Φως στο βαθύ τούνελ των αυτοκινητοδρόμων αρχίζει να φαίνεται βάζοντας σε τροχιά επανεκκίνησης τα οδικά έργα στις αρχές του έτους, για τα οποία οι εξελίξεις δρομολογούν και σημαντικές αλλαγές ως προς το σκέλος της σχεδιαζόμενης αξιοποίησής τους από το ΤΑΙΠΕΔ.

Πληροφορίες που προέρχονται από το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών αναφέρουν ότι με κοινή υπουργική απόφαση των υπουργών Υποδομών κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη και Οικονομικών κ. Γιάννη Στουρνάρα, αποφασίστηκε να τεθούν εκτός του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων στο οποίο είχαν περάσει προκειμένου να αξιοποιηθούν με σκοπό την τιτλοποίηση των μελλοντικών εσόδων των διοδίων.

Όπως αναφέρουν αρμόδιες κυβερνητικές πηγές, οι αυτοκινητόδρομοι ανήκουν στο Δημόσιο και τους παραχωρησιούχους, γεγονός που μεταφράζεται είτε σε αλλαγή σχεδιασμού, είτε σε σύγκρουση απόψεων μεταξύ υπουργείου και ΤΑΙΠΕΔ, προκειμένου τα έσοδα από τα διόδια να παραμείνουν στο Δημόσιο και να μην πάνε στη μαύρη τρύπα του χρέους.

Μολονότι η μείωση της κυκλοφορίας έχει γονατίσει τα έσοδα από τα διόδια εκτιμάται ότι μέσα στην επόμενη 30ετία που είναι η διάρκεια των παραχωρήσεων, οι εισπράξεις από τα διόδια για το δημόσιο και τους ιδιώτες θα κινηθούν μεταξύ 20 έως και 30 δις. ευρώ.

Καθώς τα οδικά έργα επί 2,5 χρόνια έμειναν παγωμένα, υπήρχε η αίσθηση ότι το ενδιαφέρον του ταμείου αποκρατικοποιήσεων είχε ατονήσει.

Αίφνης, το θέμα με τους αυτοκινητοδρόμους επανήλθε τις προηγούμενες μέρες στο προσκήνιο, στην τριμηνιαία έκθεση για την πορεία αποκρατικοποιήσεων του ΤΑΙΠΕΔ.

Στην έκθεση αναφέρεται ότι τα οδικά έργα είχαν σταματήσει αλλά καταβάλλεται προσπάθεια να επανεκκινήσουν σε συνεργασία με εξειδικευμένους συμβούλους, διατύπωση που ερμηνεύτηκε ως αναθέρμανση ενδιαφέροντος καθώς οι συμφωνίες βαίνουν προς το τέλος τους. Μάλιστα, στην έκθεση αναφερόταν ότι την πληρωμή των συμβούλων για την εκμετάλλευση των δρόμων έχει χρεωθεί με νομοθετική ρύθμιση το ελληνικό δημόσιο (περίπου 3,3 εκ. ευρώ).

newmoney.gr