Το όνομα "Sirtakis" και μάλιστα όταν συνοδεύεται από μία ιστοσελίδα γεμάτη με φωτογραφίες ελληνικών νησιών και φαγητών μπορεί πολύ εύκολα να ξεγελάσει τον κόσμο. Και όμως πρόκειται για μία γερμανική εταιρεία που προωθεί λευκά τυριά σε ολόκληρη την Ευρώπη. Κάνει δε ιδιαίτερο "πάταγο" στην Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη αν και πουλά τα τυριά της πολύ ακριβότερα απ' ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις.

Σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο η εταιρεία "Sirtakis", με έδρα την Στουτγκάρδη, δεν είναι η μοναδική. Υπάρχει επίσης η εταιρεία "Patros" ή η γαλλική "Salakis" που παράγει τυριά στην Κροατία...

Όλες τους εταιρείες που εκμεταλλεύονται την εικόνα και το όνομα της Ελλάδας για να προωθήσουν τα προϊόντα τους, την ώρα που οι εγχώριες εταιρείες πασχίζουν να λάβουν ένα μικρό κομμάτι της ευρωπαϊκής αγοράς.

Η έλλειψη στρατηγικής από τη χώρα μας για την προστασία της ελληνικής παραγωγής και ιδιαίτερα των προϊόντων Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης στο εξωτερικό τονίστηκε μεταξύ άλλων σε συνέντευξη Τύπου στη Θεσ/νίκη με αφορμή την 22η Διεθνή έκθεση τροφίμων - Ποτών - Μηχανημάτων και Εξοπλισμού

"Δεν υπάρχει εθνική στρατηγική μάρκετινγκ των ελληνικών προϊόντων ΠΟΠ στην Ελλάδα", δηλώνει ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Εισαγωγέων Τροφίμων και Ποτών Εξωτερικού (ΣΕΛΕΤΡΟΠΕ) Απόστολος Καρβέλας. "Δυστυχώς η χώρα μας δεν έδωσε ούτε και σημείο αναφοράς γεωγραφικής ένδειξης των προϊόντων ΠΟΠ στην Ελλάδα, έτσι ώστε οι καταναλωτές - τουρίστες να γνωρίζουν ακριβώς τι τρώνε και από που".

Την υστέρηση όσον αφορά την προώθηση των ελληνικών πιστοποιημένων προϊόντων επισημαίνει και ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Κτηνοτρόφων Παναγιώτης Πεβερέτος. "Οι ξένες εταιρείες επικαλούτναι την Ελλάδα για να πάει ο νους του κόσμου στη φέτα", λέει.

 

newmoney.gr