Πωλούν και οι δύο «greek» γιαούρτι, αλλά το προϊόν τους είναι κάθε άλλο παρά ελληνικό. Καταφέρνουν να ανέβουν στις προτιμήσεις των καταναλωτών περνώντας την… ελληνικότητα των προϊόντων τους, ενώ το γνήσιο ελληνικό γιαούρτι ακολουθεί.

Ο λόγος για την τουρκική Chobani και τη γαλλική Danone, οι οποίες έχουν βάλει στόχο να ξεπεράσουν η μία την άλλη, παραπλανώντας το καταναλωτικό κοινό.

Τα πράγματα δείχνουν καλύτερα για τη γαλλική εταιρεία που, μάλιστα, επιστράτευσε τον ελληνικής καταγωγής Αμερικανό ηθοποιό, Τζον Στάμος, για να προωθήσει τα «ελληνικά» προϊόντα της.

Έτσι, η Oikos της Danone, σύμφωνα με την εταιρία Mintel είδε τις μετοχές της να παίρνουν την ανιούσα κατά 165% μέσα στο τελευταίο έτος, ενώ για τα τουρκικά προϊόντα Chobani η άνοδος των πωλήσεων έφτασε το 20%, σημειώνοντας ωστόσο πτώση για μεγάλη χρονική περίοδο.

Την ίδια ώρα και ενώ η Chobani έχει γίνει πλέον συνώνυμο αν και λανθασμένα του ελληνικού γιαουρτιού στις ΗΠΑ, η Oikos, σύμφωνα με το δίκτυο Bloomberg, είναι εκείνη που προχωράει σε καινοτομίες για να προσελκύσει νέους καταναλωτές, ενώ η τουρκική εταιρία παραμένει στα κλασικά προϊόντα της.

Έτσι, γιαούρτι με φρούτα, γιαούρτι με λαχανικά, πόσιμο γιαούρτι, γιαούρτι με μαύρη σοκολάτα και ξύσμα από πορτοκάλι, εντάσσονται στο…δυναμικό της γαλλικής εταιρίας κερδίζοντας ολοένα περισσότερο κοινό.

Ωστόσο, ο τρόπος με τον οποίο προσπαθεί να κερδίσει έδαφος η τουρκική εταιρία είναι η πτώση στις τιμές της.

Παρόλα αυτά, η επένδυση της γαλλικής Danone στο ελληνικό γιαούρτι απειλεί την Chobani, ενώ η πρόθεσή της να επεκταθεί και σε αλυσίδες καταστημάτων, όπως τα δημοφιλή Starbucks, ενδέχεται να ανακόψει την πορεία του επιχειρηματία, Χαμντί Ουλούκαγια.

protothema.gr