Το downsizing αποτελεί το νέο πυρετό όλων των εταιρειών. Η φιλοσοφία αυτή βασίζεται σε μικρής χωρητικότητας κινητήρες, που εξασφαλίζουν μεγάλη απόδοση, διατηρώντας χαμηλή κατανάλωση και εκπομπές ρύπων.

Το παράρτημα της Mercedes-Benz με την ονομασία «HighPerformanceEngines Ltd», που κατασκευάζει για λογαριασμό της εταιρείας τους κινητήρες των μονοθέσιων Formula1 παρουσίασε ένα νέο κινητήρα εσωτερικής καύσης, που είναι 5χρονος -έναντι των κλασικών 4χρονων που γνωρίζουμε.

Ο 5χρονος κινητήρας είναι χωρητικότητας 700 κ.εκ. και διαθέτει τρεις κυλίνδρους, δύο ισομεγέθεις στα άκρα και ένα μεγαλύτερο στο κέντρο. Αποδίδει 130 ίππους στις 7.000 σ.α.λ. και 166 Nm ροπής στις 5.000 σ.α.λ.

Το νέο τεχνολογικό επίτευγμα μπορεί να συνδυαστεί και με υπερτροφοδότηση, όπου στην περίπτωση αυτή αποδίδει 150 ίππους.

Σύμφωνα με την εταιρεία, ο 5χρονος κινητήρας εξασφαλίζει 5% χαμηλότερη κατανάλωση από έναν αντίστοιχο 4χρονο άμεσου ψεκασμού, ενώ παράλληλα διακρίνεται για την ελαφριά του κατασκευή.

Για την επίτευξη του στόχου, το αγωνιστικό παρακλάδι της Mercedes-Benz, έπειτα από εκτεταμένη μελέτη στη θερμοδυναμική του απόδοση κατάφερε να αυξήσει το λόγο συμπίεσης του μοτέρ, φτάνοντας στο 14,5:1, όσο δηλαδή είναι η συμπίεση και ενός κινητήρα πετρελαίου.

Οι 5 χρόνοι καύσης

1ος: Εισαγωγή αέρα/καυσίμου στους ακραίους κυλίνδρους
2ος: Συμπίεση στους ακραίους κυλίνδρους
3ος: Ανάφλεξη στους ακραίους κυλίνδρους
4ος: Εξαγωγή καυσαερίων από τους ακραίους κυλίνδρους και εισαγωγή/εκτόνωση στο μεσαίο κύλινδρο
5ος: Εξαγωγή στο μεσαίο κύλινδρο και παραγωγή επιπλέον έργου



autotriti.gr