Επιστήμονες από την Αμερική και την Ολλανδία μετά από διαφορετικές έρευνες κατέληξαν σε 3 μυστικά που μπορούν να βοηθήσουν στην προσπάθεια μας να χάσουμε κιλά…

Ο κουκουναρόσπορος

Σύμφωνα με έρευνες οι σπόροι των κουκουναριών ίσως σας δώσουν τη λύση για να απαλλαγείτε από τα περιττά κιλά. Ο κουκουναρόσπορος, όπως συμπέραναν αμερικανοί επιστήμονες, μπορεί να μειώσει την όρεξη κατά 30% περίπου. Ο κουκουναρόσπορος όμως έχει πολλές θερμίδες γι’ αυτό θα πρέπει να καταναλώνεται με μέτρο γιατί τότε θα έχετε τα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα. Όταν λοιπόν σας πιάνουν οι λιγούρες φάτε λίγο κουκουναρόσπορο και…γλιτώστε περιττές θερμίδες. Δεν έχει διευκρινιστεί ωστόσο αν η κατανάλωση του για μεγάλο χρονικό διάστημα, έχει τα ίδια αποτελέσματα όσο και η βραχυπρόθεσμη πρόσληψη του.


* Ο κουκουναρόσπορος είναι ο καρπός του πεύκου και μπορείτε να τον καταναλώσετε είτε ωμό είτε ψημένο.

Το αβοκάντο

Ερευνητές ανέλυσαν στοιχεία από το πρόγραμμα National health and nutrition examination survery (NHANES) και διαπίστωσαν ότι η κατανάλωση αβοκάντο μπορεί να έχει σημαντικά οφέλη για την υγεία αλλά και σε ό,τι αφορά την ποιότητα της διατροφής. Οι ερευνητές μελέτησαν 17.000 περίπου ενήλικα άτομα από το πρόγραμμα NHANES (έχει μελέτες με τις διατροφικές συνήθειες και την υγεία των Αμερικάνων), εκ των οποίων το 2% έτρωγε τουλάχιστον μισό αβοκάντο την ημέρα. Από τη μελέτη προέκυψε ότι η κατανάλωση αβοκάντο συνεπάγεται με μικρότερο κίνδυνο μεταβολικού συνδρόμου, υψηλότερα επίπεδα της καλής χοληστερόλης, αλλά και μικρότερο Δείκτη Μάζας Σώματος. Να σημειώσουμε ότι ένα μέτριο αβοκάντο έχει περίπου 250 θερμίδες.

Τα άτομα που κατανάλωναν αβοκάντο παρατηρήθηκε ότι ήταν πιο αδύνατοι καθώς ζύγιζαν 3,5 κιλά λιγότερο από αυτούς που δεν έτρωγαν καθόλου αβοκάντο. Ο δείκτης μάζας σώματος(ΔΜΣ) τους μάλιστα ήταν 26,7, ενώ όσοι δεν κατανάλωναν αβοκάντο είχαν ΔΜΣ 28,4. Ακόμη η καλή χοληστερίνη HDL των πρώτων κυμαινόταν σε καλύτερα επίπεδα(55 mg/dl), έναντι 52,6 mg/dl αυτών που δεν έτρωγαν αβοκάντο.

Το αβοκάντο περιέχει πολλά μονοακόρεστα λιπαρά τα οποία και βοηθούν σημαντικά στην πρόληψη της καρδιακής νόσου. Τα μονοακόρεστα λιπαρά ακόμη, σύμφωνα με άλλες έρευνες, μπορούν να μειώσουν την πιθανότητα να εμφανίσει κάποιος στεφανιαία νόσο κατά 19% αν αυξήσει την πρόσληψη τους σε καθημερινή βάση περίπου 5% .

Οι επιστήμονες ωστόσο επισήμαναν ότι το 2% που έτρωγε αβοκάντο ήταν πολύ μικρό ποσοστό, ενώ και όσοι συμμετείχαν στη μελέτη μπορεί να μην έδωσαν ακριβή στοιχεία της διατροφής τους. Γι’ αυτό το λόγο η παραπάνω μελέτη μπορεί και να μην έχει αιτιολογική σχέση. Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο έντυπο Nutrition journal

Ο ρόλος του κουταλιού

Μελέτη Ολλανδών επιστημόνων που δημοσιεύτηκε στο έντυπο Plos One διαπίστωσε ότι όσοι τρώνε χωρίς να είναι συγκεντρωμένοι στο φαγητό τους κατά πάσα πιθανότητα να τρώνε περισσότερο με αποτέλεσμα να παχαίνουν και πιο εύκολα. Η υπερφαγία ωστόσο αυτή, όπως συμπέραναν, μπορεί να μειωθεί σημαντικά αν καταναλώνουμε μικρότερες μπουκιές από το φαγητό.

Οι ερευνητές μελέτησαν στην έρευνα τους 53 άτομα, ηλικίας 18-35 ετών βάζοντάς τους να δουν κινούμενα σχέδια και να φάνε σούπα. Την πρώτη μέρα της μελέτης οι επιστήμονες τους έδωσαν μικρό κουτάλι, τη δεύτερη μέρα μεγάλο, ενώ την τρίτη τους άφησαν ελεύθερους να αποφασίσουν αυτοί την ποσότητα που ήθελαν να καταναλώσουν.

Οι ερευνητές συμπέραναν ότι οι περισσότεροι κατανάλωναν μεγαλύτερη ποσότητα από την σούπα, όταν ήταν πλήρως συγκεντρωμένοι στα κινούμενα σχέδια σε σχέση με την ποσότητα που κατανάλωναν όταν οι επιστήμονες τους είχαν πει να προσέξουν τη γεύση της σούπας.

Η κατανάλωση της σούπας είχε μειωθεί κατά 30% όταν χρησιμοποιούσαν μικρό κουτάλι συγκριτικά με την ποσότητα που κατανάλωσαν όταν χρησιμοποίησαν μεγάλο κουτάλι ή όταν ήταν ελεύθεροι να φάνε την ποσότητα που ήθελαν.

Αν τρώτε μια συγκεκριμένη ώρα θα χάσετε κιλά! Ποια είναι;

Αυτοί που έφαγαν τη σούπα με μεγάλα κουτάλια μετά την κατανάλωση της δεν γνώριζαν την ακριβή ποσότητα που κατανάλωσαν, ενώ όταν είχαν φάει τη σούπα με μικρό κουτάλι πίστευαν ότι είχαν φάει περισσότερο από ό,τι κατανάλωσαν στην πραγματικότητα.

Οι ερευνητές τονίζουν ότι οι μικρές μπουκιές μπορεί να παίζουν σημαντικό ρόλο στην ικανοποίηση μας και ότι αν σχεδιαστούν τροφές που θα δίνουν τη δυνατότητα να καταναλώνουμε μικρές μπουκιές ή γουλιές ίσως να μειωθεί σημαντικά η υπερκατανάλωση και να μειωθεί η συχνότητα της παχυσαρκίας.


iasy.gr