Νόμος του κράτους είναι πλέον από την περασμένη Πέμπτη η νομοθετική ρύθμιση του υπουργείου Ανάπτυξης και Μεταφορών για τα υδατοδρόμια, που ανοίγει τον δρόμο για την επιστροφή των υδροπλάνων στην Ελλάδα.

Με καθυστέρηση δέκα ολόκληρων χρόνων το θεσμικό πλαίσιο για τη δραστηριοποίηση των υδροπλάνων στη χώρα μας ολοκληρώθηκε χθες, γεγονός που θα επιτρέψει την υλοποίηση επενδυτικών σχεδίων από εγχώριους και ξένους επιχειρηματίες.

Η επαναδραστηριοποίηση των υδροπλάνων, όπως επισημαίνουν εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, θα ενισχύσει τον τουρισμό και θα απαλλάξει τις τοπικές νησιωτικές κοινωνίες της χώρας από τεράστια και χρόνια προβλήματα, «εμπεδώνοντας το αίσθημα της ασφάλειας και της κρατικής μέριμνας στους κατοίκους των πολύπαθων αυτών περιοχών».

Σύμφωνα με τον νέο νόμο, ιδιώτες, εταιρείες, δήμοι, περιφέρειες, ενώσεις προσώπων, αλλά και το Δημόσιο θα μπορούν να δημιουργούν και να λειτουργούν υδατοδρόμια σε ολόκληρη την Ελλάδα, ενώ ορίζεται και η Διεύθυνση Πολιτικού Σχεδιασμού, Ανάπτυξης και Αξιοποίησης Αεροδρομίων (ΔΠΣΑΑΑ), η οποία θα υποχρεούται σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα να λαμβάνει τις απαραίτητες εγκρίσεις από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.

Μελέτη για την Κρήτη

Την ίδια στιγμή η εταιρεία Ελληνικά Υδατοδρόμια έχει ξεκινήσει την εκπόνηση μελέτης σκοπιμότητας για τη δραστηριοποίηση των υδροπλάνων και στην ευρύτερη περιοχή της Κρήτης.

Στη συγκεκριμένη μελέτη σκοπιμότητας αποτυπώνεται ήδη σημαντικό ενδιαφέρον για τη συνέργεια που μπορούν να έχουν τα υδροπλάνα με την κρουαζιέρα στην Κρήτη αλλά και την δημιουργία ενός δικτύου πτήσεων που θα συνδέσουν εσωτερικούς προορισμούς αλλά και την Κρήτη με άλλα νησιά και ηπειρωτικές περιοχές.

Πρωτοβουλίες σε επίπεδο Κρήτης - Ο ΟΛΗ έχει προχωρήσει σε διερεύνηση του θέματος

Ωστόσο σύμφωνα με πληροφορίες ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου και ο Πρόεδρος του Γιάννης Μπράς, έχουν ήδη διερευνήσει το θέμα για την δημιουργία του πρώτου Υδατοδρομίου στο Λιμάνι του Ηρακλείου και με την ολοκλήρωση του νόμου, είναι πλέον πιο κοντά στο να γίνει πραγματικότητα. Βασικό στοιχείο για την επιτυχία του εγχειρήματος είναι η δραστηριοποίηση όλων των φορέων του Νησιού και θα ήταν αποτελεσματικότερο η όλη προσπάθεια να ενταχθεί κάτω από την σκέπη της Περιφέρειας Κρήτης.

Ενώ και ο Άγιος Νικόλαος με απόφαση του Λιμενικού Ταμείου του Δήμου, έχει εγκρίνει την έναρξη των διαδικασιών υποβολής του σχετικού αιτήματος στις αρμόδιες υπηρεσίες.

Σχετικές επαφές τέλος, έχουν γίνει και απο τα Χανιά και το Ρέθυμνο όπου επίσης υπάρχει έντονο ενδιαφέρον. 

Η πρακτική άλλων περιοχών

Ταυτόχρονα τα νησιά του Ιονίου επίσης είναι στο σημείο εκκίνησης για τις νέες αδειοδοτήσεις υδατοδρομίων. Ηδη, η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας (ΟΛΚΕ) ανέθεσε στην εταιρεία Ελληνικά Υδατοδρόμια το έργο της αδειοδότησης νέων υδατοδρομίων στην Κέρκυρα, στους Οθωνούς, στην Ερεικούσσα και στους Παξούς, τα οποία θα ανήκουν στην ιδιοκτησία του ΟΛΚΕ ΑΕ.

Στο Business Plan που έχει εκπονηθεί για τον ΟΛΚΕ προβλέπεται η σύνδεση της Κέρκυρας αρχικά με τους Παξούς, την Ερεικούσσα και τους Οθωνούς και στη συνέχεια με την Ιθάκη και τα άλλα νησιά του Ιονίου που θα αποκτούν υδατοδρόμιο, ενώ παράλληλα θα πραγματοποιούνται και περιηγητικές πτήσεις - shiteseeing, charter, νοσοκομειακές κ.λπ., λέει ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Ελληνικά Υδατοδρόμια, Τάσος Γκόβας.

Σε αντίστοιχη διαδικασία για τη δημιουργία υδατοδρομίου βρίσκεται και ο Δήμος Ιθάκης. Η Ιθάκη θα ακολουθήσει την Κέρκυρα στην αδειοδότηση του υδατοδρομίου της, ενώ θα προηγηθεί από τα εναπομείναντα νησιά του Ιονίου.

Flashnews.gr με πληροφορίες απο το άρθρο του Κώστα Ντελέζου από τα tanea.gr (δείτε εδώ όλο το δημοσίευμα)