Η δεύτερη είναι η κατηγορία Urban Concept, στην οποία τα οχήματα που συμμετέχουν πρέπει να είναι πιο κοντά στα καθημερινά επιβατικά αυτοκίνητα. Για το 2011, 168 Prototype και 54 Urban Concept αυτοκίνητα έχουν προσκληθεί να λάβουν μέρος.
Το ρεκόρ των 4.896 χλμ. με μόλις 1 λίτρο καυσίμου σημειώθηκε μόλις πέρυσι, κάτι που κάνει ακόμη μεγαλύτερη την πρόκληση για τις ομάδες που θα συμμετέχουν στο φετινό αγώνα. Εκτός από τον τύπο του οχήματος (πρωτότυπο ή «κανονικό» αυτοκίνητο), οι ομάδες μπορούν να επιλέξουν και την ενέργεια που θα κινεί το όχημά τους. Τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης μπορούν να χρησιμοποιήσουν βενζίνη, πετρέλαιο, υγροποιημένο φυσικό αέριο (GTL), βιοντίζελ (FAME) ή αιθανόλη. Αυτά που λειτουργούν με ηλεκτρικό κινητήρα μπορούν να χρησιμοποιήσουν υδρογόνο, ηλιακή ενέργεια ή τεχνολογία «plug-in» συσσωρευτών. Η «Plug-in» κατηγορία δοκιμάστηκε με μεγάλη επιτυχία το 2010 και φέτος γίνεται μια αυτόνομη κατηγορία με 29 συμμετοχές από 12 χώρες.
Η Ελλάδα θα εκπροσωπηθεί από 3 ομάδες, με δύο από τα κορυφαία Πανεπιστημιακά Ιδρύματα της χώρας και ένα λύκειο με ιστορία στον Ευρωπαϊκό Μαραθώνιο:
Τέλος, το Πολυτεχνείο Κρήτης θα συμμετάσχει φέτος για τέταρτη χρονιά στον Ευρωπαϊκό Μαραθώνιο Οικονομίας της Shell, με το όχημα ΕR11, που αξιοποιεί ηλεκτρικό κινητήρα και κυψέλες καυσίμου υδρογόνου και θα διαγωνιστεί στην κατηγορία Urban Concept. 2ο ΕΠ.ΑΛ-Σ.Ε.Κ. Αιγάλεω, που συμμετείχε για πρώτη φορά το 2004, θα διαγωνιστεί και φέτος με το όχημα Ίρις αυτή τη φορά, το οποίο αξιοποιεί κινητήρα εσωτερικής καύσης με καύσιμο βενζίνη, στην κατηγορία Prototype.
Σ\’ αυτό το σημείο αξίζει να θυμίσουμε ότι η ομάδα του Πολυτεχνείου Κρήτης – TUCer (Technical University of Crete Eco Racing team) στην συμμετοχή της στον περσινό Μαραθώνιο Οικονομίας της Shell κατάφερε να διακριθεί και να κερδίσει το 1ο Βραβείο στο Διαγωνισμό Ασφαλείας.