Παίρνουν υπόψη τους τις πιο απλές, καθημερινές ανάγκες και τις κάνουν χρηστικές εφαρμογές για "έξυπνα" κινητά τηλέφωνα. Τι θα φάμε σήμερα; Τι δώρο να αγοράσω για κάποιον που γιορτάζει; Πού θα παρκάρω; Πώς θα πουλήσω τα προϊόντα που καλλιεργώ; Τέσσερις νέες ελληνικές εφαρμογές προσπαθούν να δώσουν απαντήσεις στις παραπάνω ερωτήσεις και χτυπούν "κόκκινο" στις προτιμήσεις των χρηστών.

"Τι θα φάμε"

Είναι το αιώνιο ερώτημα που απασχολεί όλες τις οικογένειες σχεδόν καθημερινά: τι θα φάμε σήμερα; Απάντηση σε αυτό επιχειρεί να δώσει η εφαρμογή για κινητά iphone και android "Τι θα φάμε".

Πίσω από αυτήν βρίσκονται οι δημιουργοί της δημοφιλέστερης ιστοσελίδας συνταγών μαγειρικής "Συνταγές της Παρέας", ο Κωνσταντίνος Κοκκορόγιαννης και η Στέλλα Τσάλα.

"Στο σάιτ περιλαμβάνονται 15.000 συνταγές μαγειρικής. Η ανάγκη για τη δημιουργία της εφαρμογής προέκυψε από τον κόσμο που ζητούσε από εμάς διαφορετικούς τρόπους αναζήτησης των συνταγών αυτών", εξηγεί ο κ. Κοκκορόγιαννης.

Έπειτα από σειρά ερωτημάτων η εφαρμογή κατευθύνει τους χρήστες στις συνταγές που τους ταιριάζουν. Πόσο χρόνο διαθέτετε για την προετοιμασία; Είστε χορτοφάγοι ή όχι; Προτιμάτε κρέας, ζυμαρικά ή λαχανικά; Θέλετε η συνταγή να περιέχει μανιτάρια ή μελιτζάνες; Με αυτές και άλλες ερωτήσεις η εφαρμογή βοηθά το χρήστη να επιλέξει ανάμεσα στις 4.000 συνταγές της εφαρμογής για κυρίως πιάτο, συνταγές που περιλαμβάνονται και στο σάιτ "Συνταγές της Παρέας".

Στον πρώτο μήνα της λειτουργίας της την εφαρμογή έχουν κατεβάσει σε κινητά iPhone και Android περίπου 9.000 χρήστες. Στόχος των δημιουργών της είναι η εφαρμογή στο μέλλον να περιλαμβάνει και προτάσεις για γλυκά, αλλά και να δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να αποθηκεύουν και να σχολιάζουν τις αγαπημένες τους συνταγές.

"Βρες Δώρο"

Πλησιάζει η ημέρα της γιορτής των αγαπημένων μας προσώπων και η επιλογή δώρου μας απασχολεί χωρίς να μπορούμε να δώσουμε απάντηση. Προτάσεις για αγορές πρωτότυπων δώρων μας κάνει η εφαρμογή "Βρες Δώρο".

"Η εφαρμογή προέκυψε από προσωπική ανάγκη, γιατί πάντα προβληματιζόμουν στις γιορτές και έκανα ατέλειωτο ψάξιμο. Με τη χρήση της είναι σαν να μπαίνεις σε ένα υπερκατάστημα και με βάση την τιμή να σου προτείνουν ιδέες", επισημαίνει ο δημιουργός της, Μάνος Κουφάκης.

Από τις προτάσεις της εφαρμογής ξεχωρίζουν τα δώρα εμπειρίας, όπως η οδήγηση με Φεράρι, τα μαθήματα αγωνιστικής οδήγησης ή ένα ρομαντικό γεύμα για δύο. Μεγάλο ατού είναι το "κουμπί της τύχης", με το οποίο η εφαρμογή κάνει χωρίς να θέσει ο χρήστης προεπιλεγμένα κριτήρια προτάσεις ανάμεσα από 800.000 διαφορετικά δώρα από καταστήματα σε όλη την Ελλάδα.

Η εφαρμογή είναι εμπλουτισμένη με εορτολόγιο και λειτουργία υπενθύμισης για σημαντικές γιορτές και γενέθλια, βοηθώντας μας να μην ξεχάσουμε τις γιορτές οικογένειας και φίλων.

Στον ένα χρόνο λειτουργίας της την εφαρμογή έχουν κατεβάσει στα κινητά τους περίπου 40.000 άτομα. Προς το παρόν αφορά μόνο σε χρήστες κινητών iPhone, ενώ στις αρχές Σεπτεμβρίου θα βγει και έκδοση για κινητά Android.

"To the shelf"

Στη δικτύωση αγροτών, κτηνοτρόφων και όσων ασχολούνται με τον κλάδο της πρωτογενούς παραγωγής με εμπόρους, εξαγωγείς και καταστήματα λιανικής πώλησης στοχεύει η εφαρμογή "Totheshelf", που δημιούργησαν οι εκδόσεις "ΑγροΤύπος" για κινητά iPhone και Android.

"Το πιο συνηθισμένο πρόβλημα είναι ο αγρότης να έχει παραγωγή αλλά να δυσκολεύεται να τη διαθέσει στην αγορά. Εμείς διευκολύνουμε τον αγρότη να βρει πελάτες και τον έμπορο πρώτες ύλες. Πρόκειται για μια αλυσίδα και εμείς συνδέουμε τους κρίκους της", εξηγεί ο γεωπόνος, υπεύθυνος ηλεκτρονικών υπηρεσιών του "ΑγρόΤυπου", Νίκος Γιαννοπολίτης.

Η εφαρμογή έχει ουσιαστικά σκοπό να βοηθήσει στην εκκίνηση νέων συνεργασιών, καθώς η παραγωγή, η μεταποίηση, η εμπορία και η λιανική πώληση αγροτικών προϊόντων συνδέονται για πρώτη φορά μεταξύ τους σε ένα δίκτυο.Η εφαρμογή, που είναι διαθέσιμη από τα τέλη Μαΐου, είναι δίγλωσση, με επιλογή λειτουργίας σε ελληνικά και αγγλικά, "ώστε να λειτουργεί και σε τοπικό επίπεδο και σε παγκόσμιο", συμβάλλοντας έτσι στην προώθηση των εξαγωγών, όπως τονίζει ο κ. Γιαννοπολίτης.

"ParkAround"

Η εφαρμογή προσφέρει στους οδηγούς άμεση και γρήγορη πληροφόρηση του κόστους των ιδιωτικών σταθμών πάρκινγκ στην περιοχή του προορισμού τους, παρέχοντας παράλληλα τη δυνατότητα να συγκρίνουν τιμές. Στόχος είναι η καλύτερη αξιοποίηση των χιλιάδων κενών θέσεων των ιδιωτικών σταθμών πάρκινγκ.

Επίσης, δίνει στο χρήστη τη δυνατότητα να πληρώσει έως και 80% λιγότερο για τη στάθμευση σε σχέση με τις κανονικές τιμές των χώρων στάθμευσης.

Πρόκειται για εξέλιξη της εφαρμογής ανταλλαγής ελεύθερων θέσεων στάθμευσης Parking Defenders, των Κώστα Αρκάδα και Γιάννη Κατσιώτη.

Η εφαρμογή, για κινητά iPhone και Android, δεν αφορά μόνο στην Αττική, αλλά σύντομα θα ανοίξει τα φτερά της και στις μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις, με πρώτη πόλη το Λονδίνο.

Τον περασμένο Μάρτιο η εφαρμογή επιλέχθηκε από το ολλανδικό πρόγραμμα για νέες καινοτόμες επιχειρήσεις "RockStart.Accelerator" ως μία από τις δέκα καλύτερες startups, που θα ακολουθήσει εντατική εξάμηνη δουλειά με στόχο την προετοιμασία της εισόδου της στην ευρωπαϊκή αγορά.

news.gr