κρήτη και όχι μόνο τα Χανιά. Θα συνεχίσουμε τη στενή παρακολούθηση της υπόθεση και ευελπιστούμε στην άμεση έκδοση της απόφασης του ανωτάτου δικαστηρίου, που θα σημάνει και την έναρξη των εργασιών της επέκτασης του αεροδρομίου «Ι. Δασκαλογιάννης».



Σύντομο ιστορικό του έργου επέκτασης του αεροδρομίου

Η απόφαση για το έργο επέκτασης του αεροδρομίου «Γιάννης Δασκαλογιάννης» είχε ληφθεί πριν από πέντε περίπου χρόνια και για το σκοπό αυτό είχαν «δεσμευθεί» 100 εκατομ ευρώ, ενώ στην συνέχεια εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ 2007-2013.

Από τότε το θέμα πέρασε από χίλια-μύρια κύματα και από «περίεργα» γραφειοκρατικά προσκόμματα, μέχρι να φτάσει στην δημοπρασία που έγινε τον Απρίλιο του 2012.

Στην δημοπρασία πρώτη αναδείχθηκε η εταιρεία Κυπριακών συμφερόντων ΝΕΜΕΣΙΣ η οποία προσέφερε έκπτωση 48,48%. Δεύτερη ήρθε η εταιρεία ΑΚΤΩΡ και ακολούθησαν οι εταιρείες ΕΚΤΕΡ και ΤΕΡΝΑ με χαμηλότερα ποσοστά εκπτώσεων, πλην όμως, όλα άνω του 40%.

Στην συνέχεια η ΑΚΤΩΡ κατέθεσε προσφυγή στο Υπουργείο Υποδομών, η οποία όμως απορρίφθηκε και ο αναπληρωτής Υπ.Υποδομών κ.Καλογιάννης κατακύρωσε οριστικά το έργο στην ΝΕΜΕΣΙΣ.

Ακολούθησε η προσφυγή της ΑΚΤΩΡ στο ΣτΕ για λήψη ασφαλιστικών μέτρων προσφυγή η οποία έγινε αποδεκτή.

Το έργο επέκτασης του Αεροδρομίου

Ο συνολικός προϋπολογισμός ανέρχεται σε 110.085.000 ευρώ με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ.

Η διάρκεια κατασκευής του είναι 30 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.

Στο τεχνικό αντικείμενο του έργου περιλαμβάνονται :

α) επέκταση του υφιστάμενου κτιρίου, αεροσταθμού κατά 18.000 μ2 (από 13.325 μ2 σήμερα στα 31.572 μ2).
β)Διαμόρφωση και αναδιαμόρφωση του συνολικού περιβάλλοντος χώρου.
γ) Κατασκευή νέου κτιρίου πύργου ελέγχου, συνολικής επιφάνειας 2.000 μ2.
δ) Κατασκευή νέου κτιρίου αμαξοστασίου, συνολικής επιφάνειας 2.600 μ2.
ε) Κατασκευή νέου κτιρίου φύλαξης απορριμμάτων 484 μ2.

Ναπολέων Σαραντίδης
[email protected]

»»