Την αντισυνταγματικότητα πτυχών του ν. 4014/11 για τα αυθαίρετα επισημαίνει ο Συνήγορος του Πολίτη, πριν εκδοθεί η απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ για το ίδιο θέμα. Παρεμβαίνοντας με αφορμή την ένταξη στον νόμο προς «τακτοποίηση» ενός αυθαιρέτου στην Πάτρα που έχει κριθεί κατεδαφιστέο, ο Συνήγορος επικαλείται απόφαση του ΣτΕ του 2011, ζητώντας από τη διοίκηση και το υπουργείο Περιβάλλοντος να συμμορφωθούν.

Το ΥΠΕΚΑ απαντά ότι το ζήτημα θα ληφθεί υπόψη στην επικείμενη αναθεώρηση του πλαισίου για τα αυθαίρετα.

Ο Συνήγορος του Πολίτη παρενέβη έπειτα από καταγγελία πολίτη, ότι η Πολεοδομία Πάτρας αρνείται να συμμορφωθεί στην απόφαση 3337/11 του ΣτΕ και να χαρακτηρίσει κατεδαφιστέο αυθαίρετο όροφο σε κτίριο επί της οδού Ομήρου. Ο πολίτης απευθύνθηκε στον Συνήγορο όταν έλαβε από την Πολεοδομία Πάτρας την απάντηση ότι το συγκεκριμένο αυθαίρετο μπορεί να ενταχθεί προς «τακτοποίηση» στον ν. 4014/11 και συνεπώς να εξαιρεθεί από την κατεδάφιση.

«Η υπ. αρ. 3337/11 απόφαση του ΣτΕ έρχεται σε αντίθεση προς τον ν. 4014/11 και τίθεται το ζήτημα αφενός της εφαρμογής και εκτέλεσης της αμετάκλητης δικαστικής απόφασης και αφετέρου της εφαρμογής της ισχύουσας νομοθεσίας», αναφέρει στη διαμεσολάβησή της η Συνήγορος του Πολίτη Καλλιόπη Σπανού. Επισημαίνει ότι η μη εφαρμογή της απόφασης αντίκειται στο Σύνταγμα και στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου και ζητεί από το ΥΠΕΚΑ να παρέμβει για την εφαρμογή της απόφασης.

Από την πλευρά του το ΥΠΕΚΑ στη λιτή του απάντηση προς τον Συνήγορο δεν εισέρχεται στην ουσία της υπόθεσης, αλλά περιορίζεται να δηλώσει ότι «τα αναφερόμενα θα ληφθούν υπόψη κατά τη διαδικασία επεξεργασίας νομοθετικών ρυθμίσεων (σ.σ. δηλαδή την αναθεώρηση) του ν. 4014/11».

Η απόφαση 3337/11 (Ε΄ τμήμα του ΣτΕ) αφορούσε ακριβώς την ίδια υπόθεση και ακύρωσε, έπειτα από προσφυγή του ίδιου πολίτη, απόφαση του νομάρχη Αχαΐας, με την οποία εξαιρέθηκε από την κατεδάφιση το συγκεκριμένο ακίνητο (στο οποίο είχε προστεθεί όροφος με απόφαση μεταφοράς συντελεστή, η οποία όμως ακυρώθηκε από το ΣτΕ το 1998). Με την 3337/11 κηρύχθηκε αντισυνταγματική διάταξη του ν. 3044/02 που επέκτεινε τη δυνατότητα εξαίρεσης από την κατεδάφιση και σε αυθαίρετα που ανεγέρθηκαν μετά το 1983 - εξέλιξη που έχει άμεση σχέση με τη συνταγματικότητα του ν. 4014/11 ή οποιουδήποτε μελλοντικού νομοθετήματος (καθώς η «τακτοποίηση» είναι εξαίρεση από κατεδάφιση).


kathimerini.gr