Περίπου 10.000 ουράνια σώματα – αστεροειδείς και κομήτες – έχουν ανακαλυφθεί ότι περνούν κοντά από τον πλανήτη μας, έπειτα από μελέτη που πραγματοποιήθηκε με τη χρήση του ειδικού προγράμματος παρακολούθησης διαστημικών αντικειμένων κοντινών στη Γη που διαθέτει η NASA.

«Η ανακάλυψη 10.000 αντικειμένων κοντά στη Γη αποτελεί σημαντικό ορόσημο» δήλωσε ο εκπρόσωπος του προγράμματος ΝΕΟ Λίντλεϊ Τζόνσον.

«Όμως, υπάρχουν τουλάχιστον δεκαπλάσια αντικείμενα που απομένει να εντοπιστούν, πριν καθησυχαστούμε ότι έχουμε βρει οποιοδήποτε αντικείμενο θα μπορούσε να πέσει στη Γη και να προξενήσει σημαντική ζημιά στους πολίτες του πλανήτη μας» πρόσθεσε.

Το Νο 10.000 ουράνιο αντικείμενο που ανακαλύφθηκε κοντά στη Γη είναι ο αστεροειδής 2013 MZ5, ο οποίος έχει μήκος περίπου 300 μέτρων και η τροχιά του δεν πλησιάζει πολύ τον πλανήτη μας, οπότε δεν θεωρείται απειλητικός.

Ως αντικείμενα ΝΕΟ (Near – Earth Objects) θεωρούνται οι αστεροειδείς και κομήτες που, κατά την περιφορά τους, πλησιάζουν τη Γη σε απόσταση μικρότερη των 45 εκατ. χιλιομέτρων.