Στην κατάργηση κάποιων κρατήσεων υπέρ τρίτων, που επιβαρύνουν τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, θα προχωρήσει τις επόμενες μέρες ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων Γ. Διαμαντίδης, σε μια προσπάθεια μείωσης της τιμής των εισιτηρίων και αύξησης της επιβατικής κίνησης, ενόψει της καλοκαιρινής περιόδου.

Όπως δήλωσε σήμερα ο κ.Διαμαντίδης \”το έχω συζητήσει το θέμα αυτό με τον κ. Παπακωνσταντίνου και συμφωνήσαμε ότι θα πρέπει να προχωρήσουμε άμεσα σε κάποιες μειώσεις εισιτηρίων που αφορούν στις κρατήσεις «υπέρ τρίτων». Υπάρχουν σήμερα κάποιες κρατήσεις που έχουν αναφορές σε δεκαετίες πίσω, σε εποχές που κάποτε, κάποιοι κουβαλούσανε τις βαλίτσες των επιβατών για να πάνε στο πλοίο κ.ο.κ..

Νομίζω ότι αυτά σήμερα δεν ισχύουν και για μένα θα πρέπει να καταργηθούν. Εμείς είμαστε αποφασισμένοι να προχωρήσουμε, προϋπόθεση όμως όλων αυτών είναι μία, ότι οι όποιες μειώσεις από αυτές τις κρατήσεις, θα πάνε υπέρ του επιβάτη, υπέρ του πολίτη και όχι υπέρ τον ακτοπλοϊκών εταιρειών και για αυτό θα πρέπει να υπάρξει και να ισχύσει μία «συμφωνία κυρίων» γιατί νομοθετικά δεν μπορεί να κατοχυρωθεί μια τέτοια απόφαση, μεταξύ των εταιρειών και του Υπουργείου. Να μειωθούν δηλαδή άμεσα τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με την κατάργηση αυτών των εισφορών.
\”

Τα επιπλέον τέλη των ναύλων

Σημειώνεται ότι η μεγαλύτερη επιβάρυνση (6,5% χωρίς ΦΠΑ) του εσιτηρίου προέρχεται από την εισφορά υπέρ ΚΑΕΟ/ΝΑΤ (Κεφάλαιο Ασφάλισης Επιβατών και Οχημάτων) που αποδίδεται στο ΝΑΤ σε περίπτωση ναυαγίου ή ατυχήματος. Την ίδια ώρα όμως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες έχουν ασφαλίσει πλοία, επιβάτες και οχήματα σε μεγάλες ασφαλιστικές εταιρείες.

Οσον αφορά τα αχθοφορικά-λεμβουχικά τέλη επιβαρύνουν το εισιτήριο από 55 λεπτά έως 95 λεπτά και πολλοί είναι εκείνοι που υποστηρίζουν ότι κακώς υπάρχουν ως επιβαρύνσεις στα εισιτήρια, αφού οι υπηρεσίες αυτές δεν προσφέρονται πια στα λιμάνια.

Επίσης ένα άλλο τέλος που υπάρχει σήμερα στα ναύλα των οχημάτων και το οποίο σκέφτεται να καταργήσει ο Γ. Διαμαντίδης είναι αυτό της «διαφυγούσας εργασίας» από εκφορτώσεις, το οποίο επιβαρύνει το ναύλο ενός φορτηγού μέχρι 5 τόνους από την Κρήτη για τον Πειραιά 4% και για φορτηγά πάνω από 5 τόνους, 8%.

Να σημειωθεί ότι η κατάργηση-μείωση των κρατήσεων υπέρ τρίτων είναι ένα κοινό αίτημα όλων των φορέων που εκπροσωπούν την ακτοπλοΐα, οι οποίοι παράλληλα ζητούν και τη μείωση του ΦΠΑ, όπως συνέβη με τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, ο οποίος για τα εισιτήρια των επιβατών είναι 13% και για τους ναύλους των οχημάτων 23%.

Όμως ο κ.Διαμαντίδης τόνισε πως ο ΦΠΑ στα ναύλα δεν πρόκειται να μειωθεί.

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook