Την ερχόμενη Δευτέρα αναμένεται να εκδικαστεί η υπόθεση διαφθοράς που είχε αποκαλυφθεί τον Ιούνιο του 2008 στα Ιωάννινα, με 28 άτομα να κατηγορούνται για σύσταση εγκληματικής οργάνωσης, η οποία ασχολούνταν με προώθηση κλεμμένων αυτοκινήτων στην Αλβανία, κλοπές και λαθροδιακίνηση. Η δίκη θα ξεκινούσε σήμερα, όμως πήρε και νέα αναβολή, όπως άλλωστε και τον Μάρτιο του 2013.

Εμπλοκή αστυνομικών

Στο κύκλωμα φέρονται να εμπλέκονται πέντε εν ενεργεία τότε αστυνομικοί, εκ των οποίων τρεις συνοριακοί φύλακες, δύο αστυφύλακες, ένας αξιωματικός της αστυνομίας εν αποστρατεία, μια γυναίκα τελωνειακός, καθώς και Έλληνες και Αλβανοί πολίτες. Η παράνομη δράση τους αποκαλύφθηκε ύστερα από την αξιοποίηση πληροφοριών που είχαν φτάσει στην Ασφάλεια Ιωαννίνων το 2008, ότι λειτουργεί κύκλωμα που μεταφέρει μετανάστες, κυρίως Κούρδους και Αφγανούς, στην Ελλάδα από την Αλβανία και αντίστροφα.

Η πολύμηνη έρευνα της αστυνομίας αποκάλυψε και άλλες παράνομες δραστηριότητες του κυκλώματος, όπως κλοπές και προώθηση στην Αλβανία κλεμμένων αυτοκινήτων από την Ελλάδα μέσω του μεθοριακού σταθμού της Κακκαβιάς. Με οργανωμένη επιχείρηση της αστυνομίας τότε έγιναν συλλήψεις και σχηματίστηκε δικογραφία για σύσταση εγκληματικής οργάνωσης.

Πώς λειτουργούσε το κύκλωμα

Στην εγκληματική οργάνωση ο καθένας είχε το δικό του ρόλο. Τα στελέχη που δρούσαν στην Αλβανία εντόπιζαν όσους ήθελαν να έρθουν παράνομα στην Ελλάδα και τους οδηγούσαν μέχρι τα σύνορα. Στη μεθόριο με αμοιβή 2.000 ευρώ, συγκεκριμένες ημέρες και ώρες, όπου μάλιστα τους επιβίβαζαν σε πολυτελή τζιπ!

Στη συνέχεια, η διαδρομή μέχρι τα Ιωάννινα ήταν «σίγουρη» γιατί αυτό εξασφάλιζαν οι εμπλεκόμενοι στην υπόθεση συνοριοφύλακες. Από τα στοιχεία της δικογραφίας προέκυψε ότι η εγκληματική ομάδα δραστηριοποιείτο από δεκαετίας στον νομό Ιωαννίνων, είχε διεθνείς διασυνδέσεις, δρούσε μεθοδικά και οργανωμένα χρησιμοποιώντας κλεμμένα Ι.Χ. μεγάλου κυβισμού, είτε νοικιασμένα με πλαστά έγγραφα από γραφεία των Αθηνών είτε μεταχειρισμένα, επίσης μεγάλου κυβισμού, τα οποία τους τα προμήθευαν συνεργοί τους οι οποίοι τα αγόραζαν από το εξωτερικό, κυρίως την Ιταλία και τη Γερμανία, σε πολύ χαμηλές τιμές.

Προκειμένου δε να αποφεύγουν το ενδεχόμενο της επισήμανσης και του εντοπισμού τους, άλλαζαν τακτικά πινακίδες κυκλοφορίας, τοποθετώντας σε αυτά είτε κλεμμένες, τις οποίες αφορούσαν άλλα οχήματα της περιοχής, είτε πινακίδες του εμπορίου.

Πηγή: epirusgate.blogspot