Συνεχίζεται το μυστήριο γύρω από την πώληση του ραδιοτηλεοπτικού σταθμού 902, παρά την ανακοίνωση του ΚΚΕ, ύστερα από πολιτικές αντιδράσεις μιας εβδομάδας, ότι αγοραστής είναι η κυπριακή εταιρεία «A-ORIZON MEDIA LTD».

Αν και στην ανακοίνωση του Περισσού σημειώνεται ξεκάθαρα ότι το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης (ΕΣΡ) έχει λάβει τα έγγραφα, στα οποία αναφέρεται ποιοι είναι «οι εταίροι και οι εκπρόσωποι της αγοράστριας εταιρείας», έως σήμερα η αρμόδια εποπτική αρχή δεν έχει λάβει γνώση για τα φυσικά πρόσωπα της κυπριακής εταιρείας με έδρα τη Λεμεσσό.

Στο πλαίσιο αυτό, η συμβολαιογραφική πράξη της μεταβίβασης του 902 κατατέθηκε στο ΕΣΡ την περασμένη Παρασκευή λίγο πριν τη λήξη του ωραρίου.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στο συμβόλαιο αυτό περιέχονται στοιχεία επικοινωνίας με την αγοράστρια εταιρεία, καθώς και το τίμημα της πώλησης, ενώ δεν γίνεται αναφορά σε φυσικά πρόσωπα.

Από τη στιγμή της πρωτοκόλλησης της συμβολαιογραφικής πράξης δημιουργείται φάκελος και ακολουθεί οικονομικός και νομικός έλεγχος της εταιρείας που αγόρασε το σταθμό πανελλαδικής εμβέλειας. Η υπόθεση του 902 δεν έχει χρεωθεί ακόμα, κάτι που εκτιμάται ότι θα γίνει στις αρχές της επόμενης εβδομάδας.

Όταν θα συμβεί αυτό και βάσει της σχετικής νομοθεσίας, η κυπριακή εταιρεία θα πρέπει να καταθέσει μια σειρά δικαιολογητικών, ώστε να εγκριθεί η μεταβίβαση του σταθμού.

Μεταξύ αυτών, υπεύθυνες δηλώσεις των εταίρων του νέου ιδιοκτησιακού σχήματος του 902, καθώς και υπεύθυνη δήλωση του νομίμου εκπροσώπου της εταιρείας περί απόκτησης εισοδημάτων στην αλλοδαπή, στην περίπτωση που γίνει επίκληση εισοδημάτων αποκτηθέντων στην αλλοδαπή.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του protothema.gr, πάντως, η εταιρεία A-Orizon Media δεν υπάρχει στο αρχείο του γενικού μητρώου εταιρειών της Κύπρου, αλλά έχει κάνει αίτηση υπαγωγής μόλις πριν από λίγες ημέρες.

Η πληροφορία αυτή ρίχνει ακόμα μεγαλύτερο σκοτάδι στις συνθήκες διαφάνειας που θα όφειλε να έχει μια τέτοια αγοραπωλησία και τροφοδοτεί ακόμα περισσότερα σενάρια και εικασίες τόσο για το ποιοι επιχειρηματίες βρίσκονται πίσω από το εγχείρημα, όσο και για το ύψος της συναλλαγής.

Πιο συγκεκριμένα, όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ, η εταιρεία Α-Οrizon Media LTD που αγόρασε την τηλεόραση και το ραδιόφωνο "902" που ανήκει στο ΚΚΕ, έχει κάνει αίτηση εγγραφής ονόματος στο Γραφείο του Εφόρου Εταιρειών Κύπρου, αλλά δεν υπάρχει φάκελος με οποιοδήποτε στοιχείο.

Ουσιαστικά δεν υπάρχει εγγεγραμμένη εταιρεία, αλλά εταιρεία υπό εγγραφή. Ως εκ τούτου στη συγκεκριμένη στιγμή δεν μπορεί κάποιος να γνωρίζει ποιοι είναι οι μέτοχοι και οι ιδιοκτήτες, όπως και το μετοχικό κεφάλαιο.


protothema.gr