Ένα χαμόγελο σχεδόν πάντα κερδίζει τις εντυπώσεις. Για να είναι όμως και εκθαμβωτικό χρειάζονται δόντια γερά και ούλα υγιή.

Εκτός από τον οδοντίατρο και το καλό βούρτσισμα υπάρχουν και κάποιες τροφές που κάνουν πολύ καλό στην οδοντοστοιχία μας.

Για παράδειγμα το σέλερι λειτουργεί σαν φυσικό οδοντικό νήμα, κάνει μασάζ στα ούλα, ενώ για τη μάσηση του απαιτείται πολύ σίελο και αδρανοποιεί κατά κάποιο τρόπο τα βακτήρια που προκαλούν τερηδόνα.

Καλό κάνει και το τυρί, το οποίο είναι υψηλό σε ασβέστιο και φώσφορο και βοηθάει στη ρύθμιση του pH του στόματος. Το πράσινο τσάι περιέχει κατεχίνες που σκοτώνουν τα βακτήρια που μετατρέπουν τα φυσικά ζάχαρα σε πλάκα, ενώ το ακτινίδιο και οι φράουλες έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη C, που συμβάλλει στο σχηματισμό του κολλαγόνου και στην καλύτερη υγεία των ούλων, καθώς και στην αποφυγή περιοδοντικών παθήσεων.

Την καλή κατάσταση των δοντιών βοηθάει το κρεμμύδι, μάλιστα όπως έχει παρατηρηθεί σε όλες τις μορφές του γιατί έχει αντιβακτηριδιακή δράση, το σουσάμι γιατί συμβάλλει στη μείωση της πλάκας, αλλά και τα υγρά που δεν περιέχουν ζάχαρη, ανθρακικό και καφεΐνη ξεπλένουν και ενυδατώνουν τα ούλα και απομακρύνουν υπολείμματα τροφών που «τρυπώνουν» ανάμεσα στα δόντια μας.

iatronet.gr