Την έντονη ανησυχία τους για τις συνεχείς αναβολές στο θέμα της δημοπράτησης του έτοιμου – εδώ και χρόνια – έργου της επέκτασης του αεροδρομίου Χανίων «Γιάννης Δασκαλογιάννης» εξέφρασαν εκπρόσωποι των τουριστικών φορέων των Χανίων, οι οποίοι το πρωί της Τρίτης (19/4) συναντήθηκαν με τον αερολιμενάρχη Χανίων κ.Σταύρο Καστρινάκη.

Υπενθυμίζεται πως το έργο – που έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση ύψους περίπου 100 εκατομ ευρώ – είναι όχι απλώς «ώριμο» αλλά «υπερώριμο» , καθώς και η αναγκαιότητα της επέκτασης είναι διαπιστωμένη και από την προηγούμενη κυβέρνηση και από την τωρινή, προκειμένου να μπορέσει να εξυπηρετηθεί καλύτερα ο αυξημένος όγκος των επισκεπτών στην Δυτ.Κρήτη, αλλά και όλες οι αναγκαίες μελέτες έχουν υλοποιηθεί.

Όμως , για μήνες, η δημοπράτηση του έργου είχε «κολλήσει» σε μιαν έγκριση του υπουργείου Περιβάλλοντος. Το συγκεκριμένο «κώλυμα» ξεπεράστηκε τελικά,και ενώ όλοι περίμεναν την δημοπράτηση, προέκυψε νέο «κώλυμα» καθώς όπως δηλώνει ο κ. Καστρινάκης «ενώ είχε εγκριθεί η επικαιροποίηση των περιβαλλοντικών μελετών, ξαφνικά, στα τέλη Μαρτίου διαπίστωσαν ότι λείπουν κάποιες μελέτες».

Όπως είπε ο αερολιμενάρχης Χανίων τα συνεχή αυτά «κωλύματα» δημιουργούν και εύλογα ερωτηματικά.

Πάντως άμεσα έγιναν παρεμβάσεις έτσι ώστε και οι μελέτες αυτές που «ανακαλύφθηκε» πως λείπουν από τον φάκελο του έργου, να ολοκληρωθούν το ταχύτερο δυνατόν.

Στην διάρκεια της σύσκεψης εκφράστηκε η υποψία, πως οι συνεχείς αναβολές – προσκόμματα στην δημοπράτηση του έργου, ίσως είναι πιθανό να σχετίζονται με το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου και με την τακτική των ιδιωτών να ζητούν να υπάρχει «μονοπώλιο» στην αεροπορική σύνδεση προκειμένου να επενδύσουν σε ένα αεροδρόμιο.

Με απλά λόγια, οι συνεχείς αναβολές στην δημοπράτηση του έτοιμοι έργου επέκτασης του αεροδρομίου Χανίων, γεννούν την καχυποψία πως η κατασκευή του νέου αεροδρομίου Ηρακλείου «επιβάλλει» την υποβάθμιση του αεροδρομίου Χανίων.
Από την άλλη, σύμφωνα με οικονομικούς κύκλους, δεν αποκλείεται οι καθυστερήσεις στην δημοπράτηση του έργου του αεροδρομίου Χανίων να σχετίζονται μεν με το νέο αεροδρόμιο Ηρακλείου, αλλά σε διαφορετική βάση.

Δηλαδή, επειδή επίκειται στις αρχές του καλοκαιριού η δημοπράτηση του νέου αεροδρομίου Ηρακλείου και στο πλαίσιο της ιδιωτικοποίησης και ήδη υπαρχόντων αεροδρομίων, δεν αποκλείεται να υπάρχει η πρόθεση κοινής δημοπράτησης και των δύο έργων, οπότε το όφελος για τους επενδυτές θα είναι πολλαπλό.

Πάντως όλα αυτά κινούνται προς το παρόν σε επίπεδο ανησυχιών, καχυποψίας και σεναρίων και είναι θέμα χρόνου, αλλά και πιέσεων σε πολιτικό επίπεδο για να διαφανεί το τι θα γίνει με την επέκταση του αεροδρομίου Χανίων, το μεγαλύτερο – ίσως – αναπτυξιακό έργο στην Δυτική Κρήτη.

Flashnews.gr